Dar poate nu prea tirziu...(ref.. anunt AFR- Dna Pagu astazi, 27 aug.cu
termen 30 aug))

Va rugam sa ne raspundeti, va mai oferim inca odata colaborarea, caci se
acumuleaza prea multe pierderi pt.femeile romance si pt.tara ..daca si acum
ratati...

De la Romanian-American League, Romanian Museum - Philadelphia, Princeton
NJ, Brasov -Romania - www.romanianculture

Trecind peste faptul ca este ciudat ca nu ne-ati anuntat mai ales ca e
vorba de SUA si ca stiti bine de noi,  organizatii care functionam de 16
ani si ca PUNTI DE LEGATURA CU ROMANIA..care v-am anuntat de mult (si
regulat) ofertele/programele noastre pt.Romania si am insistat de repeteta
lir dea- lungul anilor sa anuntati TOATE membrele dvoastra si adresele de
email de oportunitatile oferited e noi si de programele din tar FACUTE
ANUME CA SA AJUTAM CONCRET TARA..(nu numai cu vorbe si nu numai cultural
dar si economic) ..va rugam sa ne trimiteti imediat detalii sa vedem cum
putem colabora acum..

Includeti datele organizatrilor din Colorado (cred ca stiti ca "Colorado"
este un stat si nu o localitate..Deci unde se va petrece conferinta si ce
organizatie/organizatii sunt sponsore? Trebuie ca exista un web site si va
rugam sa ni-l dati)

Ce fel de criterii de selectie sunt pt.femeile din Romania caci  americanii
nu ar plati drumul oricui..Este o exceptie sa plateasca..

Decind stiati de acest program si de ce s-a intirziat atit de mult? Care
sunt personele selectate pina acum si dupa ce criterii sid e catre cine? NU
indeplinesc eventualele criterii sau nu au bani nici de viza?

Ca, daca intelegem bine, pt.SUA nu trebuie sa plateasca hotel, deci au
nevoie doar de taxele de inscriere si de viza, da? Dvoastra veti veni?
NU v-ati gindit  sa combinati cu alte activitati ca sa fiti sigure de viza
si ca sa merite mai mult efortul si timpul?

  De ce nu ati anunta Liga Romano-Americana? Mai ales ca la Bucuresti sunt
atitea femei care au participat la intrunirile noastre si care cred ca sunt
relevante pt.asa ceva

Din momnet ce un asemena program se anunta cu luni de zile inainte
(obiceiul american) si spuneti ca l-ati anuntat la o comnf.publica in
Buc....nu intelegem de ce tocmai pe noi, Liga Romano-Americana nu ati
anuntat-o desi eram in corespondneta cu dvsaotsra si..cum am spus mai sus
va rugams a ne dati liste de organizatii si sa difuzati anuntuirle
noastre..sa ne dati detali despre intentia anuntul dvasotra anterior asupra
infiintarii unei ligi a fenileor romance de pretutindeni., anunt de care am
fost foarte mirata ....mai ales ca stiu ca nu aveti nici experienta, nici
resurse  financiare nici umane pt.lucruri de asemenea anvergura..ca de faot
nimeni din Romania nu a fost capabil de asa ceva..si ca noi am oferit
progarme care sa initieze primele etape pt. apropierea romanilor din
diaspora de tara..inca din 1992 dar mai ales in 2000 sub titlul "Mileniul
III Impreuna" care se vad la web siteul nostru....

........Si o scrisoare intredeschisa dnei Pagu si intregii conduceri si
tuturor membrilor, suporterilor si participantilor AFR-ului

Romanian-American League, Romanian Museum - Philadelphia, Princeton NJ,
Brasov -Romania - www.romanianculture.us
Rodica Perciali, fondatoare principala si voluntara din 1983 , Chicago
(muzeu) si 1996, Cincinnati OH si Philadelphia PA  (Liga) , Romania din
1990 cu birou BV din 2002

