From: sepetean mihai

Vineri 30 martie, ora 13, Teatrul National Bucuresti, Foaierul Salii Mari.

Fundatia Soros va invita sa participati la deschiderea expozitiei fotografice
"Lumina Tainuita", un periplu fotografic prin Rosia Montana si imprejurimi,
care releva frumusetile ascunse ale unei regiuni amenintate de cel mai amplu
proiect minier de suprafata din Europa.

"Cand am plecat spre Rosia Montana nu stiam nimic despre acest loc; vazusem
ceva imagini triste, sepia, cu peisaj mohorat si tern, ceva ruine, balti
infecte, oameni deznadajduiti si bolnavi. [.] In putinele zile cat am stat in
Rosia Montana, mi-am dat seama ca frumusetea locului nu chema, ci striga dupa
ajutor! Am umblat pe strazi cu case magnifice, m-am rugat in biserici, am urcat
cu pasul pe varful Carnic, cu stanca parca cioplita, careia localnicii ii spun
<<Calutul>>, am coborat in valea Cornei si mai jos, in galeriile subterane din
vremea romanilor, pentru a urca din nou in Bucium.[.] Am incercat sa surprind
aceasta realitate putin cunoscuta si sa o aduc in fata ochilor tuturor celor
care pot, prin vointa lor, ca aceste fotografii sa nu devina niste triste
documente a ceea ce a fost, odata, tinutul Rosiei Montane..", marturiseste
autorul, celor peste 70 de fotografii, arh. Lorin Niculae.

Va asteptam!

www.arin.ro