ALIANTA ANTIDISCRIMINARE A TUTUROR TATICILOR
T.A.T.A.

COMUNICAT DE PRESA

          Alianta Antidiscriminare a Tuturor Taticilor – T.A.T.A. sesizeaza
Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD) cu privire la
multiplele cazuri de discriminare a tatilor in relatia cu managerii scolilor si
gradinitelor. Taticii care se afla in procese de divort si de incredintare a
minorului sau care au dreptul doar sa-si viziteze copiii sunt tratati de regula
de catre personalul institutiilor de invatamant ca niste veritabili infractori
deosebit de periculosi in momentul in care doresc sa-si vada copiii, sa se
intereseze de situatia lor scolara si de conditiile oferite acestora de scoli
si de gradinite sau chiar sa-i ia acasa, atunci cand legea si sentintele
judecatoresti le permit sa faca acest demers.
            Cele mai grave abuzuri in acest sens sunt comise la nivelul
gradinitelor din Romania, managerii acestora refuzand de regula categoric sa
comunice tatilor informatii despre situatia scolara a copiilor, despre
organizarea si functionarea institutiei, despre autorizatia de functionare sau
acreditarea gradinitei, despre programul saptamanal si conditiile oferite
prescolarilor. Vizitarea propriului copil sau luarea acasa a acestuia este
interzisa in marea majoritate a cazurilor, la solicitarea expresa a mamei
copilului, care se razbuna pe tatal acestuia prin sabotarea relatiei tata-copil.
      Desi legislatia in vigoare garanteaza dreptul copilului “de a mentine
relatii personale si contacte directe cu parintii, rudele, precum si cu alte
persoane fata de care copilul a dezvoltat legaturi de atasament” (Legea nr.
272/2004), iar copiii au dreptul så creascå alåturi de pårintii lor, ambii
pårinti fiind responsabili pentru cresterea copiilor lor,  in practica,
unitatile de invatamant ignora aceste drepturi ale copiilor si ale parintilor,
considerand ca doar mama este parinte cu drepturi depline.
            Gradinita “Casa Fericirii” nefericeste copii si tatici
            Cazul Gradinitei “Casa Fericirii”, patronata de tandemul psiholog
Mirela Zivari – Adriana Bahmuteanu, este din pacate simpomatic pentru intregul
sistem de invatamant public si mai ales privat.
           Conducerea unitatii de invatamant a incheiat un contract cu mama
celor doi baieti de 4 si 5 ani, care il au drept tata pe domnul Alexandru
Tudorache (0744534213). Parintii se afla in plin proces de divort, neexistand
asadar o sentinta definitiva si irevocabila privind incredintarea minorilor si
stabilirea unui program de vizitare pentru parintele care nu obtine custodia.
Desi inscrierea la gradinita respectiva s-a facut fara acordul tatalui, acesta
a dorit sa afle care sunt conditiile oferite de unitate, termenii contractuali,
programul si activitatile la care participa copiii sai, fiind dornic sa-i vada
si sa-i poata lua de la gradinita la finalul programului alternativ cu mama
baietilor.
            Directoarea gradinitei si cele doua patroane celebre au reactionat
dur la solicitarile taticului alertat de faptul ca sotia sa i-a interzis
categoric sa mai aiba legaturi personale cu proprii copii si sa se implice in
cresterea si educarea acestora. Pentru conducerea “Casei Fericirii” conteaza
doar parintele care apare in contractul incheiat cu gradinita, iar copiii sunt
tratati ca niste “colete”, de care se are grija in timpul programului. Desi se
cunosc traumele suferite de cei doi baieti ca urmare a deciziei unilaterale a
mamei de a-l exclude pe tata din viata acestora, patronatul refuza cu indarjire
sa se implice in solutionarea situatiei de criza, cu toate ca la conducere se
afla chiar un psiholog cu notorietate.
            In acest caz si in celelalte similare, atat taticii afectati direct
cat si Asociatia T.A.T.A. vor sesiza autoritatile competente (Politia,
Inspectoratul Scolar, Agentia Romana pentru Asigurarea Calitatii in
Invatamantul Preuniversitar, Autoritatea Nationala pentru Protectia
Consumatorilor, Directia Generala pentru Asistenta Sociala si Protectia
Copilului etc.), deschizand totodata procese civile si penale impotriva celor
care se fac vinovati de incalcarea flagranta a legislatiei in vigoare.
            ANPDC discrimineaza taticii si-i jigneste intr-o campanie publica
            Asociatia T.A.T.A. cere premierului Calin Popescu-Tariceanu sa o
demita din functie pe doamna Mariela Neagu, presedintele cu rang de secretar de
stat al Autoritatii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului (ANPDC).
Nu numai ca ANPDC asista pasiv la gravele crize cu care se confrunta sistemul
de protectie a copilului in Romania, dar si potenteaza acele fenomene negative
care afecteaza grav dezvoltarea optima fizica si psihica a minorilor.
            ANPDC a creat si promovat o campanie mass-media intitulata sugestiv
“Si tu poti fi un parinte mai bun!”, care “şi-a propus să-i conştientizeze pe
părinţi cu privire la responsabilitatea lor în ceea ce priveşte creşterea şi
educarea copiilor lor”. Este stupefiant ca toate materialele media create de
ANPDC (spoturi TV si radio, afise), etalate pe pagina web a autoritatii
guvernamentale http://www.anpdc.ro/, se constituie intr-o grava jignire adusa
taticilor din Romania, discriminarea acestora de catre autoritatea publica
fiind deosebit de grava. Intreaga campanie finantata din bani publici prezinta
tatal drept agresorul familiei sale, drept iresponsabilul care-si ignora
copilul, drept viciosul care-i pune in pericol permanent pe cei din jur, fiind
si cauza fenomenului COPIII STRAZII. Tatal este parintele care poate fi mai
bun, fiind considerat de ANPDC un pericol public in prezent.
            Asociatia T.A.T.A. sesizeaza CNCD si cu privire la acest caz de
discriminare grava a tatalui chiar de catre autoritatea guvernamentala care ar
trebui sa vegheze la respectarea drepturilor copilului in Romania si la
consolidarea relatiei parinte-copil.

