Stimati membri ai comunitatii ONG,

Marti, 14 noiembrie, este ultima zi cand puteti deveni alegatori la
scrutinul pentru Consiliul Economic si Social (CES). Fiecare ONG
trebuie sa trimita electronic sau pe fax urmatoarele documente: copie
dupa hotararea judecatoreasca de inregistrare, copie dupa
Certificatul de inregistrarea Fiscala/ Atribut fiscal, copia paginii
cu stampila Administratiei Financiare de pe Bilantul pe anul 2005.
(nota: cerinta nu se aplica ONG-urilor infiintate in 2006) precum si
datele de contact ale organizatiei (reprezentant legal, adresa de
corespondenta, telefon, fax, e-mail, pagina web). Acestea trebuie
trimise prin e-mail la adresa [EMAIL PROTECTED] , cu
subiectul ,,Pentru validare alegator CES". Daca nu aveti acces la un
scanner, le puteti trimite pe fax la numarul 021 223 00 12.
Instructiunile pentru potentialii alegatori (ONG-urile care doresc sa
se inscrie) sunt disponibile pe net la adresa
http://www.ces-ong.ro/index.php?
option=com_content&task=blogsection&id=19&Itemid=75
Depinde de noi toti ca mediul ONG sa fie reprezentat cu
profesionalism la nivelul CES. Depinde de noi ca dialogul social sa
nu mai fie doar mimat, iar Plenul CES sa nu mai protesteze anemic
atunci cand observa ca este ignorat de guvernanti sau cand jocurile
unor grupuri de interese paraziteaza activitatea sa, prejudiciind
interesul public.
        CENTRAS a administrat lamentabil acest proiect pana in
prezent, transparenta demersului sau fiind aproape nula. Termenele de
inregistrare a candidaturilor si a alegatorilor, de validare a
acestora, pentru campania electorala, pentru toate etapele acestui
proces important au fost foarte scurte, dand impresia ca totul este
facut in pripa. La aceasta realitate s-a adaugat si faptul ca nici
macar aceste reguli nu au fost respectate.

        Consiliul Economic si Social (CES) este forul care avizeaza
proiectele actelor normative (hotarari de guvern, ordonante, legi
etc), fiind compus din 15 lideri sindicali, 15 lideri ai patronatelor
si 15 reprezentanti ai comunitatii ONG. Ultima treime, cea ONG, va
inlocui reprezentantii Guvernului, in conditiile in care exista deja
dispute la nivelul confederatiilor sindicale cu privire la ponderea
pe care o va avea fiecare entitate in treimea sindicala.
        Conducerea CES a afirmat ipocrit la inceput ca sprijina
procesul de alegere a reprezentantilor ONG, pentru ca ulterior sa
aiba o atitudine stranie. Secretarul general Radu Colceag a ajuns sa
declare ca nu stie nimic despre programul finantat de Guvern si
coordonat de CENTRAS, in cadrul caruia se desfasoara procesul
electoral. Acelasi inalt functionar public al CES nu a avut nici
macar curiozitatea sa acceseze pagina web www.ces-ong.ro , desi are
obligatia de a actiona transparent, eficient si in limitele
legislatiei in vigoare pentru a face performant demersul Consiliului
Economic si Social.
        Depinde de noi toti sa punem umarul la reformarea CES, la
revitalizarea dialogului social si la elaborarea unor acte normative
care sa reprezinte cu adevarat vointa cetatenilor Romaniei.
        Va invit sa cereti de la CENTRAS date cu privire la
candidaturile validate, deoarece lipsa de transparenta a acestui
proces electoral poate subtia randurile organizatiilor
neguvernamentale implicate, decredibilizand intregul demers al
comunitatii ONG.
        Va propun sa sustineti candidatura mea in alegerile pentru
CES, garantandu-va ca acest for nu va mai ramane doar o masina de vot
la indemana guvernantilor, nu va mai accepta mimarea dialogului
social si se va afla permanent in slujba interesului public. Toate
actele normative aflate in faza de proiect vor fi supuse dezbaterii
publice, fiind impusa initiatorilor motivarea profesionista a
proiectelor propuse.
        CV-ul meu se afla postat pe internet la adresa
http://www.draghici.ro/cv2006.doc .
        Va rog in primul rand sa deveniti alegatori chiar si in
ultima zi rezervata inscrierilor si sa optati pentru candidatii pe
care-I considerati apti sa va apere interesele in cadrul CES. Cu cat
vor fi mai multi alegatori, cu atat legitimarea scrutinului ONG
pentru CES va fi mai consistenta.
        Bogdan Draghici, candidatul Grupului pentru Dialog Social
(GDS)
http://www.draghici.ro/
0744 148 965, 0723 568 280

PS – Anexez datele cu privire la candidatura mea, sperand ca si
informatiile privindu-I pe ceilalti candidati sa fie furnizate prompt
potentialilor alegatori pe pagina www.ces-ong.ro .

