Ca tot exista ecologisti (si probabil si geologi, eventual o combinatie
de) pe lista, m-am gandit sa intreb si eu ceva ce ma intereseaza in mod
personal:

Cam cat de mare si ce forma ia o punga de petrol/gaze naturale din
scoarta terestra? In exploatari, din cate stiu, dupa ce presiunea scade,
se baga apa pentru continuarea extragerii. Ce efecte are asta asupra
seismelor, avand in vedere ca apa are alta densitate si structura in
comparatie cu petrolul/gazele, si mai ales ca presiunea de la care s-a
pornit nu mai exista? Exista vreo sansa cat de mica de prabusire in gol
a terenului de deasupra (presupun ca o punga dintr-asta are o sectiune
orizontala de dimensiuni apreciabile), sesizabila sub forma de seism?
Dar alte efecte precum eroziunea peretilor pungii din cauza apei introduse?

Eu habar n-am geologie, dar chiar sunt curios daca, macar din punct de
vedere al bunului simt si logicii (eu am o definitie speciala pt.
"logica" :P), nimeresc ceva. :)