--- In protest-ro@yahoogroups.com, Petrescu Mircea <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

>       ARTICOLUL 150
> (1) Revizuirea Constituþiei poate fi iniþiatã de Preºedintele
României la propunerea Guvernului, de cel puþin o pãtrime din numãrul
deputaþilor sau al senatorilor, precum ºi de cel puþin 500.000 de
cetãþeni cu drept de vot.   (2) Cetãþenii care iniþiazã revizuirea
Constituþiei trebuie sã provinã din cel puþin jumãtate din judeþele
þãrii, iar în fiecare din aceste judeþe sau în municipiul Bucureºti
trebuie sã fie înregistrate cel puþin 20.000 de semnãturi în sprijinul
acestei iniþiative.
>          Procedura de revizuire  ARTICOLUL 151
> (1) Proiectul sau propunerea de revizuire trebuie adoptatã de Camera
Deputaþilor ºi de Senat, cu o majoritate de cel puþin douã treimi din
numãrul membrilor fiecãrei Camere.   (2) Dacã prin procedura de
mediere nu se ajunge la un acord, Camera Deputaþilor ºi Senatul, în
ºedinþã comunã, hotãrãsc cu votul a cel puþin trei pãtrimi din numãrul
deputaþilor ºi senatorilor.
>   (3) Revizuirea este definitivã dupã aprobarea ei prin referendum,
organizat în cel mult 30 de zile de la data adoptãrii proiectului sau
a propunerii de revizuire.

Pe colegul nostru nu il intereseaza, in mod imperios, revizuirea
Constitutiei; el este doar "nacajit" ca TATUCU' a fost suspendat si ar
putea fi demis...De fapt, Dl Basescu spunea acum cateva luni ca votul
uninominal este...populism sau demagogie, sau ceva de genul asta; eu,
personal, nu cred ca pregatirea si gradul de civism al cetatenilor ar
impune un astfel de sistem....

>   (1) Iniþiativa legislativã aparþine, dupã caz, Guvernului,
deputaþilor, senatorilor sau unui numãr de cel puþin 100.000 de
cetãþeni cu drept de vot. Cetãþenii care îºi manifestã dreptul la
iniþiativã legislativã trebuie sã provinã din cel puþin un sfert din
judeþele þã(1) Iniþiativa legislativã aparþine, dupã caz, Guvernului,
deputaþilor, senatorilor sau unui numãr de cel puþin 100.000 de
cetãþeni cu drept de vot. Cetãþenii care îºi manifestã dreptul la
iniþiativã legislativã trebuie sã provinã din cel puþin un sfert din
judeþele þãrii, iar în fiecare din aceste judeþe, respectiv în
municipiul Bucureºti, trebuie sã fie înregistrate cel puþin 5.000 de
semnãturi în sprijinul acestei iniþiative.
>   (2) Nu pot face obiectul iniþiativei legislative a cetãþenilor
problemele fiscale, cele cu caracter internaþional, amnistia ºi
graþierea.
>   rii, iar în fiecare din aceste judeþe, respectiv în municipiul
Bucureºti, trebuie sã fie înregistrate cel puþin 5.000 de semnãturi în
> [...]
>

> Uplink <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
>           1. De cate semnaturi, si cum trebuie sa fie acestea
repartizate
> teritorial, pentru ca o initiativa legislativa populara sa fie luata in
> discutie de Parlament?
>
> 2. Cine ar putea strange aceste semnaturi si care-ar fi costurile si
> metodele de finantare?
>
> Ma indoiesc ca nu s-a gandit nimeni pana acum la o astfel de masura,
dar
> se prefera trimiterea de adrese si scrisori deschise, care au efectul
> scontat... NOT! Ca doar clasa politica asculta de societatea civila
NOT!
> [...]
> populatie. Eu nu dau voturi pentru un mic si o bere. Pentru unii un mic
> si o bere pe an cred ca e raiul pe pamant. Eu vreau sa iau micul si
> berea si sa i le indes pe toate gaurile celui care a fost trimis in
> Parlament de circumscriptia mea, daca practica sportul asta.
>
> PS. Sunt abonat la liste, dar de obicei nu le citesc (din motive pe
care
> nu vreau sa le exprim), asa ca treceti-ma si la Cc.
> PS2. Inca ma mai gandesc, dar un tricou pe care scrie "322 vs 23000000"
> incalca legea electorala daca e purtat in ziua alegerilor? :) Sau

Vedeti! Aceasta era problema; rafuiala colegului nostru, glasul
constiintei nationale, cu "marlanii" din parlament si cu micii si
berea; de fapt, demersul lui este element de campanie electorala; am
observat ca, majoritatea listasilor sunt pro Basescu; nu e nimic rau
in asta; daca si ceilalti cetateni gandesc la fel, pe 20 mai, aceiasi
mici si aceleasi beri vor face saltul spre "expresia constiintei
nationale"...

Numai bine
Puiu Paraschiv