http://news.yahoo.com/s/ap/20060816/ap_on_re_mi_ea/israel_shattered_solidarity_4

  Zice linkul de mai sus ca Dan Halutz, pentru cei care nu-l cunosc, seful
statului-major al Israelului, si-a vandut pachetul de actiuni pe piata bursiera
inainte de a porni razboiul din Liban. Desigur, Bomberman Halutz a baut o
cafea, a frunzarit rubrica de mica publicitate, ba chiar a fost si la treaba
mare inainte de a striga soldatilor lui: "Inainte, bravii mei, sa-i zdrobim!"
Numai ca nici una dintre operatiunile sale enumerate anterior n-a produs
indignarea pe care a suscitat-o comportamentul de investitor prevazator al lui
Halutz.

  Mi-e greu sa pricep cum de opinia publica israeliana este senina la ideea ca
generalul cu pricina a atacat si distrus autostrazi, statii de benzina,
centrale electrice, poduri, blocuri de locuinte cu libanezi cu tot, convoaie de
civili neinarmati, dar sifoneaza pentru o banala tranzactie a unui tip caruia
ii pasa de banii lui. Mi-e si mai greu sa stiu ca israelienii dorm dusi in
asternuturile lor cu floricele in timp ce zilnic sunt asasinati 3-5
palestinieni in Fasia Gaza de armatele aceluiasi energumen.

  Dar nu este greu de priceput ce anume indigneaza israelianul mediu (cu
exceptiile de rigoare, ale caror articole am grija sa le traduc, in limita
timpului, pentru blogul "Palestina...", dat fiind ca nici o crima nu-i mai face
o impresie. Ei bine, israelienii se indigneaza din cauza lipsei lui de
solidaritate: de ce n-a dat sfoara-n tara sa vanda tot poporul ales pentru
uciderea arabilor actiuni care mai de care... Ideea ca un conational a folosit
informatiile privilegiate pe care le detinea pentru a nu pierde un shekel ii
umple de amok pe cei care pot privi cu seninatate terorizarea populatiei civile
din Palestina si Liban.

  Toate cele bune,
  Radu Iliescu

                Projet René Guénon