Un mesaj de pe alta lista - apropo de ce a "comis" Chisu - mesajul reda bine
pct. meu de vedere...

Codruta

From: Asociatia Esperando

Dragilor,

De multa vreme tot urmaresc feluritele discutii de pe lista. Si mi se pare
grozav sa existe acest loc inc are opiniile sa poata fi exprimate si
contrargumentele prezentate.
Uneori se sare calul, in general in exprimare, dar si in pozitii extreme.

Mie mi s-a parut deplasata nu remarca tanarului nostru coleg legata de
"idiotenia PR", ci, din contra, reactia la aceste cuvinte. Poate ca,
intr-adevar, filmuletul mesterului bucatar nu e, de fapt, PR. E o pozitie
limpede pro Gabriel si atat. Ca poate sa contina adevaruri, nu ma indoiesc.
Ca poate sa fie foarte adevarat ca se spala (NU BEA) din raul in care se
deverseaza apele reziduale, iar poate fi adevarat. Sunt insa clar cateva
robleme la care nimeni nu a oferit pana acum (nici aseara, la dezbaterea de
la TVR) raspunsuri la fel de limpezi:
- unde a vazut cineva inRomania instalatii de tipul celor prezentate in
film?
- cine a vazut in Romania sa se respecte legile, normele si macar conditiile
din manualul de lucru "la sange"?
- daca dragii de actionari/ lideri de la firma cu pricina din patagonia sau
unde or fi fost filmarile au facutbaie acolo, in bazine, ce dovedeste asta?
Ca apa e pura 100%? Hai sa fim seriosi? A baut careva din ea? NU!!!
Dovedeste ca e apa ACEEA? Nu, ca se putea trage o alta teava. Dovedeste
efectul pe termen lung? Nu.
- exista posibilitatea de a monitoriza / urmari 24/ 7 ce, cand, cat, cum se
deverseaza? Ca nu mai departe de cateva zile iar a fost un scandal aici,
cand o firma si-a facut loc la gunoaie noaptea, pe furis, in raurile din
zona
- nimeni, si mai ales documentaristul infocat, nu a pomenit de diferentele
dintre instalatiile de acolo si cele de la Baia Mare. Mai mult, acolo, in
film, eu nu am vazut un baraj de acumulare sau decantare sau ce o fi de 180
m inaltime si nu stiu cate sute de miloane de metri cubi. Daca e asa frumos
cu 5-10 bazine decantoare, de ce la noi se merge pe iazuri de decantare?
- am mai vazut reportaje in care ne arata ce frumos cartier se construieste
pe o fosta halda de steril. Ia cineva in seama efectele pe care metalele
grele (ca sa nu tot vorbim doar despre cianuri) le au asupra sanatatii
locatarilor, in conditiile in care perioada de disparitie a metalelor grele
este mai lunga decat viata lor, a copiilor, nepotilor si stranepotilor lor.
- dicutam despre cianura, si cu nonsalanta aruncam pe geam latura culturala,
istorica si naturala. In numele a ce? A unui pumn de dolari pe care il va
primi statul, a catorva pumni pe care ii vor primi unii si altii, si a unor
profituri ale unei firme private. Chiar nu mai vedem limpede? Cum sa calci
in picioare locuri si oameni pentru bani? Unde vom fi noi peste 200 de ani?
Ce-ar fi fost daca ar fi venit o firma si ar fi cerut sa dea Primaria Romei
terenul pe care nu sunt decat niste ruine, pietre si coloane cazute, sa se
faca ditamai cartierul rezidential, cu zgarie-nori si vedere la Collosseum
(daca nu-l rad si pe el, cu un drum!) din care ce de profit va iesi! Ma
uitam cum pot trai mii de italieni de pe urma a ce le-au lasat mostenire
stramosii. Noi ce o sa lasam la Rosia Montana? iazul de decantare?
- un lider de sindicat (are de ce nu m-a mirat? si de ce am avut iar
senzatia de voma?) sarea sus si tare cu locurile de munca ce se vor crea,
iar oameni sarmani care nu stiu mai mult ziceau si ei in sms-uri ca acum e
moarta zona, si n-au de nici unele? Pai atunci hai sa radem toate zonele
