Asta o sa fie FOARTE interesanta ca spetza - la drept vorbind, cand vad ceva
atat de "provocator" imi pare rau ca nu-s jurista ;)

Ceva comentarii?

Codruta

From: George Damian

Coalitia pentru respectarea sentimentului religios actioneaza in judecata
Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii in cazul eliminarii
Icoanelor din scoli

Asociatia Civic Media, impreuna cu peste 100 de organizatii neguvernamentale si
mii de cofondatori ai Coalitiei pentru respectarea sentimentului religios,
printre care se afla sute de personalitati ale Romaniei autentice, contesta
vehement Hotararea Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii privind
eliminarea Icoanelor si altor simboluri religioase din scoli, devenita publica
astazi impreuna cu argumentatia si datata cu data de 5 decembrie a.c.

Coalitia pentru respectarea sentimentului religios considera ca CNCD a comis
prin aceasta decizie eronata un afront la adresa identitatii, culturii si
civilizatiei Romaniei europene si va desfiinta Hotararea potrivit Legii.

Pe langa argumentele nefondate ale Hotararii, Coalitia pentru respectarea
sentimentului religios va solicita Parlamentului Romaniei si Guvernului sub a
carui autoritate se afla CNCD sa chestioneze individual capacitatea decizionala
a membrilor Colegiului Director si eventualele conflicte de interese ale unora
dintre acestia, motive pentru care pot fi revocati din functii.

Prin decizia CNCD nu numai ca sunt discriminate drepturile majoritatii si a
minoritatilor credincioase din Romania dar se creaza artifical o stare
periculoasa de tensiune in sanul societatii pentru care se fac responsabili
atat membri Colegiului Dircetor al CNCD cat si instigatorii si sustinatorii lui
Emil Moise, petentul din Buzau.

Mai mult, Hotararea CNCD submineaza principiile democratiei si are radacini
intr-o mentalitate totalitara care ignora drepturile comunitatilor de a decide
asupra propriei identitati culturale si libertati religioase.

Decizia membrilor CNCD este o blasfemie si la adresa tinerilor Romaniei care in
decembrie 1989, in urma cu 17 ani, au murit cu crucea in mana impotrivindu-se
regimului comunist ateist.

Reamintim autoritatilor statului si opiniei publice ca la Coalitia pe care o
reprezentam s-au solidarizat printre multi altii, reprezentantii oficiali ai
tuturor religiilor si cultelor din Romania si ai Secretariatului de Stat pentru
Culte al Ministerului Culturii si Cultelor, Federatia Educatiei Nationale si
Sindicatul "Spiru Haret", insumand peste 120.000 de membri, Asociatia pentru
Protectia Familiei si Copilului, Oficiul pentru Comunicare Internationala si
Drepturile Omului, Uniunea Sindicala MediaSind si Societatea Ziaristilor din
Romania - Federatia Sindicatelor din Intreaga Presa, Uniunea Ziaristilor
Profesionisti din Romania, Asociatia 15 Noiembrie 1987 - Brasov, Asociatia 21
Decembrie 1989, Centrul Cultural Israeliano-Roman, Ordinul Suprem Militar al
Templului din Ierusalim, Fundatia Sibiu Capitala Culturala Europeana 2007, si
zeci de alte organizatii neguvernamentale reprezentative pentru societatea
civila romaneasca.

Dintre personalitati ii amintim pe academicienii Mariana Nicolesco, Constantin
Balaceanu Stolnici, Dinu C. Giurescu, Eugen Mihaescu, Florin Constantiniu,
Augustin Buzura, Virgil Candea, Dan Berindei, printre cateva mii de profesori,
scriitori, jurnalisti si elevi (lista integrala la www.civicmedia.ro).

Pozitiile Secretariatului de Stat pentru Culte, ale Bisericii Ortodoxe Romane
si a celei Romano-Catolice sunt transante si au fost tratate necorespunzator de
membri Colegiului Director al CNCD.

De asemenea au fost ignorate in agala masura pozitiile domnului Aurel Vainer,
presedinte al Federatiei Comunitatii Evreilor din Romania: "Cred ca pentru un
elev crestin ortodox, unul protestant, unul catolic, unul evreu sau unul
musulman nu poate fi ceva jenant sa aiba un semn al lui Dumnezeu in scoala.
Este totusi o libertate a celor multi, un drept castigat de crestinii din
Romania. Personal, nu vad un impediment ca simbolurile religioase sa ramana" ;
si a Sefului Cultului Musulman din Romania, Muftiu Iusuf Muurat: "Eu nu
consider o discriminare religioasa prezenta simbolurilor religioase in scoli
sau in alte institutii publice, astfel incat acestea sa fie date la o parte"
(detalii la www.civicmedia.ro).

