Stimati membri ai comunitatii ONG,

Numele meu este Bogdan Draghici si candidez din partea Grupului
pentru Dialog Social (GDS) la alegerile pentru Consiliul Economic si
Social. Va invit sa participati la desemnarea expertilor ce vor
reprezenta organizatiile neguvernamentale in Consiliul Economic si
Social.
CENTRAS si-a asumat, in cadrul Colegiului pentru Consultarea
Asociatiilor si Fundatiilor de la nivelul Guvernului, misiunea de a
organiza procesul de alegere a reprezentantilor ONG in Consiliul
Economic si Social. Dupa consultari cu parteneri din zona
institutiilor publice si a societatii civile, s-a convenit asupra
procedurii de desemnare a reprezentantilor ONG in Consilul Economic
si Social, aceasta fiind disponibila pe pagina www.ces-ong.ro.
Instructiunile pentru potentialii alegatori (ONG-urile care doresc sa
se inscrie) sunt disponibile pe net la adresa
http://www.ces-ong.ro/index.php?
option=com_content&task=blogsection&id=19&Itemid=75

Fiecare ONG trebuie sa trimita electronic sau pe fax urmatoarele
documente pana marti, 14 noiembrie: copie dupa hotararea
judecatoreasca de inregistrare, copie dupa Certificatul de
inregistrarea Fiscala/ Atribut fiscal, copia paginii cu stampila
Administratiei Financiare de pe Bilantul pe anul 2005. (nota: cerinta
nu se aplica ONG-urilor infiintate in 2006) precum sidatele de
contact ale organizatiei (reprezentant legal, adresa de
corespondenta, telefon, fax, e-mail, pagina web). Acestea trebuie
trimise prin e-mail la adresa [EMAIL PROTECTED] , cu
subiectul ,,Pentru validare alegator CES". Daca nu aveti acces la un
scanner, le puteti trimite pe fax la numarul 021 223 00 12.

