Romanian Museum and Romanian-American League - Philadelphia,Princeton NJ,
Brasov-Romania

www.romanianculture.us

Stimata Doamna Pagu (si stimati/stimate clisteti/colistene),

Cred ca prioritatea este Centrul Bucurestiului...sau piesa centrala
dintr-un ansamblu de probleme urbanistice/culturale, de conservare a
valorilor romanesti si dreptul la o viata sanatoasa si multumitoare daca nu
fericita..cum spun americanii (care isi permit sa tina mari spati verzi sau
nu au avut nevoie sa distruga cladiri istorice mai ales ca din anii 70 au
inceput sa se infiinteze comisiile de patrimoniu istoric pt.centrele
oraselor si unele cladiri..Romania avea legi bune in aceasta privinta, acum
sunt si acele a incalcate si altee noi nu au aparut? Sau au aparut dar nu
se tine cont de ele ..stim noi de ce?) ..De fericirea lor sa nu vorbim ca
nu este momentul potrivit..prea mult ne irita faptul ca ea se bazeaza pe a
lua de la altii (si asta faar sa se dea macar credit..iar de felul cum se
ia sa nu mai vorbim..) .Dar asta e alta poveste...PIna una alta Romanii
trbuie sa participe mai mult la vita obsteasca pt.ca sa-si apsare
drepturile, aerul si frumusetile..iar daca ar fi sa invete de la America,
trebuie sa afle de anii 70-80 nu acum cind ori ca lucrurile sunt
sedimentate si par prea bine realizate ca romanii sa creada ac si ei ar
putea..ori ca altele sunt date peste cap si unele chiar rele..rele rau de
tot.ca romanii nu ar trebui deloc sa se ia dupa ele, dimpotriva...Oir
pt.asta sper s isi foloseasca inteligenat nativa sis a distinga sau sa vrea
sa invete..in loc sa creada ca stiu tot..si cind vine cineva in tar sa
ajute sa-i spuna in fata"lasati-ne domnule cu sfaturile, noi stim mai bine.."

Ne alaturam dvoastra in apararea oricarui spatiu verde din Bucuresti desi
numai cele care au fost publice au sanse sa ramana neatinse prin presiuni
asupra edililor sa respecte legile si regulamentele ; in cazul
proprietatilor private e mai complicat...Nu se poate interveni decit atunci
cind s-a depasit perimetrul construibil al unui lot, dar se por organiza
campanii destinate infulenatrii populatiei sa aibe grija de acele
spatii..cum tintuti dvoastra...Dar, numai dvoastra faceti asta? Ca din
luarea dvoasra de atitudine
(ce e, anunt? Comunicat de Presa, Protest?) nu reiese ca va adaugati
dvoastra altora...

Sa intelegem ca nu sunt? Nici din cele care protesteaza la " agresiva
invadare a "aspectului" Capitalei cu constructii ...care nu se integreaza
in arh.orasului sfidind..."?

Eu cred ca sunt caci stiu ca au fost niste intruniri si unii arhitecti sunt
implicati (care din cele doua organizatii, uniunea sau ordinul?) Noi am
trimis prin doua persoane mesaje de suport dar nu stim daca au fost date..

Aceasta este a 3-a tenativa..Contez ca macar in ceea ce ati declarat acum
ca va intereseaza vreti sa vedeti ca sunt sanse de intarire a campaniilor
la un mod real nu doar cu cuvinte..Trebuai sa stiti d emult ca autoritatile
romane nu mai tin cont de ele si ca interesele si coruptia prevaleaza pina
acolo ca sfideaza legile si regulile interne..Ca fac modificari ascunse
ochiului public, etc. Ce organizatii urmaresc atent ce fac primariile? Caci
am vrea sa le contactam cit mai repede..Neaparat dupa vizita Presedintelui
in SUA care are acuj prioritate ca nu e bine pregatita (ca si altele din
trecut si tara tot pierde pierde ca nu stie sa-si apere interesele prioritare)

va rugam pe dvoastra sa ne transmiteti citeva date si pe oricine primeste
aceasta ascrisoare ca , desi mi-ar place, nu pot face mai mult search.., nu
are cine..Noi, fara colaborarea dvoastra a celor care ar trbeui sa fiti
interesati din tara sau chiar pretindeti ca faceti lucruri in directia
celor facute de noi dar nu le faceti..si niic nu raspundeti la apelurile de
colaborare.. nu putem face mai mult..activind voluntar in doua continente
zi si noapte...si tinind 3 locatii culturale pt.Romania cind ea nu ajuta si
niic nu ne trimite oameni sase ocupe de promovare si legaturi..

Cautam colaboraori si v-am trimis un anunt in acest sens caci stiu ca si
dvoastra cautati...Vrem chiar sa angajam 2-3 coordonatori in tara, la
Buc.si Brasov..poate si in alt oras din Transilvania care are emigratie mai
puternica aici sau de oriunde din tara care are o societate civica mai bine
dezvoltata..

