Sunt convins ca, in cele din urma, ca de atatea ori pana acum,
lucrurile se vor aranja; nu cred ca ar fi inutile organizarea unor
proteste si a unor actiuni de sprijin...
Pe de alta parte, citind lista membrilor GDS, nu pot sa nu ma gandesc
la luarile de pozitie partizane, extreme si, dupa parerea mea, jenante
ale unora dintre ei: Andreea Pora, Catalin Avramescu si, mai ales,
Gabriel Liiceanu. Iar Cezar Preda, face dialog social de la
Cotroceni...Consider ca, de la inceputul conflictului dintre cele doua
palate, GDS s-a plasat mult prea aproape de Presedinte; discursul
populist si stangist al Presedintelui a adus puncte electorale
importante pentru PD si a "vaduvit" substantial PNL ul; Alegerile
europene, alegerile locale si, mai apoi, cele parlamentare, vor arata
cat de mare este pierderea pentru PNL...
Nu sunt convins ca intarirea pozitiei lui Basescu si, implicit, a
PDului, cam la cotele Iliesc-FSN, inseamna si binele national; in
aceste conditii, asa cum s-a vazut dupa referendum, PNL isi joaca
cartea ramanerii pe scena politica; eventualele performante ale
guvernului, alianta cu PNT si o strategie coerenta de imagine, l-ar
putea reabilita...Nu este deloc sigur ca vor reusi; dintr-o cauza sau
alta...
Asa ca, pozitiile partizane si, uneori, deplasate ale unor membrii
GDS, ar putea duce la desolidarizarea guvernului si reusita demersului
PRM...Intre timp, Dl Avramescu poate ajunge presedinte la TVR iar Dl
Liiceanu se va plimba fericit cu masina cu nume de erou literar!
Asa cum se spune ca daca cetatenii sunt bogati si tara e bogata, tot
asa putem spune ca daca membrii GDS sunt "fericiti" si pentru GDS e
bine...
Sau poate ca nu!

Puiu Paraschiv

--- In protest-ro@yahoogroups.com, "codruta" <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Facand curat prin inbox, peste CE credeti ca dau???????
>
> Peste mesajul de mai jos!!!!
>
> De DE e interesant mesajul??????
>
> Uiteeeeeeeeeeee... d.ex. pentru ca la data cand a fost scris, la
guvernare se afla PSD!!!
> Si pentru ca UITE! inca de la data aia (de fapt, binishor dinainte)
inseamna ca li se punea gand rau celor de la GDS si doua'j doi!!!

> Dupa cum s-a putut vedea mai tarziu, NU era vorba despre o problema
de "retrocedare" - asta pt. ca acum cladirea urmeaza, zice-se, sa fie
data unei "structuri" inventata (adica re-inventata) de Guvern: cica
Fundatia pentru Tineret (sau ceva de genul asta)

> !!!
>
> Codruta

de-a avea activitatea blocata, ca urmare a tergiversarilor
Ministerului Culturii si Cultelor si Guvernului de a regla contractul
de inchiriere pentru sediul din Calea Victoriei, 120.

>   Prima organizatie civica infiintata dupa decembrie '89 - Grupul
pentru Dialog Social - si cel mai vechi saptam~nal politic
postdecembrist - 22 - sunt obstructionate prin am~narea sine die de
catre Guvern a rezolvarii situatiei locative.

>   Atasam Scrisoarea deschisa adresata premierului Adrian Nastase de
catre Grupul pentru Dialog Social.

