Asociatia "Valea Soarelui"
"Sun Valley" Association

Nr. 216 din 15 februarie 2007

Ref: 63231/SS/15.02.2007

Catre    Guvernul României

Palatul Victoria, P-ta Victoriei nr. 1, Bucuresti

Prim Ministru Calin Popescu Tariceanu

Domnule Prim Ministru,

Am primit azi 15 februarie 2007 un fax nr. 63231/SS/15.02.2007 de la dl.
director general Silviu Stoica.

Pîna acum am spus si scris despre POSM, folosind o oarecare finete în exprimare.

Atunci cînd demagogia si neolimbajul de lemn agreseaza bunul simt, logica si
rationalul, trebuie sa fiu mai raspicat si mai transant.

Domnule Prim Ministru Calin Popescu Tariceanu cînd cititi aceasta scrisoare,
gînditi-va la ea ca fiind un dialog cu dl. director general Silviu Stoica, la
care dvs. sînteti ascultator interesat de subiect.

POSM este din perspectiva mediului o demogogie gaunoasa.

Daca ati citit ce am scris în celelate doua scrisori înseamna ca fie nu ati
vrut sa întelegeti, fie va prefaceti ca nu întelegeti.

Nu exprimati un regret fals. Nu va pasa de nici un fel de observatii. POSM asa
cum l-ati elaborat, este batut în cuie înca din luna septembrie 2006 si nici
macar observatiile din SEA nu v-au determinat sa schimbati o litera sau un
cuvînt. Nu ati acceptat sa faceti nici o modificare pentru ca exista, se pare,
interese deja antamate, pe termen lung în dirijarea fondurilor structurale si
de coeziune spre directii bine tintite. Zvonurile circula.

În primul rînd trebuie sa va spun ca POSM nu are nici o legatura cu aquis-ul
comunitar (care pentru MMGA este doar vorba goala).

POSM este în realitate un program clar de investitii, care are ca finalitate
intensificarea poluarii mediului, deteriorarea calitatii vietii în favoarea
profitului cu orice pret.

POSM vrea sa deturneze de la protejarea mediului pîna în 2013 cel putin 18
miliarde euro.

În al doilea rînd, POSM nu are nici o legatura cu strategia nationala în
domeniul mediului si asa cum am mai spus nici cu prevederile comunitare în
domeniul mediului. Vorbe goale!

În al treilea rînd, nu stiu ce programe pentru prevenirea sau reducerea
schimbarilor climatice ati derulat în ultimii 7 ani referitor la GES (GHG),
pentru ca faptele, actiunile propriu zise ale MMGA lipsesc cu desavîrsire.
Probabil ca s-au organizat mese rotunde si discutii despre schimbarile
climatice, dar faptic ce s-a facut? NIMIC! Încurajarea cresterii parcului auto
este o masura benefica pentru mediu.

Tin sa va aduc la cunostinta ca schimbarile climatice au un caracter global si
NU se refera numai la România. "Comertul" cu emisii este o solutie urîta si
aplicata va greva definitiv viitorul dezvoltarii României. În realitate este
doar o forma de furat caciula, sau ascuns gunoiul sub covor! Asa ca pot
caracteriza raspunsul dvs. ca fiind simpla demagogie politicianista.

Calitatea apelor nu este totuna cu dezvoltarea sistemelor de vînzare a apei.
Investitiile în protejarea apelor de suprafata si subterane nu este acelasi
lucru cu investitiile în dezvoltarea retelelor de furnizare a apei potabile.
Progamele de mediu trebuie sa asigure calitatea surselor de apa.

Managementul integrat al deseurilor nu are nici o legatura cu trambalarea
gunoaielor sute de kilometri pe sosele pentru a le "integra".

Utilizarea termoficarii pe baza de carbune, petrol sau gaz, pe care o promovati
la MMGA este opusul utilizarii energiei solare, regenerabile. Dvs. încurajati
prin orice mijloace poluarea, emisiile de GES.

Afirmatia dvs. ca energia regenerabila va fi finantata din POS Cresterea
Competitivitatii Economice este o minciuna sfruntata, o mistificare grosolana a
realitatii.

Excluderea a jumatate din cetatenii României, mediul rural nu apare de loc în
POSM, de la utilizarea acestor fonduri europene înseamna promovarea extinderii
poluarii solului si apelor cu gunoaie, ape uzate si dejectii.

POSM nu are nimic în comun cu mediul si doar afirmarea pe hîrtie a unor texte
cu iz de mediu, nu rezolva cheltuirea banilor alocati pentru protejarea si
îmbunatatirea mediului pentru a genera poluare.

NU sînt deloc surprins de politica promovata de MMGA, pentru ca singurele
realizari notabile ale MMGA sînt programele sinistre ale mediului numite "bani
pentru rable", prin care an de an se deturneaza banii destinati (ce
coincidenta!) mediului spre promovarea poluarii.

Iata de ce sînt convins ca "am înteles decizia autoritatilor centrale pentru
alocarea de fonduri structurale si de coeziune" si am vaga certitudine ca deja
se cam stie cine ce si cum!

Asa cum v-am spus, am început deja demersurile pe lînga comisia europeana
pentru ca acest OP (POS) sa fie retrimis pentru a fi facut asa cum trebuie:
orientat NUMAI spre protejarea mediului si dupa o consultare reala a celor
interesati în protejarea mediului.

Ne pare rau ca, la fel ca la fiecare decizie importanta, ati refuzat un dialog
si ati urmat numai interesele dvs. mercantile, antimediu!

Cu stima,

dipl. ing. Dan-Calin Tocaciu

presedinte