Subscriu in integime la aspectul politic al problemei ecologice Rosia Montana.
Si al oricarei probleme ecologice in general.
Am afirmat, clar si raspicat, existenta duplicitatii ministerului mediului
(intilnirea era la MMGA in ianuarie).
Au sarit imediat cu gura si Sulfina si Silvian si Popescu ca ei nu sint
duplicitari.
S-au linistit cind le-am explicat ca nu doar ei sint duplicitari ci tot
ministerul ca institutie si sigur de cind exista problema Rosia Montana!

**************
Rosia Montana.

Rosia Montana ramîne o problema de atitudine duplicitara a Ministerului
Mediului si a guvernarilor de orice fel. Planurile de excavare a unui munte
pentru a scoate graunte de aur, sînt distructive pentru toata zona Muntilor
Apuseni. Avem de a face cu o Distrugere Durabila si nu cu Dezvoltare Durabila.

La o simpla evaluare atît economica cît si de mediu, se poate vedea ca
folosirea extractiei în galerii, folosind însa masini moderne (ca acelea
utilizate la Canalul Mînecii) ar putea eficientiza extractia, protejînd în
acelasi timp mediul si istoria locurilor! Dezvoltarea ar putea fi durabila!

Cerem Ministerului Mediului sa puna piciorul în prag si sa spuna clar: mediul
natural din România nu suporta aberatii economice cum se vrea exploatarea Rosia
Montana!

*************

Mi s-a spus ca am fost prea dur si direct. Mi se pare, si acum ca si atunci, ca
am fost blind si neplacut (pentru mine) de rabdator.
Oricum reactiile imediate ale ministerului prin sefii lor acolo de fata, mi-au
aratat clar ca cele spuse de mine erau bine tintite, pertinente dar si
suficient de impertinente ca sa nu fie moi si caldicele.

Orice problema ecologica este si una politica.
Chiar daca aspectul economic apare primul, in spatele lui sint mereu interese
politice.
Problema ecologica apare o data cu EXPLOATAREA naturii.
Un este sa folosesti resursele naturale si alta este sa le exploatezi. Salbatic!
Exploatarea naturii se face in folosul citorva in detrimentul tuturor!

Din nefericire interesele politice si economice sint permanente.
Din fericire interesele politice si economice sint intr-o permanenta schimbare
a grupurilor de interese.
Pina si la RM au aparut si disparut tot felul de interesati.
Cei de suprafata, care vin cu banii, s-au tot schimbat.
Cei ascunsi, invizibili, care trag sforile au ramas.
Din fericire fara cei de suprafata nu pot actiona.
Din nefericire se gaseste cineva gata sa se lase amagit de mirajul aurului
(galben, negru sau de orice alta culoare)!
Din fericire lupta lor pentru ciolan si spuza pentru turta (controlul afacerii)
este buna si necesara pentru ecologisti!

Din toate aceste motive si multe altele particip activ, cu fapte si vorbe, la
protejarea mediului, la actiunile de pastrare a RM asa cum este.

Si afirm cu toata satisfactia ca ultima actiune a fost bine gindita, bine
realizata.
Afisele au fost, vorba lui Steph, SUPER, cu adresa, cu obiectiv, bine tintite
si expresive.
Daca nu spui lucrurilor pe nume vorbesti doar ca sa ventilezi aerul.

In fond si la urma urmei Rosia  este montana si nu de ses.
Exploatarea naturii se mai poate extinde doar spre munte.
Acolo exista "locuri libere" nefolosite economic. TENTANTE!
Daca nu se actioneaza rapid si hotarit atunci in citiva anii muntii vor fi
despaduriti, hotelurile si lacasurile de cult vor ocupa piscurile pentru ca de
acolo viziunea este cea mai frumoasa. si trebuie EXPLOATATA.
Iar lacurile vor avea verdele curat al CIANURII!

DCT

Dubito ergo cogito, cogito ergo sum! (Ma indoiesc deci cuget, cuget deci exist!)
Sint un fluture care viseaza ca este om sau sint un om care a visat ca este
fluture?