Ca tot e diminica - m-am gandit ca ar fi buna o poveste ;)

Pentru a nu intra in conflict cu "drepturile de autor" ma simt obligata sa
va spun ca, la drept vorbind, povestea nu este "inventata" de mine (am
modificat un pic sfarsitul). Zilele trecute, un fost iubit (acum, bun
prieten al meu - evident, membru al mai multor din aceste liste si care mai
intervine din cand in cand sa-mi ai apararea) a implinit frumoasa varsta de
40 ani. I-am cumparat (cam tarziu) cartea "Povesti corecte politic pentru
adormit copiii" (James Finn Garner) si, pana cand ma voi intalni iar cu el,
m-am apucat s-o citesc (v-o recomand, de altfel, tuturor, eu ma tavalesc de
ras vazand cum sunt luate "la mishto" o gramada din stereotipurile
societatii noastre). Povestea se poate aplica la fel de bine si la Bucuresti
(ori alte orase - motiv pentru care o pun si pe [mediu] ;).

Pana una-alta, ii urez insa acelei persoane dragi, si aici, in public, multa
fericire! :)
La multi ani, draga! :)

Si acum - povestea:

Au fost odata ca niciodata trei purcelusi care traiau in spiritul
respectului reciproc si in armonie cu mediul inconjurator. Recurgand la
materiale indigene, specifice regiunii respective, fiecare isi ridica o
casuta frumoasa. Unul dintre purcelusi isi ridica o casa din paie, altul,
din bete, iar cel de-al treilea o casa din chirpici, gunoaie si iedera
cataratoare, turnate in forma de aramida si arse intr-un cuptor de
dimensiuni relativ mici. Dupa ce terminara constructiile, purcelusii,
multumiti de munca lor, se instalara sa duca o viata linistita, in pace si
autodeterminare.

Numai ca scurta perioada idilica se spulbera curand ca un vis. Intr-o buna
zi, isi facu aparitia un lup mare si rau, cu idei expansioniste. La vederea
purcelusilor, acesta simti cum i se face foarte foame, atat in sens fizic
cat si ideologic. La vederea lupului, purcelusii o rupsera la fuga in casa
de paie. Lupul alerga pe urmele lor si, ajuns langa prima casa, izbi
puternic cu pumnul in masa si striga:
- Purcelusilor, purcelusilor, dati-mi drumul inauntru!
Insa purcelusii ii raspunsera in cor strigand:
- Tactica ta agresiva nu ii poate infricosa pe purcelusii care isi apara
caminul si cultura.
Numai ca lupul nu accepta nici un refuz, mai cu seama socotind ca acesta ii
este dreptul si, evident, destinul. Astfel incat isi umfla pieptul si sufla,
pana cand darama casa din paie. Inspaimantati, purcelusii fugira sa se
ascunda in casa din bete, cu lupul pe urmele lor. Pe locul pe care se
ridicase casa de paie, se instalara alti lupi care cumparara terenul si
infiintara o plantatie de banane.

Ajuns in fata casutei din bete, lupul izbi din nou cu pumnul in usa si
striga:
- Purcelusilor, purcelusilor, dati-mi drumul inauntru!
Iar purcelusii ii raspunsera intr-un glas, strigand:
- Du-te dracu' mai, carnivorule! Exploatatorule imperislist ce esti!
La care lupul chicoti condescendent si isi spuse in sinea lui:
- Ce copilarosi sunt - in felul lor. Pacat ca trebuie sa dispara - totusi
nimic nu poate sta in calea progresului.
Asa incat lupul isi umfla pieptul, sufla si darama casuta din bete.
Purcelusii fugira sa se adaposteasca in casuta din caramida, cu lupul
urmandu-i indeaproape. Pe locul unde se inalta casa din bete, se instalara
alti lupi care construira un complex de agrement pentru lupii aflati in
vacanta, in care fiecare apartament refacea in sti8cla fibroasa casuta din
bete, precum si o galerie comerciala cu suveniruri artizanale, snorkeling si
spectacole cu delfini.

Ajuns in fata casutei din caramida, lupul izbi din nou in usa si striga:
- Purcelusilor, purcelusilor, dati-mi drumul inauntru!
De aceasta data, purcelusii ii raspunsera cantand imnuri de solidaritate si
adresand scrisori de protest catre Natiunile Unite.

Deja lupul se cam infuriase in fata refuzului repetat al purcelusilor de a
vedea situatia din perspectiva unui carnivor. Asa incat isi umfla pieptul si
sufla... si sufla... dupa care isi inclesta mainile de piept si cazu rapus
de un infarct masiv, provocat de consumul in exces de alimente bogate in
grasimi.
Cei trei purcelusi se bucurara nespus ca dreptatea triumfase si executara un
mic dans in jurul cadavrului lupului. Urmatorul pas fu eliberarea patriei.
Adunara un grup de purcelusi care fusesera expulzati de pe proprietatile
lor. Aceasta noua brigda de *porcinistas* ataca complexul de vacanta cu
mitraliere si lansatoare de racheta si-i macelarira pe lupii exploatatori
cruzi, transmitand astfel un semnal lipsit de echivoc restului emisferei sa
nu se mai amestece in treburile lor interne.

*Avertisment: Lupul din poveste este rodul unei constructii metaforice. Nici
un lup din viata reala nu a fost ranit in cursul scrierii acestei povesti.*

La fel, nu este adevarat ca John Aston incepe sa aiba probleme grave cu
fierea, colesterolul si tensiunea, nici ca are cosmare in care bunica-sa il
intreaba din mormant: "cu cat mi-ai vinde oasele, nepoate?" sau ca stramosii
celti nu-i lasa visele in pace...

Codruta

p.s. Oricum, mie pana acum mi-a placut cel mai mult povestea "Bucle Aurii" -
dar abia am citit un sfert din carte ;)