Bun :)

Am vazut ieri reluarea emisiunii si am constatat ca nu era chiar asa
cum imi fusese descrisa si ca emisiunea a fost destul de "la obiect".
Mi-a placut dezinvoltura cu note de umor a Ioanei Muresan insa despre
altceva vreau sa va povestesc (apropo de "voluntariat"). Dat fiind ca
reluarea mi-a fost "semnalata" de cineva de pe Alpinet cred ca nu este
chiar OT nici aici ;). De ce nu este OT? pentru ca se refera la ONG-ul
care a gasit (dupa parerea mea) cea mai "sustenabila" solutie
impotriva defrisarilor abuzive: implicarea copiilor "defrisatorilor"
in reimpadurire si in programe "de tineret" pentru educatie in
domeniul mediului.

Am avut onoarea sa-l cunosc pe Alin Useriu acum ceva anisori... pe
acea vreme organizatia lui era ca si necunoscuta pentru "publicul
larg". Era in schimb foarte cunoscuta in M-tii Bargaului, unde a
ajutat sute, poate chiar mii de scolari si tineri...
Pe cand i-am cunoscut eu "Centrul" lor abia "inmugurea". Casutele din
filmul pe care l-ati vazut la inceputul emisiunii erau inca in
constructie... dar din tot ce se intampla acolo se vedea
"sustenabilitate"... se facea totul metodic, cu un bun-simt
taranesc... imi amintesc ca, inainte cu mult de casute, deja functiona
statia de tratare a apelor uzate... pe baza de alge...

Da, nu mai este un secret acum ca Tasuleasa Social este acea ONG care
imi este nespus de draga... dupa cum nu voi face un secret din faptul
ca sunt mandra ca ma considera "prietena lor" :)

Am pe aceste liste si prieteni... cu unii m-am intalnit destul de rar
(dar stiu ca exista si ma bucur pentru asta) si acesti prieteni pentru
mine sunt niste pietre pretioase prinse intr-o bratara... si pentru ca
tot s-a discutat despre "icoane in scoli" am sa dau citatul dintr-unul
din cele mai dragi mie capitole din Biblie: "Ca pecete pe sânul tau ma
poarta / Poarta-ma pe mana ta ca pe-o bratara"... acea bratara pentru
mine se numeste "Prietenie".

Ma bucur pentru prietenia lor si sunt MULT mai mandra de prietenia
celor din Tasuleasa Social (si de a acelor "prieteni de liste") decat
de "prietenia", mereu supusa "valurilor" (si intereselor) a unor
persoane "oficiale", si asta pentru ca stiu ce au facut cei din T S
de-a lungul timpului - si cum s-au dezvoltat :)

Prin 2003 am incercat sa obtinem impreuna (cu inca 4 ONG, nici acelea
foarte "vizibile") o finantare PHARE... voiam sa facem o "retea de
educatie pentru dezvoltare durabila"... evident, proiectul a "picat",
probabil nu eram destul de "puternice" sau nu prezentam garantii de
"sustenabilitate" (desi toate acele ONG partenere dupa aceea au facut
lucrushoare FOARTE bune). Dupa aceea am incercat pe Fondul Europa,
ceva pentru "informare europeana in zone rurale"... desigur, si acela
a "picat"... :)

Era (inca) vremea "romantica" in care credeam ca lumea chiar DORESTE
ca informatia sau educatia sa fie efective in zone cat mai "largi"...
cat de mult s-a "dorit" asta, puteti vedea ACUM, din deruta taranilor
care ar vrea sa mai vanda prin pietze!!! X-((

In 2005 am mers la Piatra Fantanele, invitata la inaugurarea Centrului
T S... imi amintesc cum au venit dupa mine in Bistrita, la 11 noaptea
(cand ajunsesem - cum altfel? :)) - cu autostopul :)) ca sa ma ia sa
ma duca sus, la munte... :)

N-am sa uit NICIODATA ochisorii uimiti ai copiilor de prin satele din
jur, care se uitau cu guritele cascate la Ada Milea (care bineinteles
canta "voluntar")... acei copii, care inotau pana la genunchi in
cizmulitele ce-i ajutau sa umble pe drumurile noroioase din satele
lor... :)

Intr-o buna zi caniculara, pe cand eram acasa, ma trezesc cu un
telefon de la Alin: "Sunt in Galati, nu vrei sa bem o bere?"