Nici noi nu avem timp de mai multe cu Romania caci deja facem prea mult si
astefl nu ajungem sa mai fim eficienti AICI, adica unde nu sunt altii care
ss faca promovare...sa ma ajute daca nu sa ma inlocuiasca cum tot
sper..(vedeti comunicatul de la Anunturi si desigur programul nostru de
Internship/Practica/Bursa/Colaboratori in care speram ca si dvoastra sa
fiti interesate mai ales ca ati anuntat ca ati format o Liga a femeilor
Romance de Pretutindeni...V-am scris legat de aceasta dar nu ati
raspuns...Ma abtin de la comentarii caci totul este cam trist..si tara
pierde in continuare mai si noi ..cei activi, daca nu coaboram bine pierdem
ani pretiosi din viata..Ce e asa de greu de inteles?

Va rugam sa ne spuneti caci, asa cum stiti, noi suntem nu numai interesati
de soarta si imaginea tarii , dar de peste doua decenii sustinem voluntar
dar constant si insistent programe pt.promovarea valorilor romanesti in SUA
si de sprijin pt.tara inclusiv pt.intarirea societatii civice , ca atare am
vrea sa stim daca sunt si altele care anume , care vor sa formeze aliante
in vederea atingerii scopului caci cu guvernantii si institutiile publice
din Romania batalia trebuie dusa de pe pozitia a ceea ce doresc ele sa fim,
noi restul, de cealalata parte a baricadei...si sa nu o trecem, sa-i lasam
sa facace vor pt.placerea sau intersele lor..iar daca cumva scheunam sa ne
dea la bot..

Este un fapt grav si in detrimentul lor si al tarii ca niic dupa 16 ani de
la schimbari multele organizatii formate  nu au invata sa se alieze macar
pt.anumite cauze comune..Sau nu au destula putere..Dar cit au incercat in
sensul propunerilor de aliante?

De acelea am vrea noi sa stim..sa le onoram..din partea Ligii
Romano-Americane iar pe cele civice pe plan cultural si care acum se zbat
sa protejeze centru istoric al Bucurestiului si alte constructii
semnificative de patrimoniu sau care ar trebui sa devina de patrimoniu sau
protejate sub regim special ca in alte tari , vrem
  sa le sprijinim, atit din partea Ligii si a Muzeului Roman cit si din
partea mea si a sotului meu, arhitect...Si sa le ajutam la intarirea
campaniei atit fata de guvern cit si cea de media ..inclusiv cea
internationala..

Cu prietenie,

Rodica Perciali, presedinta voluntar din 1983

PS LIga Romano-Americana face 10 ani in curind..va rog din nou sa-mi dati
reperele dnei Livescu (caci in SUA nu a raspuns la telefoane ..mai incerc
.dar cineva a spus ca e in Moldova..A preluat sau nu conducerea Consililui
MOndial Roman caci dl.Popescu ba spune ca nu mai functioneazala el, ba vad
ca scoate comunicate cu numele organizatiei...O nebunie care ne manica
vietile..si care slabeste acest imperiu de cultura pe  care l-am cladit in
SUA..MUZEUL ROMAN, cea mai reprezentativa realizare pt.natiune caci i
prezinta/promoveaza valorile culturale esentiale..si care o disting de alte
popoare..tara vrea asa ceva, de ce dvoastra si dna Livescu nu???Cum e posibil?
LIga Romano-Americana a fostinitiata cu 3 scopuri printre care si cel de a
sprijini muzeul si porgramele de promovare culturala..Celelaltefiind
economice si educative/civice/media,etc. Dna Livescu a vrut sa fie una din
fondatoare...dar de citiva ani niic nu intoarce telefoanele...In schimb,
far sa anunte macar si sa procedeze democratic cum am procedat eu invitind
pe toata lumea de la care aveam adrese si telefoane, infiinteaza cu
dvaostra o alta organizatie cum ati anuntat dvoastra
  Liga Femeilor Romance de Pretutindeni..Exista si functioneaza cu adevarat
sau nu? va rugam sa spuneti caci este obligata dvoastra sa o faceti mai
ales cind vi se cere. Ori ni v-am cerut chiar si in scris..Asa trebuie sa
cheltui eu timpul de promovare al tarii aici..cind nu apuc niic sa ma duc
la muzeu sa-l deschid...Ieri am fost acolo dar luata cu atitea legat de
Romania am si uitta sa pun semnul de deschis afara..Ma opresc caci
lucrurile sunt prea triste si nu vreau s aaduc alte tristeti pe
masa..Greutatile noastre de aici v-ar ingrozi..Caci in multe privinte sunt
mai apasatoare decit cele din tara...Dar cine stie si cine are habar?
Romania nici macar nu are ziaristi care sa o faca desi noi am invitat si in
aceast directie...CIne stie dac drepturile noastre aici sunt respectate???
Cui s ane plingem noi? Noi nu avem cui..nu ca la dvoastra..