Si, noi, ce vom face, acum!?
Vom umple forumurile in lb romana si in lb engleza de proteste?
Agentia de la Viena, daca isi va da acordul, va certifica siguranta
proiectului; de ce ar mai protesta guvernul roman, agentiile
guvernamentale si nonguvernamentale din Romania!?
Cine e de vina ca, de cativa ani, in Romania, se vorbeste,doar, despre
investitii in Energie!? In afara de Cernavoda, nu s-a mai facut nimic!
La Turceni, Rovinari si Craiova, s-a facut, doar,
scandal...Investitiile in tehnologie si in mediu sunt mult
intarziate...E mai sigura centrala noastra nucleara decat a lor!? Cine
poate spune asta?! Sunt sau vor fi proceduri europene ample care
trebuie respectate! Poate ca, din punct de vedere politic, am mai
pierdut o batalie; si noi si Europa!

In rest, viitorul este al energiei nucleare!
Riscul de calcul al unui grup nuclear este de unu la un milion, pentru
accidentul maxim posibil ( un grup din 1000, odata la 1000 de ani...).
Pare in regula dar, cu cat vor fi mai multe grupuri si cu cat va trece
mai mult timp, catastrofa devine...posibila!

--- In protest-ro@yahoogroups.com, "ARIN" <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> From: Vali
>

> http://www.badin.ro/2008/01/bomba-lui-putin-la-100-km-de-bucureti.html
>
> Bomba lui Putin la 100 km de Bucuresti
>
> de Andrei Badin
>
> Presedintele rus Vladimir Putin a semnat vineri la Sofia un contract
pentru construirea a doua rectoare nucleare la Belene, pe malul
Dunarii, la 100 de kilometri de Bucuresti. Presa internationala si
organizatiile ecologice spun ca ar fi vorba, de fapt, despre un al
doilea Cernobil si despre un camp de testare a industriei nucleare
rusesti. In caz de accident, centrala ar putea elibera
radioactivitatea a 100 de bombe tip Hiroshima.

> "Actualul guvern de la Sofia doreste sa finalizeze acest proiect
stiintific nebunesc inceput de comunisti, oferindu-i companiei rusesti
Atomstroiexport un contract pentru construirea a doua reactoare de un
tip care nu s-a mai construit pana acum in lume. Pentru pretul de 7
miliarde de euro, Bulgaria are privilegiul de a deveni un camp de
testare a industriei nucleare rusesti".

> The Guardian
> Detalii in continuare:
>

> Proiectul dateaza din anii '80, cand guvernul comunist al lui Todor
Jidkov a luat hotararea sa construiasca centrala. Academia Bulgara de
Stiinte a dat publicitatii in 1990 un studiu in care avertiza in
privinta riscurilor pe care le comporta construirea unei centrale
nucleare intr-o zona activa seismic, Zimnicea fiind numai la 13 km de
Belene si la aceea vreme proiectul a fost abandonat. Numai ca in 2002
a revenit in actualitate autoritatile de la Sofia punand la cale
transpunerea in fapte a acestuia. Primul reactor va incepe sa
functioneze in 2013 iar al doilea in 2014, cu un termen de
functionalitate de 60 de ani. Puterea va fi 1.000 de megawati.

> "Centrala Nucleara Belene se construieste folosindu-se componente
sovietice iesite din uz" este semnalul de alarma tras de organizatia
ecologista "Friends of the Earth Europe". Daniel Meijers, director al
Organizatiei ecologiste "Friends of the Earth Europe" declara recent
ca "la constructia centralei nucleare de la Belene se vor folosi
componente care au fost construite pentru proiectul anterior. Este un
model rusesc, care s-a folosit pana acum numai in India si China. Nu
este foarte clar cum va functiona si nici daca este sigur pentru
populatie, fiindca reprezinta o combinatie de tehnologie ruseasca,
avand cateva componente vestice. Nu este centrala cea mai sigura din
cate s-au facut pana acum". Proiectul noii centrale nucleare prevede
constructia a doua reactoare VVER de conceptie ruseasca de cate 1.000
de megawati, identice cu cele de la Unitatile 5 si 6 de la centrala
nucleara bulgara de la Kozlodui.

> Centrala de la Belene de la 100 de kilometri de Bucuresti a facut
obiectul mai multor reclamatii in anii '90 din partea Romaniei si a
mai multor organizatii ecologiste pana s-a renuntat la constructie.
Aceasta a fost recent reluata iar la Bucuresti nu se mai spune nimic
cu toate ca acum mai multi ani centrala era considerata un mare
pericol. In 2006, presedintele Basescu lauda proiectul si "excelenta
colaborarea romano-bulgara". Planurile la Belene dateaza de la
inceputul acestui an dar nimeni de la Bucuresti nu a initiat nici un
protest. Acum cativa ani proiectul Belene era considerat de Ministerul
Mediului de la Bucuresti unul din cele patru amenintari majore de
mediu pentru Romania, alaturi de constructia canalului Bastroe. La
finele lui 2004, cand Bulgaria semna ultimele acorduri cu compania
Parsons E&C Europe Ltd. pentru constructia celei de-a doua centrale
nucleare din Bulgaria, Romania a prezentat un raport asupra
problemelor de mediu ridicate de acest proiect, in care se preciza ca
portul Belene este situat la 13 kilometri de Zimnicea si la mai putin
de 100 de kilometri de Bucuresti. BNP Paribas este singura banca
europeana care a acceptat finantarea proiectului bulgaro-rusesc. Alte
11 banci europene, printre care Unicredit, Deutsche Bank, KBC,
Commerzbank, Societe General, Citzbank sau Credit Suisse au refuzat
orice participare. In schimb, insa, in proiect au aparut mai multe
banci de la Moscova.

> � www.badin.ro

> Vali
> "Noble blood is an accident of fortune; noble actions are the chief
mark of greatness." (Carlo Goldoni)