Nu cunosc prevederile din legea mediului (deci restul mesajului e din
burta -- reprezinta pareri personale), dar sunt sigur ca cineva va
defini (daca nu sunt definite deja) spatiile verzi ca fiind suprafete
ceva mai intinse, cu copaci flori, veverite, privighetori, etc.
(cunoscute si sub denumirea de "parcuri"), si conform acestei definitii,
e normal ca in Herastrau n-o sa faca nimeni nici o parcare, dar ca in
gradina din jurul blocului, daca riveranii (ce urasc cuvantul asta,
dati-mi altul) vor parcare, pot sa-si faca parcare.

Definitia de mai sus e generala si interpretabila, varianta cealalta
fiind: spatiu verde = spatiu care a fost clasificat in mod explicit de
catre autoritati (CL, CJ, Guvern, etc.) ca fiind spatiu verde; daca nu e
categorizat asa, atunci e "o bucata de pamant cu iarba" si nu intra sub
incidenta legii.

Apoi, mi se pare ilogic sa se spuna ca destinatia spatiilor verzi nu
poate fi schimbata si atat. Ar trebui sa fie acolo prevederi care sa
poata permite schimbarea destinatiei spatiilor verzi in urma unor
planuri de urbanism, cu cel putin o recomandare a densitatii minime a
spatiilor verzi intr-un oras. Institutiile abilitate in constructii si
urbanism ar trebui sa stabileasca niste norme mai cuprinzatoare...
intr-o societate precum Star Trek, unde nu factorul economic primeaza.
Astfel de norme de acum ar fi greu de aplicat, pt. ca orasele sunt pline
de blocuri ce oricum nu ajung pt. necesitatile locative ale populatiei
(motiv principal pt. cresterea masiva a numarului de vile :P), deci nu
pot fi demolate ca sa faci un parculet intr-o "zona rezidentiala"
(blocuri si strazi construite de Ceasca la inghesuiala si pe cat mai
multe hectare de teren)...

Parcarile astea "ecologice" nu sunt decat un efect "normal" al
urbanizarii masive si pana cand n-o sa se gandeasca cineva sa
construiasca vile supraetajate (spatiu de locuit + garaj pe acelasi
nivel + gradina pe acelasi nivel -- nu ma intrebati cum are sa ajunga
soarele in gradina, pt. ca nu stiu inca), sau sa impuna ca blocurile sa
includa o parcare subterana (cu 2 locuri de parcare de fiecare
apartament :P) si un spatiu verde in jurul blocului suficient de mare
incat sa poti sa-l consideri parc (o latime de 10m a spatiului verde pe
fiecare latura a blocului cred c-ar fi suficient pt. un minim), o sa fie
situatia asta fara iesire in care asociatiile ecologiste vor face
scandal iar autoritatile vor ridica din umeri.

Asociatia ARIN wrote:
> sau primarii INCALCA Legea?
>
> Adica Legea Mediului - in care se stipuleaza clar: "destinatia spatiilor
> verzi NU poate fi schimbata"! ! !
> http://www.cotidianul.ro/index.php?id=5943&art=14558&cHash=aa3efa7508
>
> ???
>
> Adica: hai sa construim blocuri cat mai mari de birouri, sa concentram o
> GRAMADA de activitati in Centru (care sa atraga trafic) si apoi sa incalcam
> Legea (facand parcari) - in loc sa facem un plan de dezvoltare a Orasului in
> care principalele activitati de afaceri si comertz tip "Spuermarket" sa fie
> [...]

Great things are happening at Yahoo! Groups.  See the new email design.
http://us.click.yahoo.com/TISQkA/hOaOAA/yQLSAA/DXOolB/TM