Este un moment extrem de important atat pentru societatea romaneasca
cat si pentru ONG-uri. Amploarea participarii la acest proces va fi
un indicator al maturitatii atat pentru ONG-uri cat si pentru toti
actorii publici implicati.
Alegerile se vor desfasura electronic prin intermediul paginii web
www.ces-ong.ro . Informatii detaliate referitoare la proces si la
regulile de participare gasiti pe pagina web mentionata sau la
CENTRAS, telefon 021.2230011, 0722.210448, 0745.039056, 0765.211905,
e-mail: [EMAIL PROTECTED] Coordonatoarea procesului electoral este
d-soara Sanziana Olteanu (tel. 0723 176 681).
Depinde de noi toti ca mediul ONG sa fie reprezentat cu
profesionalism la nivelul CES. Depinde de noi ca dialogul social sa
nu mai fie doar mimat, iar Plenul CES sa nu mai protesteze anemic
atunci cand observa ca este ignorat de guvernanti sau cand jocurile
unor grupuri de interese paraziteaza activitatea sa, prejudiciind
interesul public.
Mi-as fi dorit sa va ghidez doar catre pagina web gestionata de
CENTRAS pentru a va lamuri cine sunt candidatii validati pentru acest
proces electoral. Din pacate nu va pot spune decat ca sunt sigur de
candidatura depusa de mine din partea Grupului pentru Dialog Social
(GDS).
CENTRAS a administrat lamentabil acest proiect pana in prezent,
transparenta demersului sau fiind aproape nula. Termenele de
inregistrare a candidaturilor si a alegatorilor, de validare a
acestora, pentru campania electorala, pentru toate etapele acestui
proces important au fost foarte scurte, dand impresia ca totul este
facut in pripa. La aceasta realitate s-a adaugat si faptul ca nici
macar aceste reguli nu au fost respectate.
Candidaturile s-au depus pana pe 7 noiembrie, insa nici in prezent
ele nu sunt validate si anuntate public pe www.ces-ong.ro . Cele 15
mandate care revin comunitatii ONG au fost impartite celor 6 domenii
de interes stabilite de CES, insa ponderile care revin fiecarui
domeniu sunt un secret de stat la CENTRAS. Este straniu, dar eu
incerc de cateva zile sa aflu aceste date, iar curiozitatea mea
fireasca mi-a atras replici dure din partea organizatorilor.
Desi am inteles ca CES-ul a fost pus la curent cu datele acestui
proiect, secretarul sau general, domnul Colceag nu recunoaste de pe
acum rezultatele alegerilor si este nemultumit ca o sa fie pus in
fata faptului implinit. Se pare ca memoria shogunilor de la CES este
scurta, iar aversiunea acestora fata de ONG-uri este tot la cote
ridicate. Complicitatile condamnabile din cadrul CES nu trebuie
asadar tulburate de incomozii reprezentanti ai mediului ONG.
CENTRAS a primit de la Guvern circa 800 de milioane de ROL pentru
organizarea acestui proces electoral si acesti bani nu trebuie
aruncati din nou pe apa Sambetei. Este important ca aceste alegeri sa
trimita in CES reprezentanti credibili, devotati comunitatii ONG,
care sa satisfaca cu precadere interesul public. Rolul lor nu o sa
fie unul usor in cadrul CES, iar pericolul ca niste marionete sa fie
agreate la acel nivel este foarte mare.
Luni si marti sunt ultimele zile de inscriere petru alegatori, adica
pentru acele ONG-uri care se implica in acest proces electoral. Am
inteles ca sunt circa 40 de candidati, dar numarul lor s-a marit
considerabil dupa incheierea sesiunii de depunere a candidaturilor.
Probabil ca CENTRAS are o justificare pt. asta, dar opacitatea
demersului sau lasa loc la suspiciuni. Este foarte important ca lumea
sa stie din timp cine sunt candidatii si toti alegatorii sa-si
exprime optiunea de vot, iar primii 15 ca numar de voturi colectate
sa faca parte din CES. Este foarte important ca marionetele sa nu
aiba acces in Plenul CES, pentru ca acest for sa nu mai fie o masina
de vot aflata in slujba unor grupuri de interese care nu contribuie
la democratizarea demersului CES si la asigurarea transparentei
decizionale in administratia publica.
Rolul CES este foarte important, iar proiectele actelor normative
care ajung pe masa Plenului trebuie sa fie supuse dezbaterii publice.
O dezbatere reala, care sa faca posibila cenzurarea de catre CES a
demersurilor ilegala, a jocurilor de culise care nu tin cont de
interesul contribuabilului si fac posibila irosirea unor resurse
bugetare importante.
Reiterez invitatia de a va inscrie ca alegatori in acest proces
electoral, de a critica deschis balbele celor care gestioneaza
proiectul si de face posibila inlocuirea rapida in CES a celor 15
reprezentanti ai Guvernului cu cei 15 reprezentanti ai comunitati ONG
care sa demonstreze ca dialogul social poate si trebuie sa
functioneze in Romania si ca intregul cadru normativ este valabil
pentru toti cetatenii, putund fi insa optimizat cu concursul
expertilor ONG si pe baza vointei societatii civile.

Bogdan Draghici
Candidatul Grupului pentru Dialog Social
www.draghici.ro

PS – Anexez datele cu privire la candidatura mea, sperand ca si
informatiile privindu-I pe ceilalti candidati sa fie furnizate prompt
potentialilor alegatori.

