(continuare)

Tina / YAP, ca o ADEVARATA "youth FOR PEACE", da un comunicat de presa in care
face afirmatia ca "Alburnus Maior nu prezinta nici o credibilitate" - RETINETI!
NU firma (al carei proiect a fost RESPINS de Banca Mondiala care l-a considerat
nesatisfacator dpdv. la mediului si social) - ci DOAR Asociatia Aurarilor!!!

O atitudine DEMNA de cineva "for PEACE"!!!

In urma protestelor de pe lista, Tina da niste explicatii balmajite, din care
ramane valabila pentru demonstrarea asertiuneii "nu prezinta nici o
credibilitate" doar faptul ca Zeno David nu stie exact numarul de membri ai AM!

Concluzia care se poate trage? ca daca Zeno David mintea, adica daca spunea
"treisutedoua'sh'sase de membri", AM devenea automat "credibila"!

Greseala lui Zeno? ca NU a vrut sa minta!!!
Pentru ca intr-o asociatie de multe sute de membri, in care nici nu exista
cotizatii, este putin prbabil sa tii evidenta acestora in fiecare zi!

Dar asta conteaza mai putin!

Conteaza ca Tina, ca o vajnica piarista a RMGC, da un "comunicat de presa",
fara macar sa-si CONSULTE partenerii din "vizita de studiu" care, astfel, pica
de papagali!

HALAL "credibilitate"!!!

In goana ei dupa finantarile ulterioare promise de RMGC "ONGurilor care vor sa
se implice", Tina NU ezita sa se bucure de "disperarea" celor de la Alburnus
Maior! intr-adevar, DEMNA atitudine pentru un reprezentant al "Youth Action FOR
PEACE"!!!

Tot in goana ei dupa finantarile promise, Tina, fie fara a citi DE FEL SIM, fie
citindu-l dar netinand cont de faptul ca e un SIM PROST intocmit, se hazardeaza
sa spuna ca "proiectul e bun"!

Ei, bine! am sa raspund (partial! ca raspunsurile "pe bune" am sa le prezint la
MMGA) la intrebarea "de ce nu e bun SIM".

- SIM nu e bun pentru ca NU PREZINTA DOCUMENTE ELEMENTARE! cum ar fi profile
prin principalele "zone de interes" (atat topografice, cat si geologice) - iar
asta n-o face pentru ca, daca le-ar prezenta, s-ar vedea CLAR ca asa-zisul
"proiect" e o TZEAPA sinistra!

- SIM nu e bun pentru ca toate hartzile din el sunt niste fitzuici bune cel
mult pentru un student care stie PRECIS ca profesorul o sa-l treaca ("la
comanda")!
Imaginati-va, pentru un proiect de ASEMENEA anvergura, niste hartii prapadite,
de format A4, cel mult A3, fara repere, fara cote samd...!!!
La scara 1: 25.000 (la care sunt majoritatea), o SIMPLA linie cu creionul,
groasa de UN MILIMETRU, inseamna o eroare in teren de 25 (DOUAZECISICINCI) DE
METRI!!!

Mai multe harti esentiale, cum ar fi zonari cu potentialul alunecarilor de
teren, NU sunt mai mari decat o pozishoara din aiaaaaa... din care se puneau pe
vremuri la Panorile de Onoare!!! si asta, pentru o suprafatza de cateva MII de
hectare!!!

- nu exista nici URMA de studiu microtectonic - sau de stare a tensiunilor in
masiv!!!

- TOT SIM este impanat de expresii gen "s-ar putea" sau "este posibil" sau
"poate"!!! - pai, in ce ma priveste, "s-ar PUTEA sa fie MULT mai bine pentru
toata lumea ca canadienii sa-si ia catrafusele sa se care la altii, mai
iubitori de tzepe chiar decat noi, care am facut fatza Caritasurilor,
FeNeIurilor, Delfinilor, Bancorexului si altor tzepari (nu mai vorbesc de
"investitorii strategici" care si-au luat "angajamente de mediu", gen SOMETRA
sau / si AZOMURES).

- Majoritatea activitatilor "s-ar putea desfasura" NU pe raspunderea firmai -
ci printr-o Fundatie obscura, care "s-ar putea infiinta" si care "ar putea
atrage fonduri" de la ADR, din Fonduri Structurale samd... adica... de la NOI,
neamule!!! bani PUBLICI, pentru ca sa dea aparenta de "sustenabilitate" in urma
unui proiect PRIVAT!
(de altfel, Fundatia este cea care "ar putea" da bani SI pentru "mici afaceri"
si / sau pentru ONGurile care inteleg sa se dea dupa cum bate vantul... cu
miros de ceva "cheap parai").

- intregul SIM se bazeaza pe contradictii PERMANENTE intre afirmatii!!! ceea ce
e "bun" aici e "rau" dincoace si ceea ce "se poate face" in Vol. 8 pag. 12 NU
"se poate face" in Vol. 12 pag. 8!!!

- SIM esta facut pe un PUZ DIFERIT de cel pentru care sunt prevazute
activitatile! iar pentru o serie INTREAGA de activitati NU EXISTA PUZ!!!
Nu exista!
DE FEL!!!

La drept vorbind, nici macar nu ar fi TREBUIT ca ONGurile sa faca observatii pe
SIM! pentru ca documantatia lui este ATAT de jalnica, incat ar fi trebuit
respins de MULT! habar n-am pentru CE se mai organizeaza asa-zisele "consultari
publice".

Una peste alta, Tina a reusit sa faca de ras o ONG care avusese o imagine BUNA!
Daca YAP doreste sa ramana patata de aceasta evidenta si agresiva activitate de
PR pentru o firma care ANI intregi si-a batut joc de oameni si autoritati,
treaba lor! eu n-am sa plang dupa ei! dar e pacat... :(

Dar e pacat! pentru ca s-ar putea ca in YAP sa existe si persoane oneste... :(

Si e PACAT pentru participantii la "vizita de studiu", care NU MERITAU sa fie
manipulati astfel!

In ultima instanta, pentru ca s-a tot intrebat insistent "ce a facut AM pentru
oameni", repet intrebarea (la care NU mi s-a raspuns!!!):

<<In repatate randuri apare in SIM urmatoarea fraza (d.ex. la intamplare: Vol
31, pag. 131, pct. 2 la Anexa 1.1):

"In prezent, infrastructura si amenajarile publice din Rosia Montana
(subliniez eu) SUNT DISTRUSE IREMEDIABIL PENTRU CA sa poata incepe
activitatile miniere".

!!!

Deci, cu deplin cinism, firma recunoaste ca NU a fost respectata Legea -
pentru ca NU aveau voie sa "distruga" (de fapt, nici macar sa faca) NIMIC
pentru inceperea unui asa-zis "proiect" care NU AVEA AVIZ!!!

Demonstreaza DIN PLIN nu doar ca autoritatile au fost COMPLICE la toata
aceasta mizerie! ci si de CE Alburnus Maior are o gramada de procese (sper
ca la acest capitol sa-i pot ajuta si eu, de altfel)!!!
[...]
Iar pe voi, dragi YAP-isti, care "cunosteati situatia, ca sunteti de acolo",
va intreb shi eu: in timp ce RMGC distrugea "infrastructura si amenajarile
publice" din Rosia Montana - CE "faceati voi pentru oamenii de acolo"??????

Chiar! CE faceati ca sa-i aparati de distrugerea comunitatii lor de
"proprietari" de catre RMGC? asta, pentru ca VOI ati pomenit cuvantul
"credibilitate"???>>

Sa-ti fie RUSINE, Tina!!!

www.arin.ro