From: Alexandru Marian Toniuc

> Social-democratul Serban Nicolae a insistat insa sa se completeze textul deja
> adoptat si sa se stabileasca o exceptie pentru "persoanele apartinand
> cultelor religioase". Ca argument s-a
invocat faptul ca, de la un anumit nivel, sefii cultelor sunt numiti de
presedinte si ca preotii nu poseda oricum averi.

Mi se pare NORMAL sa fie un pesedist! ca doar au fost in cardasie ani si ani!!!

Oricum, chestia asta e o tampenie! Daca n-au averi, e FOARTE simplu sa declare
ca n-au, la verificari se scapa usor (ca daca n-ai ce sa verifici nu pierzi
timp) samd....!!!

Toata povestea asta e o PORCARIE, pentru ca pur-si-simplu s-a emis o lege care
face ca "unii sa fie mai egali decat altii". BOR este finantata de Ministerul
Cultelor, deci din bani publici! CE daca sefii "sunt numiti de presedinte"???
Pai si Prim Ministrul e numit de presedinte!

Cu CE "se aduce atingere autonomiei BOR" declararea averilor???
Fatza de CE anume este BOR "autonoma"??? Fatza de poporul roman?

Probabil ca da! pentru ca dau dovada de NESIMTIRE fatza de el!!!

Codruta

> In replica, secretarul de stat din Ministerul Justitiei, Katalin Kibedi, a
> explicat ca exista "dovezi clare" de-spre preoti care au inscris in cartea
> funciara dreptul de proprietate sau care sunt salarizati de la bugetul de
> stat. In ciuda opozitiei ministerului, reprezentantii PSD, PC si PRM au
> reusit sa impuna noua modificare de substanta. Opozitia a fost ajutata, din
> nou, de senatorul PNL Norica Nicolai. Impotriva amendamentului s-au pronuntat
> udemeristul Peter Eckstein Kovacs si liberalul Mario Oprea, in vreme ce
> democratul Dorel Jurcan s-a abtinut.

Modificarea Legii ANI s-a produs in contextul in care reprezentantii Bisericii
Ortodoxe Romane au cerut, in repetate randuri, sa nu fie controlate averile
ierarhilor, pe motiv ca acestia nu ar dispune de averi personale si ca s-ar
aduce o "grava atingere" autonomiei BOR si cultelor religioase legal
recunoscute. Cand Legea ANI a ajuns la Senat, Patriarhul Teoctist s-a adresat,
in scris, conducerilor celor doua Camere solicitand scoaterea ierarhilor din
categoria persoanelor controlabile. "Avand in vedere interdictia legala si
canonica de a dispune de averi personale (...) in numele Sfantului Sinod al
BOR, consideram inadecvata includerea personalului din conducerea cultelor
religioase, respectiv a ierarhilor Bisericii noastre in proiectul de lege
privind declararea si controlul averilor si solicitam eliminarea acestei
prevederi care aduce o grava atingere autonomiei BOR si cultelor religioase
legal recunoscute din Romania", se arata in epistola adresata de Teoctist
Parlamentului.

Marius Oprea, consilierul premierului pe probleme de securitate: "Este o
gaselnita pre-electorala"

"Este o demagogie si o gaselnita pre-electorala. Este o pata pe obrazul
reprezentantilor cultelor religioase care au insistat ca aceasta exceptie sa
fie prevazuta in lege. Se merge pe aceeasi idee: sa facem legi, dar fara sa le
modificam in mod esential. La fel s-a intamplat si cu Legea CNSAS cand acelasi
domn (n.r. - senatorul PSD Serban Nicolae) a avut initiative similare, cum ar
fi excluderea liderilor PCR din categoria colaboratorilor fostei Securitati."
(Cristina Dobreanu)

Yahoo! Groups gets a make over. See the new email design.
http://us.click.yahoo.com/hOt0.A/lOaOAA/yQLSAA/DXOolB/TM