Declaratie de intentie

Subsemnatul, Bogdan Gheorghe Draghici, candidez pentru un loc in
Consiliul Economic si Social (CES), din partea organizatiei
neguvernamentale Grupul pentru Dialog Social (GDS), la
domeniul "Organizatii ale drepturilor omului (inclusiv drepturile
femeilor, tineretului si copiilor)".
Am 32 de ani, o vechime de 8 ani in mediul ONG si am fondat si condus
pana in prezent mai multe asociatiii si organizatii sindicale, toate
acestea fiind implicate in reformarea administratiei publice si in
sustinerea procesului de integrare a Romaniei in Uniunea Europeana.
Provenind dintr-o familie care timp de generatii a
avut "reprezentare" in inchisorile comuniste, mi-am dorit o
democratizare mult mai rapida a societatii romanesti. Am incercat sa
ofer solutii unor probleme grave, considerand ca vocea societatii
civile trebuie sa devina tot mai puternica, pentru a cenzura excesele
si abuzurile conducatorilor vremelnici ai destinelor Romaniei.
           Am depus in anul 2000 juramantul ca functionar public,
promitand atunci sa respect legile tarii si sa acord prioritate
permanent satisfacerii interesului public, si cred ca m-am tinut de
cuvant. Am descoperit o administratie publica incremenita inca in
tiparul epocii totalitare, deviza "Statul (institutia) sunt eu!"
caracterizand demersurile majoritatii demnitarilor. Fiind constient
de puterea uriasa pe care o are fiecare cetatean, am incercat sa-mi
implic semenii in proiecte indraznete de modernizare si de
democratizare a serviciului public.
Am avut sansa sa fiu implicat in procesul de elaborare si de
optimizare a unor legi importante. Cadrul legal privind accesul la
informatiile de interes public, de asigurare a transparentei de
decizionale, de reformare a administratiei publice, de modernizare a
dialogului social s-a nascut sub ochii mei si, uneori, chiar si cu
umila mea contributie.
Am protestat uneori vehement atunci cand am sesizat ca legile erau
ignorate tocmai de cei obligati sa vegheze la respectarea lor. Am
fost martorul sau actorul unor scene importante ale dialogului
social, incercand sa combat cu succes mimarea dezbaterii publice si
mentinerea opacitatii privind actul decizional din sectorul public.
Pregatirea universitara si formarea continua de care am beneficiat mi-
au permis sa ma manifest cu competenta si profesionalism, fiind
foarte greu de indus in eroare. M-a revoltat de nenumarate ori sa
descopar in posturi-cheie din politica si administratie concetateni
lipsiti de pregatire, santajabili sau certati cu legea, marionete
perfecte ale unor grupuri de interese care prejudiciau puternic
interesul public.
Am vazut lideri sindicali, care-si urmareau interesele personale,
afectand grav prezentul si viitorul membrilor de sindicat. Am
descoperit lideri patronali care faceau jocurile guvernantilor,
mimand dialogul social. Am cunoscut demnitari care au sugrumat orice
tentativa de negociere colectiva, incalcand brutal cadrul legal
existent.
Cativa ani am activat intr-o comisie de specialitate a Consiliului
Economic si Social precum si intr-o comisie de dialog social la nivel
de minister. Cunosc asadar toate chichitele procedurale, intregul
cadru normativ al dialogului social. Am reusit chiar performanta de a
bloca timp de aproape 4 luni proiectul Codului de conduita pentru
functonarii publici, pentru ca CES-ul primise un proiect
guvernamental care dezincrimina spaga si ignora normele europene in
materie. Am reusit in final sa determin "europenizarea" legii si sa
arat ca CES-ul poate sa fie o forta, daca membrii sai nu abdica de la
menirea pe care o au.
Iata asadar ce imi propun sa realizez ca membru al Consiliului
Economic si Social din partea organizatiilor neguvernamentale. Doresc
sa aduc prompt in fata opinei publice toate proiectele de acte
normative supuse avizarii CES-ului, pentru ca acest for poate avea
rolul fundamental in procesul de transparentizare decizionala.
Site-ul personal www.draghici.ro, e-grupurile organizatiilor
neguvernamentale, informatizarea rapida, toate pot facilita obtinerea
unui raspuns rapid si pertinent din partea societatii civile. Am
militat ani de zile pentru aducerea ONG-urilor la masa dialogului
social, fiind criticat dur uneori de liderii sindicali si patronali
pentru aceasta tentativa. Trebuie sa demonstram ca mediul ONG poate
trimite in CES reprezentanti de calibru, care sa nu tradeze
interesele comunitatii pe care o reprezinta, deoarece acestea
reprezinta de fapt interesul public.
Imi doresc sa pot contribui si mai mult la consolidarea statului de
drept si la transformarea societatii romanesti, pentru ca fetita mea
in varsta de doi ani si cei de varsta ei sa nu mai faca parte dintr-o
noua generatie de sacrificiu.

                          Bogdan Draghici

CV-ul meu este disponibil pe pagina web personala
http://www.draghici.ro/cv2006.doc