At 10:12 AM 8/12/2006 +0200, you wrote:
>Imi permiteti sa ma prezint ? Va rog intrati in situl meu
>http://www.g-gane.homepage.t-online.de la rubrica Contact, sau putei citi
>cartile mele, conferintele mele si multe altele, am 82 de ani, trei
>inchisori in Romania, interdictie de a practica meseria de avocat, dati
>afara din casa, oprimari si..si..si.
>numai bine
>ggane.

Stimate Domnule Gane, sigur ca m-am uitat imediat  la siteul dvoastra mai
ales ca am scris multe..luind-o oarecum inainte..
adresaindu-ma de fapt "istoriei contemporane" inca nelamurita..si
apasatoare pt.unii..

> [...]
> cel de ieri si cel de acum - adaugat la sfirsit - sunt adevarate...felii
> de viata si framintari adevarate..chiar daca ar parea contradictorii..Ca
> umnaist spr sa intelegeti si cind aveti un pic de ragaz sa va aplectai cu
> aceeasi rabdare de istoric si de om de cultura cu spriti aristocrat
> asupra intrebarilor mele poate prea directe si amare..din scrisoarea
> precedenta caci...da istoria noastra contemporana arde sa fie
> lamurita..si prea multi de virtsaa dvasotra risca sa nu o mai poate
> face..Asa ca va rugam mult s ava faceti timp..

(la Chicago a venit la un monment dat, chiar in ani 80..fostul minsitru
Radu Budescu ? Budisteanu? Dvaostra stiit mai bine..Si dansul a fost inchis
mult timp..dar ce om, ce persoanlitate fantastica..Asa am stiut ce fel de
oameni trebuie sa caut si sa-i arat tarii, generatiei de akizi care nu stei
ce inseamna valorile romanesti umane inca in viata..Dar nu am apucat si
unul din obtsacole a fost chiar din partea categoriei de romani paranoici
si d efapt mediocri invidiosi la care bateam a propos sau faceam chiar
referire in scrisoarea mea..cu scuze..daca va atinge..Lucrurile nu sunt
numai alb si negru ci si intre ele..Iar felul in care dau eu o justificare
extremi drete din comunitati suna cam asa : Daca in tar era etxrema stinga,
in comunitatile emigrante s-a creat etxrema dreapta, .la fel de abuziva
doar ca daca prima era vazuta public, cea de a adoua actiona din
ascunzisuri, fara vreun fel de tribunal ci cu totul abuziv...Daca Ceaisecsu
..comuismul a distrus cit a distris din Romania, extrema dreapat din
comunitati a pus capac..si a lasat Romania fara o diapsora acum.." Asta asa
simplificind, caci lucrurile sjnt desigur f.complexe. si EU CAUT..DE CE
NUMAI EU..? UMANISTI (ISORICI, SOCIAOLOGI, ANALISTI POLITICI, ETC.)CU CARE
SA STUDEIM ACESTE LUCRURI SI SA LE ADUCEM LA LUMINA..

As vrea sa va rog s ava adaugati acestor eforturi si mai ales sa ne spuneti
ai alte nume care credeti ca ar fi interesate ori pt.studii ori pt.a da
interviuri..

Pina una alta..considerati zestrea culturala a muzuelui nostru ca o
prelungire a Doamnelor si Domnitelor dvoastra caci munca mea are o mare
legatura cu imaginea imprimata mie mental de mesajul lor..their
legacy...asa cum l-ti vrut dvoastra..si o leg apoi de cea a invatatoarei
lui Goga..si asa ma vad si eu undeva ca o prelungire a femeilor fagarasence
care am inteles ca ar fi organizat prima rascoala a femeilor din
ist.Europei in sec.XVIII ..Stiti ceva in acest sens..? Dar stiu ca graba
este ca persoane ca dvoastra, vechea aristocratie romaneasca sa
fiticunoscuti....As fi vrut sa pot spune ca mjuzuel nostru a ajuns la acel
nivel dorit de mine de institutie umanistica..care sa fi realziat deja
interviur si sa le fi publicat..Am un interviu filmat cu dna Bratu la NY in
anii 1997..Am reusit sa obtin pt.dansa de la dna Raica, parlamentara
PNTCD-ista o scrisoare de apreciere caci PNTCD-ul din Bucuresti nici la asa
ceva nu se gandea (decum la stragetiile recomandate de mine insistent
incepind cu 1992 sa-si formeze o legatura strinsa cu exilul/romani din
afara..Recomandari extsinse si Aliantei Icivice, si CDR-ului in 94,
96..DEGEABA...caci ei asteptau lucruri mari dinspre noi, nu ei sa le
stimuleze..Pe buna dreptate, nu-i asa? Desi la sta eu am avut un
raspuns..Insa asta pe alta data..) ..Mai am cu Dr.Ronnet, legionar
convins..Si eu am organizat regelui Mihai cea mai importanta intilnire sau
la nivelul cel mai inlt in SUA, la Guvernatorul Statului Illinois in
1992..dar nu pot spune ca erau si sunt la Chicago oameni deosebiti; romani
culturali au emigrat si ramasa in mare majoritate in vestul Europei, as aca
cu dvasotra trebuie sa inceapa o istorie a dvaostra..repede..Cit de repede?
Spuneti..

Va rog ginditi-va la asta acum..si mai putin la Israel ...timpul fuge de
sub picioare..Si pe mine ma obsedeaza tragedia din Middle East si ce face
America omenirii,
dar nu as vrea sa ma opreasca din urgentele nevoi ale tarii...care, dupa
parerea mea tinde curatirea mass-mediei si de profesionalizarea ei, de
asigurarea ca Romania are analisti/cercetatori/consultanti adecvati
problemeleor ei si globale la care vrea sa faca fata sau ar trebui daca "se
baga" in ele..si
  de convins cionducerea tarii asupra prioritatii nr.1 care e economia si
nu razboiul..etc.

Numai bine si atasez citatul pe care l-am lasat in albumul dvaostra la web
siteul dvasotra..

Rodica Perciali

Dear Mr.George Gane

We really appreciate a lot your contributions to the Romanian culture and
hope that soon enough some Romanian journalists and reporters would help
covering such contributions in the Romanian media so that the Romanian
younger generation would be inspired to do even better...and that all
school students will read your books that made history part of our
lives..the generation of the 60's in Romania..
  Books such as yours wre one god tool why some of us continue to love
Romania and to build on our love a lot of work of promoting its culture to
the world..

Rodica Perciali
Romanian Museum , Romanian-American League
Philadelphia, Princeton NJ, Brasov-Romania
www.romanianculture.us

Aug.12, 06