Informatii suplimentare se pot obtine la tel. 0723 568 280, 0744 148 965,
tel./fax 021-345.0123, [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED] si
http://www.tata.org.ro/ .

PRESEDINTE,
Bogdan Draghici

Sunt un TATA care nu a divortat de copilul lui

Numele meu este Remus Octavian si sunt tatal divortat al unei fetite de 7 ani.
1. am divortat prin sentinta definitiva  nr. 10179/ 13 decembrie 2007
2. nu am cerut program de vizitare intrucat am avut o intelegere verbala cu
fosta sotie, de fata cu amandoi avocatii, cum ca nu va obstructiona implicarea
mea in cresterea si educarea fetitei mele. Ideea de baza la care am aderat si
eu atunci a fost ca orice program de vizitare este mai restrictiv decat o
intelegere pe cale amiabila.
3. dupa pronuntarea divortului (nu am facut inca partaj) au inceput pretentiile
materiale ale fostei sotii. Nu intru in amnunte acum. ce e insa foarte
important, copilul a devenit moneda de schimb. Pe scurt: "nu imi indeplinesti
pretentiile materiale, nu iti vezi copilul".
4. Prima repercusiune, a fost ca nu am mai putut sa imi vad copilul decat prin
filtrul exclusiv al mamei. La gradinita, desi eram presedintele comitetului de
parinti pe gradinita, nu doar la grupa pregatitoare unde era fiica mea,
invatatoarea, desi aveam o relatie foarte buna parinte-educator de respect
reciproc, a fost silita sa asculte indicatiile mamei in sensul ca nu puteam
decat sa vin la gradinita, sa stau sa ma uit cum se joaca fetita, dar nu aveam
voie sa ies cu fetita nici pana la magazinul din colt impreuna cu fetita, daca
mama nu permitea acest lucru. Din partea educatoarelor nu era deloc rea-vointa
ci lipsa posibilitatii de actiune. Fosta sotie le-a spus foarte clar ca de azi
inainte ea este singura care decide in tot ce o priveste pe fetita, iar eu
puteam sa-mi exercit drepturile de tata in masura in care ea permitea acesrt
lucru. Iar doamnele invatatoare practic erau legate de maini si de picioare: cu
toate ca sunt tata, daca nu am si
 calitate legala de tutore practic nu reprezint "legal" nimic. Legal eram un
strain, iar cu strainii copii nu au voie sa iasa din curtea gradinitei.
4. In acest context, am inceput sa caut srpijin si mediere la autoritatile
statului. Am fost la Autoritatea tutelara de pe langa Primaria Cluj, le-am
expus situatia, dar ei au spus ca nu au nicio responsabilitate in acest sens,
ca ei nu se pot sesiza.
5. Am scris un memoriu la Bucuresti, catre Autoritatea Nationala pentru
Protectia Copilului. In tot acest timp fosta sotie ma ameninta constant cu 2
lucruri: (1) ca duce copilul la psiholog sa demonstreze la o adica, daca as fi
dat-o in judecata pentru a cere programul de vizitare, cum ca fetita e stresata
din cauza mea si prin urmare trebuie sa vina in contact cu mine cat mai putin;
(2) Daca incerc sa-mi vad copilul in alte locuri publice decat la gradinita imi
fgace plangere penala de hartuire.
6. Doamna subsecretar de stat Gabriella Tonk mi-a raspuns memoriului meu si m-a
indrumat catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Copilului, filiala Cluj.
(anexa 1)
7. M-am prezentat cu un memoriu la Autoritatea Cluj (anexa 2) cerand medierea
situatiei, iar doamna directoare Nicoleta Brad m-a primit in audienta, a mers
sa discute cu fosta sotie si mi-a dat raspunsul - numit de dansa "solutie",
prezentat in anexa 3.
8. Drept urmare am inceput sa-mi vad copilul pe baza de cerere scrisa adresata
mamei - exemplific cu anexa 4.
Povestea e mai ampla, dar acum am vrut sa va fac un rezumat.

Cu stima,

Lector Dr. Remus Octavian Campean

Facultatea de Farmacie
Universitatea de Medicina si Farmacie "Iuliu Hatieganu", Cluj-Napoca
www.farma.umfcluj.ro/staff/rcampean
tel: 0727 765982