Eu zic ca bucurestenii ar avea dreptul sa-si dea si ei cu parerea asupra
acestui proiect... nuuuuu??????

Nu vad nimic - da' chiar NIMIC! - despre ceva consultari publice - cat despre
"proiecte alternative" (adica macar un concurs acolooo... cevaaaaa...) nici
VORBA!!!

Parca-mi amintesc de niste "celebri" fratzi care voiau candva sa faca o
magaoaie la Lido... pocirea orasului in zona aceea s-a stopat cu greu (in P-ta
Charles de gaulle nu s-a reusit).
Sa le fi mostenit Tariceanu ceva idei? hmmmmm......

Codruta

http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4854&art=11611&cHash=eb212747c6

Adriean Videanu a anuntat ca Piata Revolutiei va intra in transformare, urmind
ca acolo sa rasara doua constructii noi si trei piatete, plus un oras subteran.
Toate in termen de trei ani.

Municipalitatea vrea ca in termen de trei ani sa reconfigureze Piata
Revolutiei. Aceasta va fi impartita in trei piatete: una catre Ateneul Roman,
alta intre Palatul Regal si Biblioteca Nationala, iar cea de-a treia, in fata
actualului Minister de Interne.

"Acolo se vor ridica doua ansambluri arhitecturale cu destinatie comerciala si
culturala, avind o inaltime de 30 de metri. Unul va fi amplasat pe platoul din
fata Ministerului Administratiei, iar altul va fi construit in parcarea din
fata restaurantului Cina", ne-a explicat Viorel Hurduc, presedintele filialei
teritoriale Bucuresti a Ordinului Arhitectilor din Romania.

Videanu incinge spiritele culturale

Punerea in practica a proiectului de sistematizare a zonei respective presupune
mutarea mult contestatului monument al revolutiei realizat de Alexandru
Ghildus, precum si a ansamblului statuar Iuliu Maniu, lucrare a sculptorului
Mircea Spataru. Numai ca legislatia spune ca orice monument istoric nu poate fi
mutat fara acordul autorului.

"Si bolsevicul ala de Iliescu a incercat sa-l mute pe Maniu din Piata Regala.
Monumentul lui Ghildus este amplasat abuziv, dupa bunul plac al lui Iliescu, ca
el a fost tartorul. Monumentul Revolutiei nu are ce cauta acolo, dar ansamblul
Maniu se poate integra perfect in zona", a spus Mircea Spataru.

Insa nici Ghildus nu vrea sa isi mute monumentul. "Nu am sa-mi dau acordul
pentru mutarea lucrarii mele indiferent cite zerouri va avea suma ce mi se va
oferi. Sa fie clar!", a precizat acesta. Hurduc zice, in schimb, ca ele vor fi
mutate, insa nu foarte departe de locul lor initial.

Ministerul Culturii vorbeste despre greseli

Arhitectii sustin ideea primarului general. "Sistematizarea Pietei Palatului
este bine venita. Trebuie sa ne stabilim prioritatile: pe primul loc vine
binele cetateanului si de-abia apoi grija fata de monumente. Amplasarea
Monumentului Revolutiei acolo a fost de la bun inceput discutabila", e de
parere Serban Sturdza, presedintele Ordinului Arhitectilor din Romania.

Pe de alta parte, Virgil Nitulescu, ministru secretar de stat in Ministerul
Culturii si Cultelor, e de parere ca primaria a facut citiva pasi gresiti.

Autoritatile culturale cer concurs

"Ar fi trebuit mai intii sa se organizeze un concurs de proiecte jurizat de o
comisie de experti in arhitectura si urbanistica. E drept ca organizarea unui
concurs presupune timp si bani, dar vorbim totusi de Piata Palatului.
Ministerul Culturii este si el interesat de modul in care va arata Piata
Palatului, pentru ca doua dintre obiectivele noastre cele mai importante sint
amplasate in zona, Muzeul National de Arta si Filarmonica", a comentat
Nitulescu.

  a.. Oras cultural subteran
  "Cladirile ce vor fi construite in Piata Revolutiei vor fi legate intre ele
printr-un pasaj subteran, care va avea patru niveluri. Pe primele doua niveluri
se vor construi spatii culturale si comerciale, iar pe ultimele doua va fi
amenajata o parcare cu o capacitate pentru 2.000 de masini", ne-a explicat
Viorel Hurduc. Accesul in subteran se va face prin parcul din fata Ateneului si
dinspre Sala Palatului. Totodata, alte guri de acces vor fi si in cele doua noi
constructii.