ASOCIATIA FEMEILOR DIN ROMANIA si Reteaua Nationala a ong-urilor
de/pentru femei in Romania s-au sesizat in cazul micutei Aise din Babadag.

Am primit  mesajul de mai jos ,pe care va rog sa-l cititi si sa ne
comunicati punctul dvs.de vedere.

Va solicitam suportul sa incercam  impreuna sa schimbam ceva in viata
copiilor si  tinerilor din acesta comunitate.
Asteptam reactii  din partea altor organizatii de femei, celor de
protectia copilului, protectia familiei!
Ce parere au si ce masuri iau in aceasta situatie cele 2 Agentii
guvernamentale , ANES si Agentia de protectie a familiei?

MESAJ:
,,In Babadag se practica in continuare casatoria copiilor; fete de 12-13
ani sunt casatorite cu verisorii lor primari de aceeasi varsta de
obicei, sau apropiata.
Familia fetei primeste o suma de bani, 20-25 milioane de lei vechi.
Actul casatoriei nu se consuma in mod normal, ci fetele sunt deflorate
de o femeie din comunitate care se ocupa cu asta, asa cum ar fi moasa
comunala, care mai tarziu arata tuturor cearsaful patat de sange, ca
semn al virginitatii fetei...
Am aflat povestea unei fete care venea de cativa ani la biserica,
impreuna cu mama ei,dar pentruca ele locuiesc impreuna cu fratele mamei
mai mare si mai cu autoritate in familie, acesta a decis sa o marite la
12 ani, ptr. 25 milioane lei, pentru  ca nu aveau bani sa-si plateasca
apa si curentul electric pe mai multe luni si fusesera debransati.
Dupa ce a fost violata ( deflorata),de acea femeie, fata a fugit ,in
alta localitate si nu vrea sa mai mearga inapoi la soacra, dar nici la
familia ei.
Fata se numeste Aise.
Am cunoscut acolo, in Babadag, mai multi adolescenti, de 14-16 ani, care
au ceva ani de casnicie.''( V.M.)

E ilegal, e imoral. Se da vina pe traditii.

Sunteti de acord sa va implicati?Ce propuneti sa facem?
Asteptam din partea dvs. solutii concrete  de rezolvare  a acestei situatii!

Liliana Pagu ,presedinte A.F.R.
Coordonator Nationala RNOFR