R, numit si GNU-S este simultan un pachet soft public (pe care-l poti
descarca si instala pe PC-ul tau) si un limbaj avansat (categoria limbaje
de programare functionala) pentru operatii statistice, analiza seturilor
de date si reprezentari grafice de tot felul. Dupa unii ar fi doar o
implementare Open Source aliniata GPL a limbajului S (pentru statistica).
Poate fi preluat dela http://www.r-project.org/, a ajuns deja la versiunea
2.3 deci este suficient de stabil si de bine testat. Poate fi compilat si
instalat pe platforme de tip Unix, MS-Windos, Mac...
Acolo la www.r-project.org gasesti si un FAQ.
Cand predam statistica sociologica l-am instalat, dar n-am prea ajuns sa-l
folosesc (din vina mea, nu a lui!).

Cei dela Washington State University folosindu-l au facut un pachet
de aplicatii numit StatNet mai ales pentru aplicatii sociologice. Vezi
http://csde.washington.edu/statnet/
In tutorialul StatNet-ului, la
www.csde.washington.edu/statnet/tutorial.shtml
poti sa vezi cate ceva si despre performantele si modul de folosire a R .

N-am auzit sa fie folosit pe undeva prin tara

Desigur ca existenta pachetelor comerciale pentru statistica  si firmele
care le comercializeaza submineaza informatiile despre R ca si despre alte
produse OSS.

M. Jalobeanu