Ca veni vorba de "erodari" si de "toamne ploioase"...

Am observat (de cand imi trec prin mana proiectele finantate de AFM) ca se dau
o GRAMADA de bani pentru prevenirea si combaterea efectelor inundatiilor" (si
alte dezastre) - asta insemnand... CE credeti voi???

Insemnand ca o GRAMADA de albii de rauri se betoneaza sau macar se umplu de
"gabioane"!
NU conteaza ca initial pentru "prevenire" se discuta despre "renaturare" -
adica refacerea perdelelor de salcii si alti arbori, poldere samd...

De ce va atrag atentia asupra acestei probleme!

Pentru ca, la miile de miliarde care se dau, am inceput si eu sa-mi pun
intrebarea: "dar de UNDE, domne, atata piatra pentru gabioane - si atatea
betoane???"

Pai, de UNDE??????? LOGIC! din cariere!!!

Adica schema e asa:

Mai defrisam ("descoperta" de la cariera), mai facem niste rani in coasta
muntelui - de ce? ca sa putem betona la greu jos, in vale!

Daca nu v-ati prins, probabil lobby-ul care s-a facut e asa:

Se imbogatesc proprietarii de cariere (apropo: se fac presiuni sa se REDUCA
unele suprafete de arii protejate, pentru ca sa se poata desfasura "activitati
de dezvoltare durabila" - iar o cariera e FOARTE "durabila", Legea Ariilor
protejate e foarte "laxa" la acest capitol).

Se imbogatesc Lafarge, Holcim, Carpatcement (si altii care produc cimentul ala
pentru betoane).

Se imbogatesc "prietenii", adica aia care pun gabioanele (si betoanele) in
albiile raurilor!

Intre timp, muntii nostri si raurile noastre se duc la dracu'!!!

Codruta

From: Mihai Tanase

Sa dea Cel de sus sa avem o toamna ploioasa !

"...Acesta a adaugat ca, din cauza defrisarilor fara discernamânt,
unii versanti ai masivului au ramas dezgoliti de-a dreptul... Acesta
a adaugat ca lipsa de interes a proprietarilor de paduri creeaza
probleme de mediu în zonele în care s-au efectuat taieri
nejustificate. În aceste zone, solul s-a erodat, iar fenomenul de
desertificare s-a accentuat..."

--
Puteti contribui cu 2% din impozitul pe venitul Dvs. la combaterea defrisarilor
abuzive.