Subject: [protest-ro] Re: [FreeEx] Varujan - informator la Secu'

  Domnule Tarziu (revistei Rost) ,

  Chiar ma gindeam si eu cit e de grav ca romanii inca nu stiu sa
  pretuiasca calitatile majore ale cuiva si sa treaca peste niste
  scapari , sa le puna in contextul si proportiile
  potrivite..si, chiar diplomatic sa le spele in familie si nu in vazul
  omenirii, mai ales cind arde...cind e nevoie..caci tara,din pacate,
  nu are prea multi oameni capabili/activi ca Dl.Vosganian care sa o
  poata reprezenta bine si cu tinuta..

  Da, sa reprezinte bine si cu tinuta securisto-comunista de turnator, ca numai
din acestia sunt acuma in fruntea politicii romanesti, imbogatitii peste noapte
din cine stie ce fonduri talharite si este bine ca europeeni sa stie cu cine au
deaface.

  ggane

  De dragul unor adevaruri speciale
  se sacrifica nevoile/interesele majore ale tarii..si niic nu cred ca
  asta va duce ca aceste adevaruri sa fie luminate ca lumea si la un
  mod care sa ajute tar sa le depaseasca si progreseze curind..

  Dar pina una alta..

  aveti/sa avem GRIJA ca iar veti/vom fi cenzurati...Dvoastra pt.ca
  abordati niste subiecte pe care multi le credem de interes national
  sau oricum..dar nu sunt bine cunoscute sau sunt necomfortable pt.
  civicii media care ar vrea sa fie ei PUTEREA peste tot..(dar fara sa
  stie zau poata tot..incluiv sa reprezinte Romania in afara undeva..)
  si eu pt.ca imi vine sa va apar dreptul la a le exprima cind
  moderatorii va inchid gura..

  Pe de alta parte..practica de a inchide gura nu este noua deloc.si nu
  e nici numai a lui Ceasca..ci si a celor de dreapta din exil..dintre
  care poate unii sunt la dvoastra side aceea nu mi se raspunde la
  scrisori..pt.ca unii , citindu-le isi dau seama ca s-ar putea sa am
  dreptate si ce se va face atunci dreapta..? Ca numai de obiectivitate
  ea inca nu pare sa fie pregatita..din pacate..si facindu-si un mare
  deserviciu..,culmea cind eu voiam sa o ajut..tocmai fiind obiectiva
  in obseravtiile, analizele, prezentarile si studiile mele..) Practica
  aceasta romaneasca..inclusiv stoparea informatiilor, refuzul de a
  raspunde la scrisori chiar de catre cei ce se declara societate
  civica/civila..si chiar constiinta tarii...a adus pagube nu numai
  tarii de dianuntru ci si tarii de dinafara (romanilor din afara..)
  caci a fost preluata si intarita din umbra, cu mijloace ilegale care
  au distrus mult (as putea spune aproape tot..abia astept sa se apuce
  cercetatorii sa defineasca bine termenele si contextul
  social/politic/cultural..daca exista cercetatori capabili..daca nu
  mai multi care stim ..stim ce s-a intimplat..stim sa definim..)in
  ceea ce trebuia sa devina baza de suport (si ghidaj) din
  exil/diaspora pentru TARA pe care cei de dreapta spun ca o iubesc mai
  presus de orice..Care era tara de care vorbeau cind de prea multe ori
  si in prea multe feluri au lovit in cultura si traditiile ei, in
  orice organizare care nu era "a lor" si care astfel, neaparar
  impotriva lor drept care dansii aveau voie sa o pdepeseasca..din
  umbra, clandestin, desigur ilegal..Astefl au ajuns sa serveasca
  tarii, dupa 1990 ..ce???Ce au pus ei pe tava tarii..societatii civice
  care avea mare nevoie de spirjin..asa incit ea sa se intareasca si sa
  nu ajunga masa de manipulare sau noua blocare din partea "oficialilor
  "ridicati peste noapte...di de atunci ei si fii lor mereu..? Ca acum
  , ei sunt cei care ne controleaza pina si in SUA???
  Dar ce putem noi face cind am avut o dreapta care s-a vrut guvern din
  umbra si nu a stiut nic macar sa intareasca societatea ciivla
  romaneasca de aici dupa modelul altora..si nic sa ne lase pe cei care
  stiam sa o facem si care voiam si stiam cum sa cooperam, sa aratam
  cum se putea face??

  Ce fac acum acei preotii,profesorii universitari si
  scriitorii dvoastra..Doar scriu??? Pina vor muri si ei si noi..fara
  sa mai fie deasupra noastra Ceausescu da multi mai multi ceausei si
  in plus multimi de corupti de care dansii probabil ca stiu a se
  plinge bine ca tot restul socieattii romaesti dar nu si ce e de
  facut..decum sa si FACA ceva..

  Stiu dansii acum mai bine decit atitea decade pierdute sa se
  organzieze cum trebuie pt.lumea de azi? Asta m-ar interesa foarte
  tare..ca daca tot nu stiu, sa stim si noi care am militat de 23 de
  ani ce posibilitati ar mai fi de tatonat..Daca nu pot fi activi si
  coopera )ca doar nu-mi imaginez ca niic atita nu stiu ..ca lumea
  conetmprana este bazata pe largi networkinguri si far cooperare
  masiva nu s epoate face nimic major..Securistii stiau asta
  f.bine,..de ce nu si patrotii de dreapta..?) pot macar sa ajute
  cultura romana si valorile romanesti..in afar de biserici caci
  acestea se ajuta ele prea bine singure..si acum le mai ajuta si
  statul/securitatea..din nou..Pot macar sa purceada la studii ..sau nu
  vor niic asa ceva..Ceea ce are ca rezultat exact ce va plingeti de
  Razvan Marin ca nu stie de dvoastra destul..si la fel 99% din
  tara..sau stie ceva gresit sau partialul negativ..

  Rodica Perciali
  Romanian Museum, Romanian-American League - www.romanianculture.us

  PS Desi nu tine de practicile profesionsite voi taia textul dvaostra
  ca mi-e team aca moderatorii iar nu vor da replica mea sub motiv..ca
  e prea lung textull..