Noi ce de la Asociatia "Valea Soarelui" nu am auzit de "vizita" si nici nu am
fost invitati desi existam si activam in domeniul protectiei mediuluiNoi ce de
la Asociatia "Valea Soarelui" nu am auzit de "vizita" si nici nu am fost
invitati desi existam si activam in domeniul protectiei mediului cu multa
vizibilitate.

Vizita la Rosia Montana a fost organizata nu intr-un mod neutru, ci cu scopul
vadit de sustinere a proiectul GABRIEL RESOURCES.

Noua nu ne place in primul rind la proiectul GABRIEL RESOURCES faptul ca vrea
sa distruga 5 munti, sa rastoarne miliarde de metriu cubi de teren, si sa
creeze cel mai mare lac de cianuri din lume.

Sintem in secolul 21, anul 2006, cind exista tehnologii mult mai simple si mai
eficiente, care chiar daca par a costa un pic mai mult ca investitie, sint mult
mai ieftine in exploatare.

Acum exista masini cu care se sapa tunele in stinca (Canalul Minecii) si care
pot merge NUMAI pe urma filoanele de aur. Cantitatea de steril manipulata si
costurile ar fi minimizate.

Dar GABRIEL RESOURCES vrea de fapt sa scoata TOT aurul zona si pentru asta nu
exista decit sistemul distrugerii TOTALE.

Asta face diferenta diferenta dintre Responsabilitatea Sociala Corporatista
reala si ce de fatada! GABRIEL RESOURCES foloseste doar fatada! In occident
exista o definitie a acestei proceduri: ASTROTURF!

Pe termen scurt vor fi afectati doar oamenii din Rosia Montana DACA EXPLOATAREA
NU VA AVEA LOC.

Pe termen lung vor fi afectati toti oamenii din zona, de la Rosia Montana pina
in Alba Iulia si pe Mures in jos, DACA EXPLOATAREA SE VA INTIMPLA IN ACEASTA
FORMA.

Si sacrificarea viitorului intregii zone, pentru maximizarea profitului este cu
totul altceva decit Responsabilitatea Sociala Corporatista, ESTE O MINCIUNA!

Cit desprea Dezvoltare Durabila nici vorba.

Totul este subscris profitului cu orice pret in dauna comunitatii. Si nu doar
in dauna comunitatii locale ci si in dauna comununitatii aflate in aval de
Rosia Montana.

Peste 20 ani, cind exploatarea Rosia Montana se va inchide, problemele sociale,
vor fi aceleasi cu cele de azi si chiar mai grave pentru ca nu va mai fi nici
un fir de aur de scos. Muncitorii concediati de la GABRIEL RESOURCES, nu vor fi
mai bogati decit azi si ziua lor de miine va mult mai incerta.

Dar ceea ce este sigur, este ca tot mediul din zona va fi iremediabil
compromis, zona va fi distrusa si modificata ireversibil.

Si peste toate acestea va fi pericolul! Intretinerea barajelor si lacurilor cu
cianuri va fi preluata de la GABRIEL RESOURCES de un offshore cu adresa intr-o
casuta postala, cu proprietari incerti. Dezastrele ce vor aparea nu vor mai fi
responsabilitatea nimanui!

Toata documentatia acestui proiect, arata ca asa va arata viitorul! (Am primit
de la GABRIEL RESOURCES toata documentatia referitoare la RM: raportul la
studiul de impact si planurile de management. Adica 33 de volume si 2 CD-uri.)

In fond si la urma urmei totul este o problema de prioritati si valori.

Daca punem pe prima pozitie a prioritatilor, intreaga comunitate care poate fi
afectata si daca ne raportam la un viitorul de dupa terminarea explatarii,
raspunsul pentru acest proiect este categoric NU.

Daca ne gindim doar la valoarea actiunilor GABRIEL RESOURCES cumparate sau
primite cadou, atunci sacrificarea celorlalti nu mai conteaza, iar profitul
imediat este mai important decit orice.

Mie asemenea forme de "responsabilitate sociala corporatista" imi seamana mai
mult cu un roi de lacuste ce distrug tot.

Sigur, din perspectiva lacustelor actiunea este intemeiata si necesara.

Cel mai simplu mod de a cistiga este sa jefuiesti mediul tuturor pentru
profitul unora. Padurile si petrolul reprezinta "etaloane" de jaf corporatist
organizat.

Aurul din Apuseni se vrea a fi jefuit pina la ultimul atom.

Tehnica pirjolirii pamintului este acum eficienta pentru ca exista utilajele
necesare.

Citeam intre mesaje o comparatie absolut penibila intre inventarea avionului si
GABRIEL RESOURCES. "Unde am fi acum daca nu ar fi existat persoane care sa
incerce sa zboare, chiar daca doar pasarile zburau ? Fratii Wright nu au
construit un Boeing, au facut pasi mici, dar siguri."

In primul rind ZBORUL este o descoperire/inventie si nu o activitatea
comerciala.

Inventatorii avionului nu sint tot una cu proprietarii companiilor aviatice.

Daca Boeing ar face avioane care la aterizare sa se autodistruga, pe principiul
"scapa cine poate", citi dintre sustinatori ar mai accepta sa zboare cu ele?

Apoi am mai vazut o "opinie" care afirma ca cei care sint impotriva au idei
preconcepute si nu vor sa asculte oferta GABRIEL RESOURCES.

A afirma asa ceva este posibil numai pentru un sustinator al proiectului
GABRIEL RESOURCES! De fapt acei oameni au deja intelegerea in perspectiva
viitorului a problemelor pe care proiectul GABRIEL RESOURCES le genereaza deja!

Si revenim astfel la CSR/RSC sau mai precis la "ASTROTURF"!

Este o afacere ca oricare alta. CSR ca PR este pina la urma o activitate
profitabila. Artificiala!

Vopsita in verde!

dipl. ing. Dan-Calin Tocaciu

See what's inside the new Yahoo! Groups email.
http://us.click.yahoo.com/2pRQfA/bOaOAA/yQLSAA/DXOolB/TM