Am de platit o taxa de participare la o conferinta (internationala, dar
interna) care se tine la Craiova. Indicatiile fiind detaliate: cu ordin de
plata sau mandat postal, in contul Univ. Craiova la Trezoreria din
Craiova, str. nr...., Cont IBAN,... Doar 180 lei noi!

M-am dus mai intai la o oficiu al BCR, pentru ca salariul mi se pune pe
card la ei. Raspunsul a fost categoric si stupefiant: Nu se poate! Adica
nu pot plati dela ei (eu, ca persoana fizica), nici cu numerar si nici din
contul de card. M-am dus la Transilvania, unde am un cont curent pentru
plati diverse (cele care nu se pot face prin BCR, precum energia
electrica!). Am mai adaugat niste bani in contul curent, pana s-a mai
redus coada dela ghiseu, am completat apoi un formular tip, un ordin de
plata si surpriza: Nu-i bine! Daca-i vorba de contul dela Trezoreria din
Craiova nu merge cu acest tip de ordin de plata. Trebuie sa descarcati
unul de pe Internet, sa-l completati in calculator, sa-l scoateti la
imprimanta si cu el veniti la noi. De unde-l pot descarca? Dela
www.mfinante.ro
Merg la birou, deschid pagina Min.de Finante, caut prin multiplele
legaturi din pagina ceva care sa miroase a Trezorerie, ordin de plata,
etc. Nici urma. Mecanism de cautare nici atat. Ma intorc peste cateva ore
la duduia dela ghiseul bancii, ca sa-i explic ca n-am reusit, n-am gasit.
ea:- Nu v-ati descurcat pe Internet? Si n-ati gasit pe cineva sa
intrebati, sa va ajute?
eu: - Nu, am venit la dumneata.
ea: - Dar noi n-avem acces la Internet, nu am cum sa va dau formularul.
Trebuie sa apelati la cineva care umbla cu asa ceva!
(???)
A doua zi, la servici o atac pe contabila sefa. Care mereu are probleme cu
mine din cauza calculatorului si accesului la retea. Ii explic ce-mi
trebuie si imi expediaza un fisier (doar 650Ko), un program "exe", normal
pentru MS Windows (eu sunt cu pinguinii, cu Linux-ul), dar special pentru
completat ordine de plata, borderouri, foi de varsamant si alte asemenea.
Il transport pe o platforma MS si pierd cu el aproape 2 ore, fara sa pot
ajunge sa listez - sa scot la imprimanta o fituica de 1/2 pagina, adica
ordinul de plata pe care l-am completat minutios la toate pozitiile sale
(numeroase, credeti-ma).
Fiind un program de sine statator, pus la dispozitie de ministerul
Finantelor, e limpede ca nu ofera mesaje de eroare utilizabile pentru a
intelege ce nu-i bine, de ce nu listeaza...

Organizatorul principal al conferintei imi raspunde contrariat: am primit
deja plati facute prin ordin de plata obisnuit, n-am auzit de asemenea
dificultati, imi pare rau pentru timpul d-voastra. Nu de alta dar sunt si
in comitetul stiintific al conferintei...

Dilema: mai astept pana maine ca sa vad daca contabila (plecata intre
timp, ca doar s-a incheiat programul de lucru) "ma descurca", sau ma duc
sa stau cuminte la coada dela Posta ca sa merg pe optiunea "mandat
postal", ca tot este acum aglomeratia cu felicitarile de Paste?

Mihai Jalobeanu