De aceeasi parere sunt Presedintii Comisiilor de invatamant ale Parlamentului,
catre care Ministerul Educatiei si Cercetarii si-a anunta intentia sa remita
Hotararea CNCD. Profesorul Irinel Popescu, presedintele Comisiei de invatamant
a Senatului: "Cei care au deschis acest subiect au dreptul democratic sa-si
exprime punctul de vedere. Eu sunt pentru mentinerea icoanelor in scoli, iar la
vot chiar asa voi vota." Presedinte Comsiei de Invatamant a Camerei
Deputatilor, Olguta Vasilescu : "Sunt clar importiva ideii privind retragerea
icoanelor din scoli. Niciun parlamentar nu va vota in favoarea retragerii
iconelor din scoli sau din alte spatii publice".

La lunga lista de personalitati s-au adaugat ieri academicienii Virgil Candea
si Dan Berindei, presedintele de Onoare a Sectiei de Stiinte Istorice si
vicepresedinte al Academiei Romane, cu o pozitie de care trebuie sa se tina
seama, privind principiul dupa care se ghideaza democratia lumii:

Academician Dan Berindei :

"Personal, cred ca acest demers nu-si are rostul. In copilaria mea, existau in
scoli simbolurile religiose, icoanele. Si cred ca ele trebuie mentinute acum.
Evident ca intr-o clasa pot exista si copii care sa nu fie crestini. Dar am
impresia, din comentariile care s-au facut, ca, in general, crestinii, inclusiv
protestantii, sunt de acord ca icoanele sa ramana. Deci trebuie sa ne ghidam
dupa majoritate. Acesta este, in fond, principiul democratiei. Majoritatea
copiilor sunt crestini. Si sunt, cred eu, de acord cu aceste simboluri. Nu stiu
ca cineva sa fi protestat impotriva acestor simboluri. Cel mult, unii au cerut
sa aiba simbolurile lor, dar, in acelasi timp, nu putem sa punem o mie de
simboluri intr-o clasa, ci doar pe cele care reprezinta majoritatea elevilor.
Si acesta este cazul cu simbolurile crestine. Icoana este simbolul
ortodocsilor, iar noi suntem o tara majoritar ortodoxa. Exista si catolici si
greco catolici insa, desi nu pot sa va dau o cifra, majoritatea este ortodoxa.
Pe de alt` parte, am citit comentarii in care protestantii, care erau
potrivnici icoanelor, au fost de acord ca icoanele sa fie pastrate. Asa cum au
sustinut si musulmanii si evreii. Si atunci, de ce sa cream niste false
probleme? Consider ca este o problema artificiala. As fi inteles daca ar fi
fost o miscare de protest a elevilor, a parintilor, daca ar fi fost un
scandal... Dar nu a fost asa ceva. Este o initiatva care vine prin ratarea
acestei realitati si care, pe de alta parte, daca este vorba despre o astfel de
masura, care, cred eu, are un caracter destul de grav, daca s-ar aplica,
trebuie sa treaca de votul majoritar din Parlament. In orice caz, nu cred ca in
urma presiunii unui grup, care nu stiu ce reprezinta si pe cine are in spate,
trebuie sa se treaca la astfel de masuri. Personal, eu sunt pentru mentinerea
simbolurilor religiose. Si nu vad de ce monoteistii s-ar opune. Sigur ca putem
sa propunem orice lucru vrem, pentru ca suntem liberi. Dar, pe de alta parte,
sa accepti orice lucru, nu cred ca este cazul".

Academician Virgil Candea:

"Aceasta poveste face parte dintr-o lista mai lunga de reactii negative la
adresa educatiei traditionale si a bisericii; lucruri lipsite de semnificatie
profunda, agitatii de presa. Toata aceasta poveste este cladita pe o baza de
confuzie din partea unor oameni lipsiti de o educatie fundamentala religioasa,
de componentele fundamentale religioase din viata omului. Cred insa ca mai este
ceva. Exista o convingere a semidoctului - si sunt semidocti de notorietate,
cum a fost Elena Ceausescu - conform careia o atitudine antireligioasa
reprezinta un semn de elevatie intelectuala.

Atractia catre pozitivism si materialism in gandire, catre hedonism in viata
cotidiana a dus in ultimele veacuri la o degradare progresiva a omului insusi,
mereu mai vulnerabil sufleteste si trupeste, confuz in gandire, ignorant al
principiilor morale sau incapabil sa le aplice, mereu mai indiferent fata de
idealurile sprirituale. Vechiul adagiu "Corruptio optimi pessima" (care s-ar
traduce liber: "pierderea celor desavarsite duce la starea cea mai rea")
explica actuala criza a umanitatii in plina decadenta.

Actiunea fortelor negative care incearca mereu mai vizibil umanitatea la varsta
ei de azi se manifesta in toate domeniile. Viata religioasa este cea dintai
tinta a subversiunii."

Ne exprimam speranta ca toti cei responsabili de o actiune ce poate fi
calificata drept o subversiune la adresa democratiei romanesti in curs de
consolidare si a valorilor nationale sa fie tratati ca atare.

In numele Coalitiei pentru respectarea sentimentului religios,

Asociatia Civic Media

Coordonator,

Victor Roncea

--