Da, ai dreptate.

  Am colportat un mesaj pe al carui continut nu-l puteam verifica. N-avea rost.
E un gest dezonorant pentru mine, pe care daca l-as fi reflectat cum se cuvine
nu l-as fi facut. Am gandit putin si prost.

  N-am sa-mi cer scuze. Si nu pentru ca asta n-ar fi cel mai important impuls
caruia trebuie sa-i dau curs in acest moment, ci pentru ca ar fi prea putin.
Plus ca un gest facut in public are nevoie de o reparatie publica. A inchide
ochii in fata obligatiei ce-mi revine inseamna a persista in eroare, si n-am
s-o fac.

  Cat priveste moderarea mea pe societatea_civila, am considerat dintru inceput
ca nu merita efortul unui protest. Asadar, nici efortul unei discutii.

  Acest mesaj ajunge, dupa cum poti vedea, la absolut toate grupurile unde am
trimis si forward-ul precedent. Repet, am colportat un text pe care nu am putut
sa-l verific, contribuind probabil, dintr-un spirit de vendeta absolut tampit,
la o campanie de calomnie pornita impotriva ta. Imi esti antipatic, profund
antipatic pentru divergenta de opinii, dar asta nu inseamna ca sentimentele
pentru tine ma autorizau sa procedez intr-un mod fundamental eronat.

  MEA CULPA.

  Mesajele tale pro-adoptii internationale n-au trecut neobservate, dar asta nu
inseamna in mod obligatoriu prapastiile pe care textul lui XX il afirma despre
tine. Am facut ineptia de a lua in considerare o ipoteza care are tot atatea de
a fi adevarata cat are de a fi si falsa. Intr-o asemenea situatie ar fi fost
prudent sa nu bag de seama teza sustinuta de calomniatori.

  Inca o data, imi cer iertare pentru neajunsul provocat. Onoarea nimanui nu
trebuie terfelita in acest fel.

  Toate cele bune,
  Radu Iliescu

  P.S. Voi pastra acest mesaj in arhiva personala. De fiecare data cand ma va
mai impinge pohta sa forwardez prapastii, am sa-l recitesc.

Vali Nas <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
  Domnule Iliescu,

Nu stiu daca veti citi acest mesaj, sper totusi ca o veti face.

Intr-adevar, prin martie am acceptat pozitia de moderator la
societatea_civila, in primul rand ca o forma de aparare impotriva unor
mesaje suburbane din partea d-lui Bogdan Baghiu (care ma numea "tradator de
neam si tara", "euro-nazist", "extremist euroid" etc.), dar si pentru a
stavili invazia de spam-uri si mesaje nesolicitate care incepusera sa inunde
lista. Nu aveti dreptate cand spuneti ca de prin martie mesajele dvs. nu au
mai ajuns pe lista.

A urmat pe la sfarsitul lui iunie un mic schimb de replici in care dl.
Catalin Dimofte va cerea lamuriri suplimentare in privinta unui articol
postat de dvs. si in care eu mi-am permis sa sugerez ca poate lista aceasta
nu era locul potrivit pentru postarea acelui articol, adaugand "Cred ca
exista grupuri de discutii interesate de acest gen de postari, poate
incercati pe-acolo." Intentia mea nu a fost sa va jignesc, si nici acum,
recitind aceasta replica, nu mi s-a parut nimic jignitor. Cu toate acestea,
reactia dvs. mi s-a parut disproportionata: "Domnu valinas, data viitoare
cand am sa vreau sa va cer aprobarea pentru niste idei, sa fiti pe faza."

(Apropo, nici macar nu ati oferit lamuririle solicitate, ceea ce l-a facut
pe dl. Dimofte sa adauge "O intrebare ajutatoare, daca se poate -- DVS.
l-ati citit inainte de-a-l posta, sau macar inainte de-a-mi raspunde mie?")

Recunosc ca v-am trecut pe moderare si am oprit din acel moment articolele
de propaganda (care in continuare consider ca nu-si aveau locul pe aceasta
lista). Acum vad ca v-a deranjat foarte mult lucrul asta si, drept
razbunare, recurgeti la o metoda care nu va face cinste. Pacat. Mesajul de
mai jos, in care ma jigniti peste masura, ca si celalalt, in care ati
preluat si retransmis pe liste minciunile si insultele scrise de un anume
ioan.toma, ma fac sa inteleg, inca o data, cat de nepriceput sunt sa judec
oamenii si imi dau inca o data masura naivitatii mele. Imi cer scuze daca
nu-mi pot ascunde dezamagirea, insa aveam o alta imagine despre dvs.

Ma acuzati de pro-nazism, pro-crima, pro-furt, interese de afaceri, vanzator
de copii... Ce usor se arunca insultele, si cat de greu se sterg (daca se
mai pot sterge)!

Valentin Nas