Este trist ca nu ati facut legatura intre femeile din Romania din bogatele
netorwking-uri si NGO-uri  pe care spuneti ca le reprezentati cu
noi..organizatii veterane, CELE MAI ACTIVE DIN DIASPORA PT.ROMANIA, cu cele
mai mari realizari in promovarea valorilor romanesti in afara tarii dintre
organizatiile si persoanele diasporei, cu cele mai active programe de
sprijin pt.tar si chiar si in tara, complet dedicate tarii de mult mai
demult decit dvoastra si la un mod profesionist, de asemenea cu mai multe
posibilitati..dovada ca noi mentinem spatii culturale si birouri in trei
locatii in SUA si Romania..(singurii din diaspora care reusim as aceva..)
..adevarat ducem lipsa de voluntari si riscam sa reducem drastic programele
pt.Romania tocmai de aceea.(dar si pt.ca anii grei si macinarea nervoasa
cauzata de confratii nostri dragii..isi spune cuvintul) .in timp ce, suntem
siguri, mii de femei romance din tara ar fi fost bucuroase sa se implice si
sa beneficieze de programe de-a lungul anilor astfel ajungindu-se la o
intarire substantiala si a org.dvoastra si a multor altora si si alor noastre..

Ne-am oferit sa platim salariul de jum.norma si alte 2-3 coordonatoare
precum si $100 pt.accesul la un birou (chiar si numai 4 m2 ar fi ajuns ) la
Buc.in timpul in care ofeream in schimb spatiu mult mai mare (si luxos) in
centrul Brasovului ..dar nu ati trimis niicun fel de date despre posibile
persoane doritoare sau detalii asupra vreunui spatiu..Oare aveti un birou
adevarat, caci nu vad nicaieri o adresa concreta (cum aveati la inceputul
anilor 90 pe Calea Victoriei..) ? Chair daca aveti nu vad de ce o largire
de ocntributie si importnata nu va folosea , iar daca nu aveti ...este de
neinteles..

In fine, cum v-am mai sugerat,va rog sa va faceti indatoririle publice/de
org.non-profit catre femeile romance exact conform statutului dvoastra, si
sa le informati totdeauna de sanse , de orice anunt , deci si de ale
noastre..(a propos, anunturile pe care le vad difuzate de dvasotrar sutn
doar niste ocazii si nu duc neaparat si direct la avantaje directe si
imediate ale unor femei..si nic la organizare mai buna si eficienta la
nivel larg..asa cum am oferit noi si cum se vede clar ca am realizat de-a
lungul celor 16 ani MAI MULT DECIT ORICINE DIN DIAPSORA pt. si chiar si
in  TARA..) .Iar da a aveti ceva impotriva sunteti obligata moral sa
anuntati motivele dvoastre. Tot ce stim de la dvaostra - si asta dibtr-o
conversatie telefonica destul de recenta..) este ca un cec de $5 lasat de
mine dvaostra in 1992 pt.citeva zeci de hirtii de copiat (cind nu am avut
cash cu mine) nu vi s-a onorat..Regret...noi nu stiam atunci cum se
onoreaza sau nu cecuri in tara..In plus eu credsam atunci ca vom colabora
sa dezvoltam programe mult mai importante si ca urma sa va donam mult mai
mult...Dar nu ati trimis niicodata propuneri ...si niic macar sa ne
gazduiit un punct d elucru in birul dvasotra , ceea ce ar fi insmenat
acoperirea chiriei dvoastra atunci si cit ati stat in Victoriei si si
jumatate de norma pt.cineva..Ca sa nu mai spunc  cite se puteau dezvolta de
atunci caci noi am fi cautat , selectionat si format cadre profesioniste la
un nivel la care inca nu aveti ..cea ce este nu numai regretabil, dar o
mare pierdere pt.femeile romance..Poate ca ele sa-u irganizat in alte
cormule mai bind si nu stim noi..De fapt ..ne-am fi asteptat sa ne spuneti
de organiztaii sunt, cum am mentionat..Am cerut sa ne dati coordonatele
lor..Degeaba..

Ati raspunc chiar nerespectuos intr-o scrisoare si sigur ca , luata cu
altele mult mai grele pt.Romania..nu am reusit sa mai revin..Dar anul
acesta v-am scris din nou..