Declaratie de intentie

Subsemnatul, Bogdan Gheorghe Draghici, candidez pentru un loc in
Consiliul Economic si Social (CES), din partea organizatiei
neguvernamentale Grupul pentru Dialog Social (GDS), la
domeniul "Organizatii ale drepturilor omului (inclusiv drepturile
femeilor, tineretului si copiilor)".
Am 32 de ani, o vechime de 8 ani in mediul ONG si am fondat si condus
pana in prezent mai multe asociatiii si organizatii sindicale, toate
acestea fiind implicate in reformarea administratiei publice si in
sustinerea procesului de integrare a Romaniei in Uniunea Europeana.
Provenind dintr-o familie care timp de generatii a
avut "reprezentare" in inchisorile comuniste, mi-am dorit o
democratizare mult mai rapida a societatii romanesti. Am incercat sa
ofer solutii unor probleme grave, considerand ca vocea societatii
civile trebuie sa devina tot mai puternica, pentru a cenzura excesele
si abuzurile conducatorilor vremelnici ai destinelor Romaniei.
           Am depus in anul 2000 juramantul ca functionar public,
promitand atunci sa respect legile tarii si sa acord prioritate
permanent satisfacerii interesului public, si cred ca m-am tinut de
cuvant. Am descoperit o administratie publica incremenita inca in
tiparul epocii totalitare, deviza "Statul (institutia) sunt eu!"
caracterizand demersurile majoritatii demnitarilor. Fiind constient
de puterea uriasa pe care o are fiecare cetatean, am incercat sa-mi
implic semenii in proiecte indraznete de modernizare si de
democratizare a serviciului public.
Am avut sansa sa fiu implicat in procesul de elaborare si de
optimizare a unor legi importante. Cadrul legal privind accesul la
informatiile de interes public, de asigurare a transparentei de
decizionale, de reformare a administratiei publice, de modernizare a
dialogului social s-a nascut sub ochii mei si, uneori, chiar si cu
umila mea contributie.
Am protestat uneori vehement atunci cand am sesizat ca legile erau
ignorate tocmai de cei obligati sa vegheze la respectarea lor. Am
fost martorul sau actorul unor scene importante ale dialogului
social, incercand sa combat cu succes mimarea dezbaterii publice si
mentinerea opacitatii privind actul decizional din sectorul public.
Pregatirea universitara si formarea continua de care am beneficiat mi-
au permis sa ma manifest cu competenta si profesionalism, fiind
foarte greu de indus in eroare. M-a revoltat de nenumarate ori sa
descopar in posturi-cheie din politica si administratie concetateni
lipsiti de pregatire, santajabili sau certati cu legea, marionete
perfecte ale unor grupuri de interese care prejudiciau puternic
interesul public.
Am vazut lideri sindicali, care-si urmareau interesele personale,
afectand grav prezentul si viitorul membrilor de sindicat. Am
descoperit lideri patronali care faceau jocurile guvernantilor,
mimand dialogul social. Am cunoscut demnitari care au sugrumat orice
tentativa de negociere colectiva, incalcand brutal cadrul legal
existent.
Cativa ani am activat intr-o comisie de specialitate a Consiliului
Economic si Social precum si intr-o comisie de dialog social la nivel
de minister. Cunosc asadar toate chichitele procedurale, intregul
cadru normativ al dialogului social. Am reusit chiar performanta de a
bloca timp de aproape 4 luni proiectul Codului de conduita pentru
functonarii publici, pentru ca CES-ul primise un proiect
guvernamental care dezincrimina spaga si ignora normele europene in
materie. Am reusit in final sa determin "europenizarea" legii si sa
arat ca CES-ul poate sa fie o forta, daca membrii sai nu abdica de la
menirea pe care o au.
Iata asadar ce imi propun sa realizez ca membru al Consiliului
Economic si Social din partea organizatiilor neguvernamentale. Doresc
sa aduc prompt in fata opinei publice toate proiectele de acte
normative supuse avizarii CES-ului, pentru ca acest for poate avea
rolul fundamental in procesul de transparentizare decizionala.
Site-ul personal www.draghici.ro, e-grupurile organizatiilor
neguvernamentale, informatizarea rapida, toate pot facilita obtinerea
unui raspuns rapid si pertinent din partea societatii civile. Am
militat ani de zile pentru aducerea ONG-urilor la masa dialogului
social, fiind criticat dur uneori de liderii sindicali si patronali
pentru aceasta tentativa. Trebuie sa demonstram ca mediul ONG poate
trimite in CES reprezentanti de calibru, care sa nu tradeze
interesele comunitatii pe care o reprezinta, deoarece acestea
reprezinta de fapt interesul public.
Imi doresc sa pot contribui si mai mult la consolidarea statului de
drept si la transformarea societatii romanesti, pentru ca fetita mea
in varsta de doi ani si cei de varsta ei sa nu mai faca parte dintr-o
noua generatie de sacrificiu.

                          Bogdan Draghici

CV-ul meu este disponibil pe pagina web personala
http://www.draghici.ro/cv2006.doc