Bineinteles ca am dat fuga in Galati - CE facea Alin acolo??? :)

Era cu o caravana! Reusise sa obtina o donatie din Germania, constand
in vaccinuri pentru cei din zonele inundate!!!  Reusise sa ii convinga
pe cei de la DSP sa mearga impreuna sa faca vaccinurile! Va amintiti,
probabil, de dezastrele din Vrancea si Galati - si probabil nu stiti
(dar eu aflasem mai inainte - desigur, TOT de la autostop... nimerisem
in masina unui director DSP nervos pe  procedura de achizitii publice
care, zicea el, e criminala, pana ajunge un vaccin unde trebuie pot sa
moara mii de oameni) CARE sunt costurile vaccinarilor care sa previna
epidemiile, in astfel de imprejurari! In anul acela, primele costuri
estimate (pentru ca au mai fost si dupa aia inundatii) erau de vreo 2
miliarde!!!

Oamenii aceia de la munte (Alin si ai lui) veneau sa faca treaba
Guvernului... iar una din supararile lui Alin era ca, din vreo 10 000
vaccinuri, cateva sute ii fusesera furate (daca va puteti imagina asa
ceva!!!)!!!

Am stat si am "ciripit" una-alta, pe terasa restaurantului Dunarea...
o carciuma galateana "cu pretentii"!

Imi amintesc ca am mancat cate ceva - iar eu am nimerit peste niste
pui gata stricat! Am facut scandal... am vrut sa sun la Protectia
Consumatorului... era tarziu si, bineinteles, n-a raspuns nimeni! Daca
e tarziu, orice bucatar hotz de restaurant poate sa te otraveasca
linistit!
Alin si ai lui, ardeleni cuminti, s-au simtit usor jenati de
scandal... dar i-a distrat pana la urma "rezolvarea".

Pentru ca am GASIT o cale de "razbunare"!

I-am cerut chelnerului bon de casa stampilat ("pentru decont") iar
dupa ce l-am bagat in portmoneu am zis ca merg cu bonul si mancarea la
Politie... daca nu mananca EL in locul meu, TOT!!!

Ca hâr... ca mâr... ca nu ii e foame, ca a mancat... eu am tinut-o
pe-a mea, gaia-matzu! am inceput sa bag mancarea in geanta (ca sa o
duc la Politie, cica ;))... la care chelnerul a cedat...

Imi amintesc si acum scena: chelnerul era grasut si mustacios... si
baga bucatile alea de pui in gura... si mesteca... dar nu inghitea
nimic! Incetul cu incetul, obrajii rotunjori i se umflau... pana a
terminat puiul ochii i-au iesit precum cepele iar obrajii aratau ca
niste butoiase :)))

Am plecat cu totii, lasandu-l sa-si bage pe gat degetele si sa-si
scoata mancarea din obraji :)))... Poate i-o fi fost invatare de minte
:)))

Bistritenilor cuminti le-a trecut supararea... si au plecat razand
spre hotel, in timp ce eu m-am intors acasa... :)

Anul trecut am fost nevoita sa lipsesc la invitatia de "5 ani de la
infiintarea  T S"...a fost poate unul din marile mele regrete de anul
trecut...

Dar vreau sa repet acum, pe toate aceste liste, ca putine lucruri ma
onoreaza ATAT de tare ca prietenia celor de la Tasuleasa Social - si a
lui Alin!

Le tin pumnii sa mearga inainte tot asa... si sa continue ceea ce au
inceput atat de bine!

Codruta

p.s. Sper ca ati retinut cu totii "reteta de pedeapsa" pentru cei care
va servesc produse de proasta calitate!!! :-pp
:)))