Acum am decis sa fac acets discuti publice caci cred ca se pierde prea mult
prin faptul ca femile din tar si in general ro anii nu stiu ca unii
presedinti de ONG-uri pur si simplu blocheaza incormatii..sau unele din
ele..mai ales cele referitoare la actiuni importante ale confratilor lor..

Paradoxul romanesc, nu-i asa?

Noi insa - complet voluntar si cu eforturi mari, donanind mai mult decit
orice romani din diaspora cunostem, chiar cu sacrificii personale - ne
zbatem de ani sa trecem peste el, sa-l depasim si inca speram si mai oferim
anul acesta eforturi in acest sens , mai ale sca Liga Romano-Americana
IMPLINESTE 10 ANI..iar Muzeul Roman este cea mai mare realizare a culturii
romane din diaspora din ultimii 23 de ani ...prin cele peste 120 de
expozitii si programe educativ-cultural itinerate ca si prin programele
majore de ajutor catre tara pe plan civic si economic... De fapt trebuia sa
fiu acum in tara unde m-am implicat mai mult decit oricine stiu din
diaspora inca din 1990...Cred ca suntem singura organizatie care tinem
spatiu/birou si in tara..(m-as bucura sa fie si altele si rog sa fim
anuntati caci avem mare nevoie sa stim de lorice romn care face ceva
desoebit , concret pt.tara in afar dar si in tara..ca sa putem colabora
caci altfel mai trec cine stie citi ani si nu facem mari progrese nici
unii..)si, mai grav, cei din tara nu simtiti ajutorul nostru cu
adevarat..uar faptul ca va reprezentam cultural in afara pare ca mai
inseamna ceva relevant ..din pacate..) ..

Si as fi venit ..si poate voi mai veni (in anumite conditii organizatorice
si nu doar ca sa dau mii de dolari degeaba in Romania in timpul in care la
muzeu - IN CHIAR CENTRUL ORASULUI PHILADEPHIA - sau la filiala din
Princeton NJ - nu avem alti voluntari sa ma inlocuiasca caci romanii de
aici, din pacate si asa cum deja, cu durere, stiti/stim, nu se preocupa de
tara lor..NU pt.ea au emigrat ei..si nu au obligatia legala sa promoveze
cultura/economia, iar tara,tot  din pacate, nu le cere..)

