Acelasi subiect - dar in care se pune MULT mai bine punctul pe i; in
plus ne arata si cat ne costa aceste vesnice "iertari" din care
baietii "lor" ai iesit imbogatiti, in timp ce noi saracim!

Poate va amintiti ca anul trecut Statul roman a INCHIS exploatarea de
la Rosia Montana... ca "nu era rentabila". cica... ;) - dar asta ca
sa-i incurajeze pe "canadieni" ;)

Codruta

http://www.evz.ro/article.php?artid=295259

Din buzunarul fiecarui salariat roman, statul va lua 222 de euro
pentru a acoperi gaurile financiare de la 34 de companii de stat.

Premiera in guvernarea „portocalie" a Romaniei: printr-o ordonanta de
urgenta, guvernul Tariceanu a sters datorii de peste un miliard de
euro pentru 34 de societati de stat, majoritatea din domeniul
energetic.

Secretul sumei este atat de bine pastrat, incat suma nu a fost trecuta
nici in actul normativ! Potrivit guvernului, masura este necesara
„pentru a nu se ajunge ca acesti operatori economici sa intre in stare
de faliment"! Ieri, la Comisia de Buget-Finante a Senatului, la
prezentarea raportului privind aprobarea ordonantei s-a declansat un
scandal in toata regula.

Senatorii Gheorghe Funar (PRM), Nicolae Neagu (PD) si milionarul
Silviu Prigoana, in calitate de simplu cetatean, au incercat sa
blocheze transformarea ordonantei in lege. Astfel ar fi anulate si
efectele ei care se rasfrang direct in buzunarele cetatenilor. Pentru
a acoperi miliardul de euro, fiecare salariat roman va plati 222 de
euro.

Surpriza si mai mare, tot ieri, tot la Comisia de Buget-Finante a
Senatului: reprezentantul Ministerului Finantelor nu a stiut sa le
spuna senatorilor care este suma datoriilor.

Din surse oficiale, am aflat ca numai „obligatiile fiscale principale
catre fondul de risc aferente imprumuturilor externe, garantate sau
subimprumutate de stat" se cifreaza la un miliard de euro. Insa actul
mai include si scutirea la plata a obligatiilor fiscale reprezentand
impozite, taxe si TVA, ceea ce inseamna ca suma este mult mai mare.

Metehne vechi la vremuri noi

Prin Ordonanta de Urgenta 128/2006, guvernul Tariceanu reia traditia
vechilor obiceiuri PSD-iste - stergerea datoriilor societatilor de
stat care au acumulat pierderi din cauza managementului defectuos.
Doua dintre companiile „ier-tate", Termoelectrica si Nuclearelectrica,
sunt mari producatoare de energie si au fost implicate in afaceri cu
„baietii destepti".

La comisie au participat si reprezentanti ai AVAS si de la Consiliul
Concurentei. EVZ a incercat sa afle direct de la semnatarii ordonantei
valoarea noilor datorii trecute pe factura cetatenilor.

Ministerul Economiei ne-a trimis la initiatorul ordonantei, Ministerul
Finantelor, care ne-a directionat la Agentia Nationala de Administrare
Fiscala (ANAF). Niciunul dintre senatorii Comisiei de Buget-Finante nu
fusese informat care este suma.

Actul normativ a fost promovat de Ministerul Finantelor, iar ordonanta
a fost semnata de premierul Calin Popescu-Tariceanu, si contrasemnata
de Varujan Vosganian, ministrul economiei, Sebastian Vladescu,
ministrul finantelor, si Radu Berceanu, ministrul transporturilor.

Prigoana, scandal la Comisie

„Noi suntem prostii care platesc acum pentru baietii destepti"

Presedintele Comisiei de Buget-Finante din Senat, liberalul Aron Popa,
a calificat initiativa guvernului drept necesara pentru salvarea
acestor companii de stat, insa nici el nu cunostea valoarea datoriilor
sterse. Popa ne-a declarat: „Guvernul a analizat foarte bine situatia.
Sunt societati de interes national si asa isi vor putea continua
activitatea. Era nevoie de aceasta ordonanta si trebuia sa devina
lege".
Senatorii Gheorghe Funar (PRM) si Nicolae Neagu (PD) si milionarul
Prigoana il contrazic pe Aron Popa.

„Este o escrocherie de partid si de stat, pusa la cale de trioul
PNL-PD-UDMR pentru jefuirea banilor publici. Ordonanta este ilegala.
Suma trebuia comunicata. Ne-am pronuntat impotriva proiectului!", ne-a
declarat Funar. Acesta a comentat ironic situatia, spunand ca „atunci
cand este vorba despre interese economice, nu exista culoare
politica". Funar a declarat ca si Radu Berceanu este „electrocutat" cu
Rovinari, facand aluzie la scandalul din energie.

Alt membru al comisiei, senatorul PD Nicolae Neagu, a respins si el
transferul altor datorii de la stat in buzunarul cetateanului, din
motive de discriminare economica. „Eu nu pot sustine ordonanta asa cum
a aparut. Cream un dezechilibru altor institutii din subordinea
statului sau ale consiliilor locale care nu au avut pierderi pentru ca
au un management bun", a spus senatorul. Neagu s-a intrebat daca,
inainte de a le ierta de datorii, cineva a controlat managementul
acestor societati de stat si a aflat cum s-a ajuns la aceste pierderi.
Neagu sustine ca, initial, ordonanta era mult mai restransa, insa
ulterior au fost introduse si alte societati pe lista.

Multimilionarul Silviu Prigoana a participat si el la sedinta de ieri
a comisiei senatoriale, in calitate de simplu cetatean. Silviu
Prigoana si-a motivat demersul personal: „Pe mine, pentru ca am
intarziat trei zile cu plata impozitelor, m-au trecut mare datornic cu
20.000 de euro, iar ei ne fura sute de milioane de euro din buzunar".

Prigoana a adaugat: „Noi suntem prostii care platim acum curentul
ieftin al baietilor destepti". Aron Popa a calificat drept populiste
declaratiile colegilor sai de comisie.

Ca noi

Firmele beneficiare ale ordonantei

> Termoelectrica SA

> Nuclearelectrica SA

> Societatea Nationala a Lignitului Oltenia SA

> Societatea Nationala a Carbunelui Ploiesti

> Compania Nationala a Huilei Petrosani

> Minvest SA Deva

> Remin SA Baia Mare

> Romarm SA Bucuresti

> SC Banat-Anina SA Anina

> SC  Baita SA Stei

> SC Cupru Min SA Abrud

> SC Moldomin SA Moldova Noua

> Societatea Comerciala pentru Inchiderea-Conservarea Minelor SA Targu-Jiu

> Minbucovina SA Vatra Dornei

> [...]

Check out the new improvements in Yahoo! Groups email.
http://us.click.yahoo.com/4It09A/fOaOAA/yQLSAA/DXOolB/TM