Problema copiilor a ajuns sa fie din nou un capat de critica la
adresa Romaniei la CNN acum o saptramina..Am scris si nimeni nu a
recationat oferindu-se sa sprijine o campanie d emedia macar pt.a se
cere corectari la ceea ce era gresit..Dar mite sa se ofere sa ajute
la cautarea de solutii...Nu sunt romani din diaspora la forumuri???
Ce fac ei si ce ofera pt.tara in afar de critici ascutite??

Pe linga politiceni sau omeni de media din tara..am insistat de
atitea ori de-a lungul anilor ca diaspora ar putea fi (sau ar putea
fi stimulata sa fie) o solutie atit ca presiune/aport pt.organizare
adminisrativa mai buna (chiar dac nu direct ca nu e nici ea prea
exprta, dar cu anumite tsrategii de cooperare sa o fi stimulat sa
angajeze consultanti si sa fi facut recomandari guvernului si PUS
PRESIUNE, inclusiv pt.legi sau nromative potrivite) ci si sau mai
ales . pt. A AJUTA TARA LA UN MOD CONCRET, ECONOMIC SI
CARITABIL..Degeaba, parca spuneam cine stie ce minunatie sau nebunie
de nu putea fi inteleasa si acceptata in prin ipiu ca apoi, uniisa fi
trecut la propuneri si organizare.

E mai usor sa te plingi si chiar sa suferi..decit sa actionezi..asta
e romanul nostru. - iar cind vkne la orgnaizrwe fuge ca de mere
acre..si mai rau..se supara pe cei care voluntariaza
pt.organizare..Ori fara ea nu se poate nimic, simplu si clar..Citi
romani isi dau seama?

Si citi din tar inteleg ca au voie si e nromal sa proneasca apelkuri
catre diapsora? Dar si asta cere organizare..si nu merge usor, ba va
merge mai greu decit dac se facea cum sfatuiam in ani 90..Cine vrea
sa scrie pe gteme astea? Ce presa ca aia din diapsora nu e..Nici
pomneala sa scrie ceva ca lumea.ei nici nu stiu , sunt ziaristi
amatori, preiau doar...si daca scriu ceva este ca si in tara, opi
iile lor..si obsrevatii retorice..care nu duc niacieri..Ca si aceste
articole.Ce ziaristi urmaresc ce se poate face sua ce trebuie facut?
adica sa umble dupa solutii, sa interveiveze pe cei care stiu ce
trebuie facut si cum..?

Solutii, unele din ele :

  Pt.noi programele economice erau mai ales ca sa ajutam femeile sa
aibe de lucru in plus..Sa  nu se fi destramat cooperativele si ele si
chiar si unele scoli sa aibe ateliere de lucru sa predea
mestesugurile, de exempu...Si ele sa fie in legatura cu diapsora care
sa le fi sprijinit si si cumparat unele produse..As trebuia de mult,
de acum 12-10 ani..daac nu chiar din 91-92 cind am propus si cheltuit
trei calatorii in tAR si nu stiu cite intruniri si contacte..Mai
mult, programel d epromovare economica adica a economiei de produse
de interior trebuia sa insemne sau duca la un aport mai mare, prin
export..catre cine, catre diaspora ..macar..

In plus noi, cei din diapora puteam activa sa gasim ajutor american
pt.orfelinate dar si pt.training pt.elevi, scoli profesionale astfel
incit fetele care atunci aveau 10 ani sa fie in stare sa-si tina
copii acum la 20 de ani..

IN 91 am importat 300 papusi care avea aceast mentire, sa fie vindute
cas a adunam bani p.tcopiii din Romania; asa am si facut primii pasi
de campnaie, dar ce presa romana de aici a vrut sa dea ceva, Niic
pomeneala..La press ne infundam cel mai mult, mai ales daac aratm
solutii si nu vaicareala...de ce, stie cineva ded ce ziaristii iubesc
doar vaicareala si nu soltutiile si de solutii si organizare rad, fac
misto..??/Acolo  eproblema iar cind am comentat rolul negativ al
presei fat de societeat civica am fost eliminata de pe grupul de
"presa"''si nimeni nu a protestat...Cei care refuza anunturile si
propunerile organizatorice si care vin cu comentarii distructive care
slabesc interesul altora in loc sa sus tina bunele intiative.,SUNT DE
FAPT VINOVATII....far o societatea civica activa care sa isi fac
vocea auzita bine si sa impinga guvernul sasi fac datoriile mai
bine..etc.nus epoate facenimic..decit..gresesc..cind cere EU..cu chiu cu vai..

Solutiile mele ramin in continuare axate pe ideea ca diaspora ar
trebui stimulata sa faca mai mult si ca teoretic se poate..Deci este
de ineteles de ce consider ca MAE-ule f.vinovat..caci el nu a
vrut..Si poate nu numai el ci si unii politicienii si cei care au
vrut sa se imbogateasca si sa prosteasca poporul, deci care se
feresca de ochiul critic al celor din diaspora..sau de capacitatea si
pregatirea lor superioara in unele domenii, mai ales in
invatamint..Cui ii e frica de diaspora? Mediocrilor si coruptilor
care isi apara pozitiile..SIGUR CA ACESTE AFIRMATII SUNT SIMPLISTE,
NU E NEVOIE SA MI SE SPUNA, AM INCERCTAT DOAR SA PUNCTEZ CEVA>>

Daca cineva vrea sa foloseasca sugestiile/solutiile noastre cerem sa
ne anunte si sa ne spuna unde le include..Mult mai mult trebuie
propus ca sa se obtina o platforma necesara de unde sa se finalizeze
o staregie de principiu si si mai mult pt.implentare. mai ales ca ea
nu va tine doar de guvern,,..si , evident, nu va porni de la
guvern...desi poate folosi ceea ce guvernul deja a insumat pe ic pe
colo in termeni mai profesionsiti decit ar face-o cei din diapsora,
dar termenii , vocabularul nu este cel ce misca lucrurile..dac ar fi
as romanii ar fi mai departe decit unde sunt..caci multi au invata,
au masterate, etc..Asta nu insemana ca inteleg inca bine societatea
si nici decum ca ar ajunge la implementari..desi sunt si
exceptii..mai ales in lumea businessului und emult mai multi romani
din tar au resuit decit proprtional din diaspora..Si tot ei deja
doneaza orfelinatelor si multor intiative..mult mai mult decit se
doneaza in diaspora..Dar cita lume este diaspora? Si ce putere
fiannciaar potentiala are ea? MUlt mai mare ca total..daca ar fi
calculat cumva..Deci puterea ei dac vine la donatii este mult mai
mare, dar inca nefolosita deloc..

Rodica Perciali
www.romanianculture.us