sarace, in care locurile de munca sunt doar cele ale postasului si ale
vanzatoarei de la birt!
Ca sa nu mai vorbim de partea pe care nu o pomeneste nimeni, cu atat mai
putin meseriasul in ale PR, mr. presedinte sau directoir general sau ce o fi
Hill sau cum o fi chemandu-l: da dupa 12-15 ani? Cand oamenii vor zice:
Gata! Am terminat! S-a gata cu aurul de aici! Ce vor face atunci cei cativa
palmasi ce au apucat la miere? Dar familiile, si cei ce depindeau de
"aurari"?Ce se va intampla cu zona? A privit cineva la zonele foste
monoindustriale, ce se alege de ele? S-a uitat cineva la orasele-stafii din
America sau din alte tari unde firma a pus mana pe c... si a plecat cu
profituri? Liderii de sindicat au avut curiozitatea sa se uite peste gard in
Anglia la sindicalistii adevarati care lupta pentru ca o fabrica sa nu se
inchida? Cata nimicnicie si cat dispret! Cata micime! Eu sa traiesc, ca de
ceilalti ma doare-n cot! Ce oameni sunteti, domnilor? Mi-a fost sila aseara,
din nou, sa vad sindicalisti manjiti si rusinos de taratori...
- nu spun, si nu spune nimeni, ca lucrurile sunt perfecte si ca nu le e greu
oamenilor de acolo. Cum le e celor din Cavnic, in care nu mai exista nici o
industrie dupa inchiderea minelor. Sau din Ilba, Nistru sau din orice
localitate care a depins doar de o mina sau o fabrica. Au avut si altii
asemenea probleme. Si le-au cautat solutii pe termen lung. Nu doar pentru
deseara, sa ne fie cald. Ca altfel ajungem la a ne manca vecinul cand ne e
foame si greu. Suntem oare canibalii propriilor noastre vieti, a viitorului
nostru, canibalii copiilor nostri? AM citit multa vreme si opiniile pro.
Apoi am realizat ca e o stupizenie!!! Aici nu discutam despre a face o
fabrica de ismene pe luna sau nu, daca e rentabil sau nu! Aici discutam
despre bunuri ale noastre, ale romanilor, care nu pot fi inlocuite, si pe
care cineva vrea sa le rada in numele economiei de piata! Despre distrugeri,
manarii, coloane vertebrale diluate si muitae de mirosul banilor. Despre
demnitate si valori contra bani si interese mici (chiar si daca au 7-8-9-10
zerouri in coada, in cele din urma sunt mici, marunte! Haideti sa nu mai
masuram vietile oamenilor in bani! Ele sunt sfinte, si, ca orice lucru
sfant, nu au echivalent in moneda!). Si la asta nu are rost sa ne mai batem
capul cu discutii!!
Vrem sa traim bine? Nu putem s-o facem cladindu-ne palate pe cadavre! Vrem
sa fim respectati? Un pumn de bani n-a cumparat niciodata respectul! Nu
credeti? Uitati-va la unele personaje din jur! Vrem sa avem ceva si maine?
Atunci nu ne putem manca propriile membre azi! Solutii exista, ca
intotdeauna, si oriunde. Altfel, ce s-ar face toti romanii (si europenii, si
pamantenii) care nu locuiesc pe un munte de aur? Solutii exista. Trebuie
doar sa le cautam pe cele mai bune. Ca va fi vorba de un sit
arheologic-turistic, de partii de schii, de ferme cu cai plimband turistii
minunati de frumusetile lasate de Dumnezeu parca mai multe acolo decat in
locuri mult mai vizitate, sau va fi o subventie a statului care va trebui sa
inceapa sa se ocupe si de oamenii necajiti, nu doar de alesi, solutii
exista.

Cat despre "idiotenia PR", oricine, nu doar Chisu, oricine ar face pactul cu
diavolul pentru niste firimituri (si daca acestea vor avea forma de iaht sau
castel in Spania) se va dovedi, mai devreme sau mai tarziu, un netot,
nepriceput si, oricat ar suna de dur si poate nedrept, un fel de idiot.
Gresesc? E omeneste? Mai rea e miselia si micimea!

Daniel Filipas

--
Puteti contribui cu 2% din venitul Dvs. la combaterea defrisarilor abuzive.
Detalii cont la: