Crucea si Steaua Romaniei sau moartea eroilor de la Nistru?

-- "Eu cred ca lupta si suferinta noastra nu au fost degeaba. Ce am dorit noi?
Sa avem o tara mare si unita. N-am castigat pana acum, o sa castigam de acum
incolo. Mai e timp. S-a pierdut poate o batalie, dar lupta pentru Romania Mare
nu s-a incheiat. O sa vina timpul!...".

O spune un om care a indurat chinuri si umilinte timp de 15 ani: Tudor Petrov
Popa. Colegul sau de sacrificiu, Andrei Ivantoc, care fusese lasat sa-si
picteze libertatea pe peretii celulei - "pe unul aveam cerul si doi ingeri, pe
celalalt tricolorul" - il completeaza: "Am spus si spun si acum ca, daca timpul
s-ar intoarce inapoi, tot asa as face, dar cu o alta gandire poate, mai buna.
Imi pare rau ca suntem ocupati si ma doare ca nu se face nimic. Am impresia ca
cei de la Chisinau joaca aceeasi carte cu Moscova". Alexandru Lesco, eliberat
dupa 12 ani de temnita transnistreana, spunea la iesire: "Pentru mine, cauza
romaneasca ramane aceeasi. Eu am fost condamnat pe nedrept. Asa am considerat
atunci si de aceasta sunt convins si acum. Nu pot sa spun ca regret amarnic
acesti ani. Am stat pentru poporul roman si limba noastra romaneasca".

Umiliti si la eliberare, precum in cei 12 si 15 ani de inchisoare arbitrara,
cei trei eroi romani de la Nistru au iesit la fel cum au intrat: cu fruntea
sus, neindoiti si neinfranti, ca brazii badiei Ion Gavrila Ogoranu. Acesti
oameni exista pe pamantul romanesc pentru a reda din demnitatea lor acestei
tari ingenuncheate numite Romania. "Poate ca cineva trebuie sa duca Crucea
pentru neam si tara", spunea sotia unuia dintre ei, la fel de eroica, in
asteptarea sotului, timp de 15 ani.

Si totusi, de ce nu li se acorda Steaua Romaniei?

Cititi mai departe la
http://www.ziua.ro/display.php?data=2007-06-09&id=222028

Peste 100 de personalitati solicita ca eroii romani sa dea un pic din
demnitatea lor Ordinului National Steaua Romaniei
http://www.civicnet.info/SteauaEroilor.asp

Detalii la
www.civicnet.info