Dan-Calin,

Am avut ocazia sa ascult atat discursul lui Remus
Cernea cat si cel al Ierarhilor BOR sau al
credinciosilor ortodocsi.

Remus Cernea pleaca de la ipoteza ca omul este o
fiinta libera si ca ia singura decizii si este
reponsabila pt actiunile sale. Considera ca Biserica
(oricare ar fi ea) trebuie separata de stat (Franta a
facut-o in 1906).

Ierarhii BOR au un speech care s-a schimbat mult fata
de anii 90 si s-a nunatat. Insa in strada, de multe
ori ortodocsii devin fanatici, intransingenti si au o
atitudine de multe ori netoleranta.

Remus Cernea are un speech care intr-o tara verstica
este ceva normal. In cultura romaneasca democratia nu
face parte din mentalul colectiv. Nici egalitatea si
nici tratatamentul egal fata de toti cetatenii.

In mentalul colectiv romanesc nu exista liberatate,
alta opinie, dreptul al alegere, dreptul la
individualitate, sa fii dfierit.

socitatea romaneasca exclude si marginalizeaza semenii
sai care nu sunt ca cei multi. in bucuresti daca esti
persoana cu nevoi speciale te poti deplasa? ce sanse
ai sa iti gasesti un job?

so, romanii din regat nu au exercitiul libertatii si
al democratiei si atunci atitudinea bor de tip
dicatatorial: asta e calea, asa se face si nu altfel,
sau cine nu e ca noi e gresit se potriveste f bine.

optiunile personale nu sunt acceptate daca nu sunt in
main stream.

asta este o problema. asta e legata cu nevoia
alegatorului roman de a avea un leader / politician cu
iz de dicatator.

deocamdata scoiateta romaneasca din regat este in evul
mediu si nu sunt sperante de schimbare de mentalitate.

personal prefer o socitate corecta cu reguli clare si
care sunt aceleasi pt toata lumea deact mica invoiala,
ciupeala, spaga, combinatia care se intampla acum.

din nefericire singura solutie viabila este tot
plecatul din tara. inainte se pleca din motive de
regim politic, acum iti vine sa pleci din motive de
societate care nu se reformeaza, nu se schimba.

gabi

--- dan-calin <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Simplu: daca dl. Cernea si grupusculul lui nu ar
> parazita cu prioritate
> activitatea BOR, nu ar primi finantari si ar muri de
> foame.
>
> Daca se uita cineva la ultimele 10 proteste ale lui
> Cernea si
> grupusculul, aproape toate sint legate de BOR, si
> toate sint legate de
> dreptul majoritatii de a avea drepturi.
>
> Cernea si ai lui se considera mereu discriminati de
> orice manifestare a
> majoritatii cu prioritate de BOR sau de apartenenta
> majoritatii la BOR.

> [...]
=== message truncated ===