Paiii... eu nu pot decat sa-i felicit pe cei de la MADR... ;)))

Acu toata lumea vrea sa rada paduri, pe motiv de "superprogram superschi in
superRomania" - i-a obligat cineva sa faca "programul" fara consultari ???

Daca "investitorii" aia ar fi seriosi, nu s-ar retrage! Asa, as "investi" si
eu, pe chestii gratis!

Sunt curioasa, totusi, daca MADR va rezista mult "pe pozitii" ;)

Cat despre Poiana Brasov... aia de MULT nu mai e "poiana", n-as vrea casa acolo
nici sa mi-o dea gratis! la cate uratenii ar trebui sa vad in jur...

Codruta

===
Ministerul Agriculturii conditioneaza scoaterea terenurilor din fondul
forestier de achitarea a 5 milioane de euro, bugetul Primariei Arefu pe 10 ani.

http://www.evz.ro/article.php?artid=333069

Un megaproiect anunta, in urma cu patru ani, construirea a doua partii pe Valea
Argesului, la Cumpana si Molivis. Autoritatile locale au facut de atunci toate
demersurile necesare demararii lucrarilor si au cheltuit mare parte din buget
pentru obtinerea avizelor si a aprobarilor.

Lucrurile s-au blocat insa la Ministerul Agriculturii, care refuza sa scoata
gratuit din fondul forestier suprafata de teren pe care vor fi amenajate
partiile si cere Primariei Arefu aproape 5 milioane de euro.

Cu toate acestea, potrivit Legii pentru aprobarea programului national de
dezvoltare a turismului montan "Schi in Romania", printre terenurile incluse
pentru practicarea schiului se numara Molivis si Cumpana, din judetul Arges.
Legea prevede ca "aceste terenuri vor fi exceptate de la plata taxelor pentru
scoaterea definitiva din fondul forestier".

Banii pe care primaria din Arefu ar trebui sa-i dea Ministerului Agriculturii
pentru scoaterea din fondul forestier a terenului reprezinta bugetul
localitatii pe 10 ani, potrivit primarului Gheorghe Stoican.

Autoritatile din Arefu au cheltuit pana acum pentru obtinerea avizelor
necesare, inclusiv de la Academia Romana si de la alte foruri, peste 100.000 de
lei. "Pentru noi, banii astia reprezinta foarte mult. Am renuntat la alte
investitii pentru ca am zis ca asta va insemna mult pentru comuna. Oamenii au
asteptari, isi fac pensiuni", spune primarul Stoican.

Se retrag investitorii

Primarul Stoican spune ca este dezamagit de birocratie. "Am umblat cu caciula
in mana peste tot. Pe la toate institutiile de la care am avut nevoie de
autorizatii, inclusiv la Academia Romana. Nu mai stiu ce sa mai fac. Acum am
avut o sedinta de consiliu local, chiar saptamana trecuta, si am rectificat
bugetul local, ca trebuie sa dam peste 4.000 de lei doar avocatului care ne
reprezinta. Suntem in proces cu ministerul, ca trebuie sa renunte la taxa aia,
fir-ar ea sa fie de taxa. Avem probleme cu investitorii, ca se retrag daca vad
ca nu se misca nimic", se plange edilul.

O stare de spirit asemanatoare are si Victor Spiridon, din Pitesti. Omul are in
plan construirea unei pensiuni la Cumpana, terenul il are, dar nu mai crede ca
vreodata se va apuca sa si construiasca.

"Am crezut ca se va face. Nu s-a facut. Renunt la planul acesta, ma reorientez
spre alta zona. Chiar daca e mult mai scump pe Valea Prahovei, spre exemplu,
acolo stiu precis ca are rost sa construiesti, numai sa te tina buzunarele." In
cazul in care nu vor gasi intelegere la justitia romana, autoritatile locale se
vor adresa celei europene, au spus edilii din Arefu.

INVESTITIE

Statiune de lux in Poiana Brasov

Prima statiune montana de lux din Romania, Silver Mountain, va fi construita cu
o investitie totala de 400 de milioane de euro, se arata intr-un comunicat al
companiei imobiliare Colliers International, agentul de vanzare exclusiv.
Proiectul, care a demarat la Poiana Brasov prin INR Management Real Estate,
compania dezvoltatoare, consta in apartamente si vile exclusiviste in Poiana
Brasov, la doi kilometri de partiile de schi si la 15 kilometri de Brasov.

Potrivit Colliers, proiectul nu este deschis vanzarii masive catre investitori.
Dezvoltatorul si-a propus sa creeze un complex de tip resort, in care
rezidentii sa-si petreaca timpul liber cu familia si prietenii, nu sa faca
achizitia in scopuri investitionale. Lucrarile de constructie au fost deja
demarate. Prima faza de dezvoltare, ce cuprinde 100 de apartamente, va fi
finalizata in iarna lui 2008, in timp ce intregul proiect va fi dezvoltat pe o
perioada de 5-6 ani.

In statiunea Silver Mountain va opera si un Hotel Radisson SAS, cu o capacitate
totala de 184 de camere. O alta facilitate a Silver Mountain este un heliport,
cu posibilitatea inchirierii unui elicopter aflat 24 din 24 de ore la
dispozitia clientilor.

Proprietarii unei locuinte in Silver Mountain vor putea beneficia si de
circuitul de cazare pe termen scurt operat de hotel. Astfel, cand apartamentul
sau vila nu sunt folosite, acestea pot fi inchiriate. Cele 15 vile si 600 de
apartamente ale complexului se vor construi pe o suprafata de 88 de hectare.

PROIECT

Conditii de schi ca la carte

Conform proiectului, partia de schi de la Cumpana, mai mare decat cea de la
Molivis, ar urma sa fie de categorie medie-usoara. Tot in proiect este
prevazuta dotarea cu telescaun si cu teleschi. Lungimea totala a partiilor va
fi de 3.610 metri, iar debitul maxim - de 1.179 de schiori pe zi. S-a mai
propus amenajarea unei partii de sanius si a uneia de schi-plimbare. "E un vis
care trebuie sa se realizeze, prea ne-am chinuit cu el", spune viceprimarul din
Arefu, Nicolae Barla.

Laura ILIE

--
Puteti contribui cu 2% din impozitul pe venitul Dvs. la combaterea defrisarilor
abuzive.