>Stimate Domnule Draghici,

Am observat pe lista ca majoritatea organizatiilor nu sunt civice,
din educatie, media, culturale nu sunt de
loc..Nu cumva nu se face destula popularizare a acestui CES tocmai ca
sa nu se inscrie cei critici? Va multumim ca dvoastra aveti o
atitudine democrata si va pasa ca oamenii sa stie si sa participe..

Important : organizatiile romanesti din diaspora se pot inscrie sau
ele continua sa fie discriminate? Sigur nu intreb de cele care s-au
incorporat si in tara, ca astea dsigur pot candida..ci de celelalte
din diaspora ale cetatenilor romani..

Cei care se inscriu ca sa fie intre cele 15 organizatii de cine sunt
votati? Se voteaza intre ei? Poate ca ati explicat dar la noi e
noapte si cum am multe de urmarit legat de Romania si preocuparea mea
acum sunt abuzurile MAE-ului si ICR-ului nu mai apuc sa recitecs ce
ati scris..Ma uit la detalii daca ne spuneti ca si org.din diapsora
pot candida sa aleaga macar..si dac da chiar va rog sa trimiteti
mesaje si altora dimineata ca unii poate ca le vad cind ,a noi se
face dimineata si trimit date pina la ora 17 sau cind se inchie teremenull..

Va rugam sa ne spuneti ce legi si normative au clauze care fac
posibila participarea in egala masura cu romanii din tara a celor din
diaspora - la procesul de decizii din tara - in afara de dreptul la
vot (si acela ciuntit..de felul in care se practica, inclusiv ca dupa
cite stiu eu nu s epot da imputerniciri..dar asta nu e urgent sa aflam)

Ministerele trebuie se consulta cu societatea civila si cere avizul
sau cine ii cere avizul prin acest CES sau  parlamentarii?

Si stit cumva unde gasim legea functionarii MAE si ICR si normative diverse?

MAE nu are voie si vad ca si ICR nu are voie sa angajeze romani din
diaspora. Dupa ce legi si normative, facute de cine si unde pot fi
combatute? Adica la nivel de minister sau prin parlament? Dac e o
lege ea nu e constitutionala si e clar discriminatorie ca atare nu
poate fi combatuta decit la cureta constitutionala (daca parlamentul
nu a oschimba, nu-i asa? Dar daca e un act nromativ numai la nivel de
minister , din nou, unde se combate mai intii?

MUltumim,

Rodica Perciali
www.romanianculture.us