From: Uplink

> Apoi, daca nu vrei sa vezi un simbol, nu te uita. Sau fa-te ca nu-l
vezi. Sunt sigur ca faci crize daca cineva se apuca si scrie cu un font
in care litera T seamana cu o cruce (cre' ca fonturile gotice au asa
ceva). Dar semnul ala de circulatie care indica rasCRUCE de drumuri? Il
vrei si pe ala modificat pe motiv ca e in forma de cruce?

Nu e vorba despre asta: de fapt toata isteria cu "icoanele din scoli" se refera
la "marcarea teritoriului" care se doreste a se realiza (si) prin invadarea
spatiilor destinate copiilor cu simboluri religioase.

De fapt e destul de vizibil ca, dupa ce au pierdut teren incetul cu incetul,
to'arashii securisti de pe vremuri si-au gasit un culcus cald la adapostul BOR
si incearca macar pe aceasta cale sa tina niste minti sub control. Ale copiilor
sunt mai bune, ca-s mai "fragede"!

Nu s-a legat nimeni de "crucea de la margine de drum", scoala insa este un loc
in care niste indivizi exercita "autoritate", asocierea chestii asteia cu
icoane sau cruci are "putere de penetrare" :-p
In plus, copiii sunt OBLIGATI sa mearga la scoala, n-au alternative!

Pe de alta parte, mi se pare exagerata chestia cu interzicerea iconitei purtata
pe piept... dar nu stiu de ce, cazul mi se pare inventat, numele fetei nu suna
cam ciudat? ;)

> Crucea n-a facut nimica. Oamenii au facut pretinzand ca fac in numele
crucii ceea ce au facut.

Corect!

> Well, asta inca n-am vazut-o inca, intr-adevar. Care ziceai ca-s cele
"alte biserici" care fac asta? Ca nu m-am prins din context. Numeste un
cult si o localitate in care o reprezentanta a acestui cult a intreprins
actiunile caritabile de care vorbesti.

In Romania, macar o parte din ele le-au facut catolicii... d.ex. la Oradea si
la Bistrita.
Ortodocsii dau sarmale si fasole pe la marile Sarbatori... de se bate lumea sa
ajunga la ele...:-p

Cu toate astea, sa stii ca exista UNELE manastiri in care oamenii sunt tratati
normal, ca "pelerini" sau "calatori", li se da un adapost si mancare pt. 3
zile, farasa fie intrebati de nimic! Un astfel de loc este la Timiseni (Sag).

> Daca ma duc la Budapesta si ma lasa ungurii in curu' gol, pot sa ma duc la o
> biserica/manastire si sa cer ajutor (niste haine, mancare si cazare)? Sau
> tre' sa pun baza in
Ambasada Romaniei? :)

FEREASCA Sfantu' sa te duci la Ambasada! am fost eu candva in situatia asta
(desi cred ca aceia care mi-au furat actele si banii erau romani sadea) si,
daca nu gaseam niste unguri omenosi, puteam linistita sa crap pe trotuarul din
fata Consulatului (asta e treaba de Consulat, nu de Ambasada)!!!

www.arin.ro