Cam asta a aparut pe alta lista (pusa de un colistean) - dupa cum se vede,
traditia votului "pe deplin informat" e veeeeeche in Romania >:)

Orice asemanare cu personaje si fapte reale este... intamplatoare...
...Sau nu... :-pp

Codruta

===

- Democratiunea romana, sau mai bine zis tinta Democratiunii romane este de a
persuada pe cetateni, ca nimeni nu trebuie a manca de la datoriile ce ne impun
solemnaminte pactul nostru fundamentale, sfânta Constitutiune..."
[...]
Ipingescu: "... Ba putem zice chiar o crima. (schimband tonul si mai grav.) Nu!
Orice s-ar zice si orice s-ar face, cu toate zbieretele reactiunii, ce se
zvarcoleste sub dispretul strivitor al opiniunii
publice; cu toate urletele acelora ce cu nerusinare se intituleaza sistematici
opozanti..."

Jupan Dumitrache: (care la fiece accent al lui Ipingescu a dat mereu din cap in
semn de aprobare, il întrerupe cu entuziasm) Hahahaha! i-a-nfundat!

Ipingescu: (urmand cu tarie) "... Nu! in van! noi am spus-o si o mai spunem:
situatiunea Romaniei nu se va putea chiarifica; ceva mai mult, nu vom putea
intra pe calea viritabilelui progres, pana ce nu vom avea un sufragiu
universale..." (amandoi raman foarte incurcati.)

Jupan Dumitrache: Adicatele, cum vine vorba asta?

Ipingescu: (dupa adanca reflectie) A! inteleg! bate în ciocoi, unde mananca
sudoarea poporului suveran... stii: masa... sufragiu...

Jupan Dumitrache: Ei! acu inteleg eu unde bate vorba lui! Ei! bravos! bine
vorbeste...

Ipingescu: Asta combate, domnule, nu ti-am spus eu!

Jupan Dumitrache: Apoi, nu-i zice lui degeaba "Vocea Patriotului Naþionale"!

Ipingescu: "... Pana ce nu vom avea un sufragiu universal. Am zis si subsemnez!
R. Vent... studinte in drept si publicist."