UNDE am mai vazut io chestia asta - cu Consilierii locali angajati la Maretul
Investitor? Unde-unde-unde oare? Ãããã.... pai, sa ma gandesc... - voi nu va
amintiti? :-pp

Oricum, se pare ca astia stiu PERFECT ce inseamna "binele comunitatii" - dar
habar nu au de lucruri elementare: ce-i aia "conflict de interese"? >:))

Codruta

http://www.jurnalul.ro/articole/132130/padure-sacrificata-pentru-autostrada

Turism la carieră

MĂGURENI ● Pădure hăcuită în interesul autostrăzii Bucureşti – Braşov

Fosta administraţie locală din comuna Măgureni şi-a dat girul pentru
construirea unei cariere de piatră într-o zonă împădurită. Sătenii sînt
revoltaţi, pentru că au fost ademeniţi de consilierii locali să-şi vîndă
terenurile, după ce li s-a promis că în zonă se va dezvolta un proiect
turistic. În realitate se încearcă exploatarea unui zăcămînt de nisip şi
pietriş de Cîndeşti, iar unul dintre consilierii locali se află pe statul de
plată al firmei exploatatoare.

O mînă de consilieri locali în frunte cu fostul primar al localităţii Măgureni,
din judeţul Prahova, şi-a dat girul pentru amenajarea unei cariere de piatră la
poalele Subcarpaţilor, într-o zonă de pădure, considerată cu rol special de
protecţie. Cu toate că localitatea suferă la capitolul reconstrucţie ecologică,
autorităţile locale, conduse de fostul primar din partea PD-L, Marian Dobre, nu
au ţinut cont de părerea oamenilor şi au fost de acord cu proiectul firmei Elf
Grup Otopeni. Pădurea este situată pe dealul Ghimelia, între Satul Banului şi
Cocorăştii Capli, în apropierea viitoarei autostrăzi Bucureşti – Braşov.
Localnicii, speriaţi de amploarea proiectului demarat de Elf Grup Otopeni, s-au
mobilizat şi au adunat aproximativ 2.000 de semnături pentru a stopa realizarea
carierei de piatră. Mai mult, sătenii se tem că odată începută exploatarea la
cariera de piatră se vor abate asupra comunităţii inundaţiile şi alunecările de
teren, iar flora şi fauna vor fi distruse. Cu toată rezistenţa opusă de săteni,
firma Elf Grup Otopeni a efectuat lucrări fără a deţine nici o autorizaţie de
construire. Motiv pentru care firma a fost amendată cu suma de 20 de milioane
de lei vechi de către Consiliul Judeţean Prahova, iar lucrările la cariera de
piatră au fost sistate.

PROIECTUL.

Oamenii din localitate susţin că la începutul anului 2006 au fost ademeniţi să
îşi vîndă terenurile firmei Elf Grup Otopeni, de către consilierul local din
partea PNL, Vlad Gheorghe. Consilierul le-a spus oamenilor că firma urmează să
dezvolte în comună un proiect prin care să valorifice potenţialul turistic al
zonei. Astfel, majoritatea sătenilor şi-a vîndut terenul către firma Elf Grup,
deţinută de Ion Pantilie şi Mirela Grigore. După ce a cumpărat pămîntul de la
săteni, Ion Pantilie a decis să nu mai dezvolte zona în scop turistic, ci să
îşi facă o carieră de piatră. Zona care urmează să fie exploatată se află pe un
important zăcămînt de nisip şi pietriş de Cîndeşti. Nu de alta, dar prin
apropiere se va construi autostrada Bucureşti – Braşov. Aşadar, o afacere cu
multe zerouri.

SALVAŢI PĂDUREA!

Floarea Drăghiceanu locuieşte în comuna Măgureni şi nu vrea nici în ruptul
capului să se facă în zonă o carieră de piatră: "Vrem pădurea cum a fost. Nu
vrem carieră de piatră aici. Păi ce am văzut la Dîmboviţa… m-a speriat faptul
că au lăsat nişte gropi acolo… Pădurea înseamnă sănătate. Nu îl lăsăm să mai
sape. Să vedem cine îi aprobă. Nu ne trebuie nouă carieră de piatră. Nu vrem să
ajungem ca în Moldova cu inundaţiile". Contactat telefonic, Ion Pintilie ne-a
spus că nu i-a păcălit pe oameni: "Eu la început le-am spus că vreau să fac
ceva legat de motocross. Nu staţiune cum zic ei. Eu am cumpărat pădurea. Ceea
ce fac acolo e fix problema mea". Fostul consilier local din partea PD-L, în
prezent director al Căminului Cultural, Adriana Bobea ne-a spus: "Domne, e
adevărat că firma i-a păcălit pe oameni. Dar pădurarii şi cu oamenii lor au
furat tot. E o zonă frumoasă, dar am înţeles că, după ce termină de exploatat,
firma o să planteze un hectar de puieţi". Potrivit unui certificat de urbanism
eliberat de Consiliul Judeţean Prahova, în zona în care urmează să se
construiască cariera de piatră se află "o zonă de pădure cu funcţie specială de
protecţie pentru care se propun măsuri de consolidare a rolului ecologic şi de
protecţie a mediului şi în zona turistică Valea Prahovei".