Cum stitt intentionam sa vin pt.o campanie mai structurata..( a cita
oara..a 22-a?) daca gaseam persoanele potrivite care sa se implice ca sa
dam amploareea necesara..si o org.partenera macar la Bcu. (daca la Bv.unde
avem spatii ,nu a existat asa ceva ..si nu am gasit persoanl de marketing
cultural niic macar cit am tinut un spatiu in centrul orasului, 8 luni, cu
expozitiile de MOBILIER PCITAT TRANSILVANEAN si Fotomontajul "20 de ani de
Promovare a Romaniei in SUA"..fotomontaj care acum se afla la Bucuresti la
o org.fara sa fie popularizat..desi ar trebui..) si ... daca organizatia
dvoastra cu care am incercat din primvara sa tratam pt.o colaborare la
Bucuresti care sa includa spatiu (nu cum am facut in alti 14 ani..sa
locuiesc in privat in diverse locuri..ca sa susitn zecile d eintilniri,
mese rotunde, conferinta de presa, etc.) ar fi fost serioasa si dvoastra
ati fi trimis contrapropuneri : adica voluntari care sa vrea sa ne devina
colaboratori platiti (pe care i-am fi selectat conform cerintelor de la
Internship/Practica/Bursa/Colaborare DACA AR FI TRIMIS TOATE CELE
CERUTE..dar nimeni nu a trimis nimic si nu cred ca ati anuntat pe
nimeni..ca  de aici a plecat discutia acum....), pretul contributiei pt.un
acces la un birou (ati trimis o informatie de $240 ca si cum ati fi vrut sa
va oplaitm noi tot biroul..dar faar nic un fel de detalii ca si cum ati fi
asteptat ca cineva sa va doneze acesti bani si plata cuiva $100 FAR
DETALII..!! desi vi le-am cerut..)  si poate, daca mai voiati, dei pt.noi
nu era o prioritate caci noi deja avem enerom de multa arta populara de ja
aici si sat nevinduta..sa preluati din programele pt/Romania unele portiuni
de interes  comun cum spuneti ca ati cladit unul pt.promovarea artei
populare in afara, dar va plingeati ca ati fost respinsi de la subventii
(cum ati facut-o fara sa ne implicati, iar nu intelegem, cind profilul
dvoastra nu arata experienta si reusite anterioare in asa ceva, cind nu
aveti niic acum expertiza in asa ceva si niic nu stit bine ce criterii are
ICR-ul .. cind suntem singurii din afara tarii care avem programe majore,
continuee de promovare a artei populare si a sutelor de artizani romani
inca din 1991..din nou, se vad la web site, nu sunt doar ingentii si
vorbe..dar ICR-ul nu vrea sa tina cont de experienta si reusitele noastre
oricum caci nu tine la arta populara si nu intelege valoarea si relevanta
ie pt.promovare..si datorita si altor limite de care ne vom ocupa cit de
repede putem sa le facm publice mai ales ca la mai multe scrisori ale
noastre nu au raspuns..Ca si cum ei fac imagine culturala tarii aiic si nu
noi..ca si cum ei au pus cultura romana in mass-media americana si au
orgnaizta zeci de expzoiti in zeci xe state americane si nu noi, chiar si
la NY noi am organizat cele mai mari expoziti culturale romanesti si nu
ICR-ul..dar asta e alta poveste..de care trebuia eventual sa ne ocupam in
comun daca peste noapte vi s-a trezit interesul ref.la arta populara si
v-au inspirat programele noastre..Ceea ce e de inteles caci sunt cele mai
resuite din afara tarii, au inspirat si pe unii americani care stfel au
obsinut fonduri enrome americane in scopul ajutorarii artiznailor, dar care
timp de 7 ani au mers la salariile lor si nu la artizani sau poate doar 5%
la ei..Dar si asta e alta poveste..Toate povbesti d ecare era bine  sa va
ocupoati ca organizatie NGO de femei si civica..Sigur erau multe de care
trebuia sa va ocupati , de fapt sa se ocupe organizatiile din Romania..dar
cit pot ele face cind nu stiu sas se uneasca si intareasca????Sau refuza
colaborarea subminindu-se singure prin orgoliile si realtiile persoanle pe
care le pun inanitea intereselor tarii si standardelor de organizare
necesare ca sa realizeze cea ce viseaza..pe hirtie..)

Deci, revenim si ne intrevam si asteptam feedbackul altora care citesc
aici..SE POATE DEPASI PARADOXUL ROMANESC : sa nu ne ajutam unii pe altii?
sa refuzam cadouri daca e prea greu sa ne organizam putin pt.ele?  Sa
blocam informatiile daca nu ni se doneaza noua ceva direct sau nu ne alegem
noi cu ceva direct si imediat si mult??

Noi vrem colaborare si inca o oferim..Desigur in domneniile pe care le
vedeti (nu as vrea sa se creada ca putem sa ne extindem la altele cind noi
nu avem voluntari nici pt.ca sa mentinem pe jumatate programele acestea
majore..si riscam sa le reducem drastic dupa Anul Nou..)

Trecem peste tot, eu trec si este normal sa fac asta la misiunea pe care
mi-am dat-o si la cine sunt (..printre altele profesoara ..poate a la
Goga..care crede in educatie, valori, frumos si colaborarea macar atita cit
am invatat-o din SUA..in anii ei mai buni..) ca sa putem face un pas in
plus mai ales ca asa cum am spus, toamna asta mai incercam sa intarim
legaturile cu tara si ideal era sa pornim o campnaie indreptata catre
oficiali si mass -media..care sunt de fapt vinovatii (si nu dvasotra sau
poporul..decit in masura in care nu-i cearta..)..

si cu ocazia acestui program anuntat de dvoastra sa vedem ce s epoate
face..Va rugam sa va dati timpul necesar, sa raspundeti, sa va ocupati si
sa nu ratati iarasi..

Multumim,

Rodica Perciali,