>   Scrisoare deschisa adresata premierului Romaniei, d-lui Adrian Nastase
>

>   Domnule Prim-Ministru,
>

>   Cunoasteti, presupunem, motivele pentru care am solicitat
Ministerului Culturii, Guvernului, Dumneavoastra personal, ca Grupul
pentru Dialog Social sa primeasca statutul de organizatie de utilitate
publica si prelungirea contractului de inchiriere sau atribuirea pe
perioada limitata a imobilului in care isi are sediul. Deoarece am
constatat ca lunile trec, fara a primi nici un raspuns - nici macar
negativ -, ne adresam Dumneavoastra si pe aceasta cale. Dorim astfel
ca atat Primul-Ministru, cat si opinia publica sa cunoasca situatia
locativa actuala in care se gaseste GDS si care nu poate fi
considerata decat extrem de preocupanta pentru supravietuirea primei
asociatii neguvernamentale infiintate in Romania dupa decembrie '89.

>   Dupa cum am mentionat in memoriile adresate Guvernului si
Ministerului Culturii (din 7.04.2003, 16.11.2003, 26.03.2004,
25.05.2004), contractul de inchiriere pentru imobilul din Calea
Victoriei nr. 120 a expirat de peste un an si jumatate, iar
proprietarul, Ministerul Culturii si Cultelor (prin Muzeul Satului),
nu l-a reinnoit. Mai mult, am fost informati ca in curand spatiul,
patrimoniu national, va fi inchiriat prin licitatie publica, cu alte
cuvinte, aceluia care va plati mai mult. Ar fi fost probabil mai
simplu sa fim evacuati efectiv, deoarece mijloacele materiale extrem
de modeste ale GDS nu i-ar permite sa concureze la o asemenea
licitatie, pentru un imobil situat in centrul Bucurestiului. Oricat ar
parea unora de surprinzator, exista in Romania si oameni, si asociatii
care nu si-au preschimbat capitalul de notorietate in capital
financiar. Am fi putut proceda astfel si transforma, de pilda, sediul
GDS intr-un cazino sau intr-o casa de mode. Am preferat insa sa-l
utilizam pentru activitati civice si culturale, iar cele economice sa
fie de asemenea conforme cu statutul si principiile noastre.

>   Din asemenea activitati GDS a reusit sa supravietuiasca financiar
si sa desfasoare programe si proiecte in sprijinul societatii civile:
editarea revistei 22, consultatii juridice gratuite pentru cetateni,
activitati comune cu alte organizatii neguvernamentale, dezbateri
publice pe teme civice. Faptul ca nu avem in acest moment un contract
de inchiriere valabil ne impiedica sa stabilim relatii normale cu
subcontractorii nostri, sa participam la unele programe finantate
pentru ONG-uri, sa asiguram anumite investitii necesare imobilului. Am
consultat lista asociatiilor care au primit prin hotarare de Guvern
statutul de utilitate publica in ultimii 2 ani. Faptul ca GDS inca nu
l-a obtinut, desi chiar oficialii Ministerului Culturii ne-au indrumat
sa il solicitam, poate duce la concluzia ca Guvernul isi foloseste
atributiile in mod discriminatoriu. Statutul legal de organizatie de
utilitate publica si reglementarea situatiei locative pe care le
solicitam nu ne-ar rezolva toate problemele, dar credem ca ar facilita
rezolvarea celor mai grave dintre ele.

>   Stimate domnule Prim-Ministru,
>
>   Stim foarte bine ca adevarata importanta a oamenilor si a
institutiilor nu se confera prin hotarare de guvern. Dorim numai ca
deopotriva GDS si revista 22 sa nu aiba activitatea blocata.

>   Lipsa unei decizii la nivelul Guvernului poate duce la blocarea
activitatii unei organizatii neguvernamentale in conditiile in care
Guvernul a promis sustinerea acestui sector al societatii.

>   Noi credem insa ca acceptarea solicitarii GDS, care este mai mult
un critic decat un laudator al Guvernelor, ar demonstra in mod
onorabil lipsa unui partizanat al Dumneavoastra si al Guvernului doar
fata de organizatiile care va sunt fidele. Desigur insa ca
Dumneavoastra, domnule Prim-Ministru, sunteti cel mai in masura sa o
decideti. De aceea speram ca veti avea timpul si bunavointa sa
examinati in sfarsit cererea noastra.