LEGĂTURI PRIMEJDIOASE.

Revolta sătenilor a început în momentul în care au aflat că de la Consiliul
Local al comunei Măgureni s-a dat aviz favorabil pentru construirea carierei de
piatră. Printre cei care au votat pentru realizarea carierei se afla şi
consilierul local Eugen Şovăială, care în acelaşi timp era angajat al firmei
Elf Grup. Vlad Gheorghe este un alt consilier local, apropiat al investitorului
Ion Pantilie, care a votat pro-balastieră. "Am fost împuternicit de firma Elf
Grup pentru o perioadă. Cînd am votat nu a fost conflict de interese. Eu am
vrut să se dezvolte comunitatea. Din punct de vedere infracţional nu am comis
nimic. Care este complicitatea că am vrut să dezvolt localitatea?", se întreabă
Vlad Gheorghe. Ion Pantilie a recunoscut că fostul consilier local Eugen
Şovăială este angajat al firmei pe care o patronează: "Care-i problema cu
Şovăială, că eu am oferit locuri de muncă. În legătură cu domnul Vlad Gheorghe,
acesta mi-a fost recomandat de către primărie. Domnul Vlad doar ne-a pus în
contact cu oamenii. Eu i-am dat o împuternicire să se ducă la notariat, să-mi
mai scoată cîte un certificat fiscal, pentru ca să nu mă mai deplasez eu pînă
acolo". La rîndul său, Adriana Bobea, fost consilier local, ne-a spus că nu
ştia că Vlad Gheorghe avea o împuternicire de la Pantilie, în schimb a
concluzionat rapid: "Asta înseamnă că nici consilierul Şovăială nu avea voie să
voteze pentru că era şi el angajat la aceaşi firmă. Nu am ştiut că se
încadrează la conflict de interese". Şi pentru ca lucrurile să meargă ca pe
roate, Ion Pantilie a donat primăriei un frigider şi un computer. Am încercat
să stăm de vorbă cu Eugen Şovăială şi cu Marian Dobre, dar nu au fost de găsit.

Consiliul Local Măgureni, pe urmele votului pierdut

La data de 22 februarie 2008, primarul Marian Dobre a comunicat firmei Elf Grup
Otopeni: "La data de 19 februarie, Consiliul Local al comunei Măgureni a
dezbătut problema avizului pentru construirea carierei de nisip şi pietriş,
fiind aprobat cu 6 voturi pentru, 5 voturi împotrivă şi 4 abţineri". La şedinţa
cu pricina au mai participat şi un număr de 28 de persoane din satul Măgureni
şi satul Cocorăştii Capli, care s-au opus acordării unui aviz favorabil. Numai
că din procesul-verbal încheiat după şedinţa consiliului rezultă că avizul a
fost votat cu 5 voturi pentru, 5 împotrivă şi 4 abţineri. Fostul consilier
local Vlad Gheorghe ne-a spus: "Atunci preşedintele de şedinţă a votat, dar nu
a ridicat mîna". Preşedinte de şedinţă a fost Adriana Bobea, consilierul local
din partea PD-L, care a spus: "Atunci cînd am numărat voturile, pe mine nu mai
m-am numărat. A doua zi am vorbit cu secretara primăriei, care mi-a zis să dau
o declaraţie prin care să-mi exprim votul.
Nu ştiu dacă e normal sau anormal, dar îmi asum toată răspunderea". Totuşi,
doamna Bobea a ţinut să se jure că nu a luat nimic. Aşadar, după metoda
brevetată la Măgureni se poate vota oricînd, doar pe baza unei declaraţii.

Petru ZOLTAN

---
"Let me, at least, to know that she'll try
Then she'll be a true love of mine".

Puteti dona 2% din impozitul pe venitul Dvs. pentru combaterea defrisarilor -
detalii cont la www.arin.ro