In urma cu doua zile Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia
Copilului Buzau mi-a virat suma de 160 000 000 lei vechi reprezentand daune
morale castigate in justitie pentru ca a refuzat sa imi furnizeze 4 documente,
in copie, in baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informatiile publice.
Aceeasi institutie mi-a mai virat si anul trecut 10 000 000 lei vechi tot ca
daune morale si tot pentru nerespectarea prevederilor Legii 544/2001, in
acelasi caz. Din cate stiu, este cea mai mare suma castigata in Romania ca
daune pentru refuzul furnizarii unor informatii publice.
Cu ajutorul „greselii” unui magistrat din Buzau, care a confundat prevederile a
doua legi, Consiliul Judetean Buzau a scapat de plata a alte 80 000 000 lei cu
titlu de daune morale, in acelsi context.
Documentele priveau studiile fostei directoare generale a institutiei
respective. In urma a peste 25 de procese in instantele de judecata din Buzau
si Ploiesti, initiate si derulate ca cetatean si fara avocat, am reusit sa
demonstrez ca respectiva directoare nu a indeplinit nici macar una din cele 4
conditii de studii si de vechime impuse de lege pentru inscrierea la concursul
pentru ocuparea postului respectiv. Procesele si demersurile mi-au luat trei
ani si peste 20 de dosare a cate cel putin 100 pagini fiecare, iar lupta este
abia la mijloc, urmand demersurile penale.
Desi au fost nenumatrate articole in cotidianele locale si emisiuni radio si tv
la posturile locale, organele de cercetare penala nu s-au autosesizat.
In actiunile civice intreprinse am implicat mai multe institutii publice, din
administratia locala sau centrala, ai caror reprezentanti au afirmat, contrar
evidentei, ca directoarea a indeplinit conditiile legale: Directia de Asistenta
Sociala si Protectia Copilului Buzau, Consiliul Judetean Buzau, Institutia
Prefectului Buzau, Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei,
Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului, Autoritatea
Nationala pentru Persoanele cu Handicap, Ministerul Administratiei si
Internelor, Agentia Nationala a Functionarilor Publici.
In perioada mandatului respectivei directoare, in institutiile subordonate au
murit trei copii si au fost semnalate nenumarate probleme.
Directoarea a fost inlocuitia dupa ce prin doua hotarari definitive si
irevocabile am reusit sa obtin anularea, ca nelegala, a hotararii Consiliului
Judetean Buzau de numire pe post a respectivei persoane.
Printre documentele depuse de directoare la dosar se afla si un document care
atesta absolvirea unor studii post-universitare la Universitatea Transilvania
Brasov, iar reprezentantii universitatii respective neaga existenta
respectivelor studii in forma mentionata pe document (studii post-universitare
pe care oricum nu le-ar fi putut absolvi deoarece avea la baza un colegiu
universitar – studii de scurta durata, care nu permit continuarea studiilor
postuniversitare).
Paradoxal, desi nu a indeplinit conditiile legale pentru a fi directoare a
DGASPC, fosta directoare este acum inspector social in cadrul Ministerului
Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei si are in atributii verificarea
directorilor din cateva judete. Totodata, persoana in cauza este si consilier
judetean din partea Partidului Democrat Liberal Buzau si sunt persoane din
partid care mi-au spus ca va candida pentru un loc in Parlamentul Romaniei.

Emil Moise
Buzau                        0747 034431