Nu exista "pungi", mai! ;)) (decat in situatia, EXTREM de rara - si
inexistenta in Romania - in care petrolul este localizat in goluri din
formatiuni calcaroase, care formatiuni oricum sunt relativ "stabile", nu
pica ele asa, cu una-cu-doua).

Petrolul (si gazele) OCUPA porii dintre particulele unei formatiuni poroase
(cum ar fi nisip) care formatiune ar sta acolo linistita si fara petrol in
golurile respective. Adica, imagineaza-ti o gramada de nisip : si imbibata
cu petrol, si fara el, ea este tot "gramada de nisip".
Apa doar este bagata in zacamant pentru ca ea (din cauza diferentei de
densitate si a faptului ca nu se amesteca unul cu alta) sa "impinga"
petrolul catre zona unde se afla sonda prin care acesta este extras.
Gazele se afla sub presiune in partea de sus (dar tot in pori); presiunea
vine din cea exercitata de petrolul si apa de dedesubt, care in timp face ca
acestea sa fie comprimate (succesiunea, de sus in jos, este urmatoarea: cap
de gaze, petrol, ape de zacamant - in general sarate - si, in caz ca se
urmareste cresterea presiunii, apare si apa introdusa de om, prin alte
sonde, laterale).

Cam atat pe scurt, ma scuzi ca sunt grabita din cauza redactarii
observatiilor la SIM pentru Rosia Montana ;)

Multumit?
(ca oricum n-ai ce face, raspunsuri la intrebari ulterioare dau numai peste
vreo 10 zile, ca lucrez "sub presiunea timpului" iar de joi pana luni voi fi
plecata ;)

Codruta

From: "Uplink" <[EMAIL PROTECTED]>