From: "Bogdan Dudau" <[EMAIL PROTECTED]>

Vanatul in munti a juns tot atat de raspandit ca mersul pe munte. Oriunde
te-ai duce te izbesti de vantori sau urmele si zgomotele lor.

 Ieri m-am intors dintr-o scurta tura de o zi in Cozia.
Am revenit la fix un an de la incidentul cu braconierul care mi-a impuscat
cainele. Am intrat in sus, pret de 2,5 h de urcat, pe Valea Lotrisorului. La
intoarcere in drumul pe care trecusem descopar o mare balta de sange si alte
multe urme ce indicau un animal ucis. De fapt animalul fusese impuscat in
alta parte si tarat pe o "targa" de crengi pana-n drumul forestier. L-am
sunat de la fata locului pe Florin Stoican (de la administratia Parcului
National Buila) si am facut poze.
Nici nu stiu ce sa mai cred !? O sa ziceti ca inventez sau ca sunt urmarit
de spirite rele. Am ajuns ca la 3 iesiri la munte, in cel putin doua sa
constat agresiuni grosolane ale mediului.

 Pentru sensibilii listei am zis sa ma abtin, pentru ca eu, cand vad sange
(la propriu) nu pot scrie frumos, nu pot arunca cu prafuite principii de
iubire a aproapelui criminal. Nu pot sa suport iubitori ai muntelui, ai
naturii, care iubesc deopotriva si vanatul si vanatorul. Am gandit ca acasa,
in fata calculatorului, o sa mai uit. Dar na! De peste tot iti rasuna numai
impuscaturi.

Este demult de domeniu evidentei ca nu peste mult nu vom mai avea vanat.
Sper insa din toata inima ca vanatorii sa nu renunte la pasiune lor si sa
impuste, de exemplu ATV-istii, ca astia se misca mai repede si aduc in goana
lor cu vanatul cel iute.

 Cat despre legi care sa apere vanatul, eu zic sa o lasati balta! Toti
potentatii Romaniei, cand au mai multi bani sau mai multa putere descopera
vanatoarea.
O practica nu ca pe hobby, ci ca pe un ritual de apartenenta la casta. De
ochii prostimii se duc pe la hramuri bisericesti si deschideri de scoli (cu
toate ca nu au nimic de a face cu Dumnezeu sau cu cartea).
De ochii lumii bune se duc la vanatoare.

 Cat despre UE ... Dupa cum vedeti (vezi exemplu cu italienii) se cer legi
doar aici nu si la ei. Adica aia ies cu armele de vanatoare din tara
fluierand ???
Degeaba interzici vanatoarea intr-o tara, daca la sursa principala de
criminali verzi (tarile asa zise civilizate ... bleah!), pot iesi
nestingheriti si nesanctionati cand si incotro doresc. Dincolo de presiunea
numerica a vanatorilor se adauga si presiunea financiara (ca astia platesc
oricat ca sa tina in maini un trup sfartecat de fiinta salbatica agonizand).

 Ce-i care indeamna la respectarea legilor, intr-o tara a hotiei condusa de
hoti, cu legi pentru hoti si criminali, ar trebui sa se gandeasca daca ar
mai fi existat vreodata libertatea de azi fara calcarea legilor de ieri (sa
luam doar exemplu dec 89).

 Scarbit,

BD

www.arin.ro