(comentariul meu de mai jos abordeaza si alta tema..acea a atitudiniilor
abuzive ale unor barbati care folosesc limbajul ca sa distruga..sau cel outin
sa raneasca..)

  Da, aveti dreptate, Dna Duran...asa si trebuie, si eu sunt pt. a comenta
numai cu scopul de a si face ceva practic..sau pe teme  la care as putea
ajuta...Caci altfel, totul ramine aerian si chiar stricapt,ca vorbele sunt mai
negative decit faptele..si de multe ori omoara in fasa faptele

  Am observat cind am fost in tara ca Dna Tatoiu aparea des si ma si intrebam :
de ce tot dansa?? sa inteleg ca nu prea snut femei de calibrul ei? Sa inteleg
ca unii (unele) stiu sa vorbeasca bine si ca alte multe femei care sunt de fapt
active nu stiu sa o faca sau ca, in mod gresit,  nu cred ca e nevoie?

  Oricum, pe dansa nu as invinui-o caci am inteles ca voluntariaza mult, da
foarte mult timp societatii...In pl este o persoana educata, se prezinta bine
si mai bine unele ca dansa decit multimea de tinere ignorante si penibile de la
diverse emisiuni..

  Dar revenind la intrebarea Dnei Pagu, care voluntariaza de 19 ani vreau sa
punctez din nou ..cu scuze ca ma repet , ca e nevoie de mai multa colaborare
intre femeile active si de formarea de aliante reale..Dar adaug ceva : ca nu
pot fi facute de catre persoane mai putin educate sau care nu se prezinta
destul de professional catre persoane mai educate si professional..daca primele
nu vor sa invete cele necesare ..daca tin de categorii sociale diferite si nu
sunt destule de multe femei intr=un grup incit sa se estompeze faptul ca unele
sunt mai jos pe o scara sociala...Nu merge..Societatea romaneasca este inca una
elitista..si acum una a parvenitilor elitisti..

   atunci paguba e a tuturor..dar mai ales a victimelor, adica, exact cum
spuneti cei care au mare nevoie de ajutor..

  Vreti sa spuneti ca in interviurile Dnei Tatoiu dansa sau altele ca dansa nu
mentioneaza femei sau organizatii care au proiecte ale femeilor care
voluntariaza si au merite sociale?

  Atunci, acestea  (care  simt lezate sau ale caror cauze sunt lezate)  trebuie
sa se scrie redactiilor TV ca si dansei..

  Inultimii ani nu am vazut decit o singura persoana care isi propunea sa
critice media - a chiar infiintat o org.sau poate doar o initiativa  de protest
a "consumatorilor de media" si in schimb propunea ca serile de vineri sa fie
petrecute de public altfel..Nu stiu dac nu cumav a fosloti asta ca o stratagema
anume sa intre mai suor in atentia mediei, dar pinana alta ideea este buna si
trebuie urmata..In acest sens s epoate propune altor organziati o
alianta...macar la o anumita petitie in care se cere atentia mass-mediei
p.tproiectele educative, sociale, culturale, economice benefice societatii

  dac se face , noi ne adaugam..ca nu o putem pirni cum am fi vrut de mult
pt.ca nu am gasit colaboratori si nic sa angajam o directoare de program sau
macar o asistenta sa se ocupe sidns Pagu chiar ca ne-a incurcat foarte tare in
primvara promitind ca se ocupa si ca STIE sa se ocupe..si astfel se pare ca
pierdem momentul extrem de important al anului aniversar 25...

  Organizatiile trebuie sa invete sa atraga atentia mass-media ..si sa stie ca
acest efort este chiar mai important decit alte eforturi pe care le fac..caci
fara a ajunge la media (sau a nu ajunge destul) nu pot avea destula reusita in
cauzele lor..

  De aceea am si spus ca MEDIA este cea mai vinovata..Dar cind media nu stie
destul sau nu vrea sa stie..sa invete atunci cine are responsabbilitatea sa o
educe, impinga ?? Sigur ca tot organizatiile civice , oamenii interesati de
bine, oamenii de cultura care vor sa apere valorile romanaesti sau sociale in
general,

  Toate bune, Rodica Perciali

  PS NU mia-m strat o zi d eplaja...ca aici e racoare..si compania unde a venit
sotul este departe de orice plaja..Dar  altceva mai rau mi se intnimpla..si
chiat ca va trebui sa gasesc formule sa comunic asta pina mai pot..Din cauza ca
din partea femeilor nu am gasit sprijinul cuvenit pt. cauzele pe care le port
pe umeri si care era nromal sa fie sprijinite mai ales de ele sau macar ele sa
arate aprecierea cuvenita..sau sprijin moral macar in moemntele grele cind am
apelat la citeva femei care au organziatii cum sunt Dna Pagu, Dna Livescu (in
SUA) si in mai, dupa ce Dna Pagu ne-a incurcat,  dnele de la Fundatia Iulia
Hasdeu ..asa incit calatoria mea din vara in Romania, inclusiv portinunea ei la
Bucuresti au devenit un rateu..si nu am putu tine nic macar conferintele de
presa propuse...imi este frica sa nu cumva sa nu-mi mai revin si sa devina tot
anul un rateu; adevarat in aprilie si ulterior de inca 2 ori am anuntat
Inst.Cultural Roman ca muzeul a intrat in situatie de
 criza (mai ales impins de acest institutut..de citva ani..) dar cum el tocmai
asta face, fuge de responsabilitatile pt.care este platit de la buget, c sa ma
astept la mai mult de la organziati mici si slabe de femei..DAC ELE NU INTELEG
SA COOPEREZE  tocmai ca sa  se fi pus presiune asupra unui ca ICR si altora sau
asupra guvernului sa sprijine cauzele majore cum sunt valorile romnesti si
spriritul civic-voluntariatul .. proiectele de interes national..

  FARA O ALIANTA A A CELOR INTERESATI /INTERESATE de aceste lucruri nu se vor
pueta fce progrese semnificative pt.nic unii/unele..

  Ma intreb si va intreb daca unele organziatii de femei stiu sa abordeze acum
pe candidatii politici si sa le ceaar sa vona la organziatiile lor sa le
prezinte agenda..chiar mai mult, sa organizeze mese rotunde cu ei sau dezbateri
pe baza unor intrebari structurate si sa fie intrebati si cum vad rolul
societatii civice, ce au facut ei de-a lungul anilor p.t ea..ce vor face anume,
etc.etc.

  Si jurnalistii pot fi invitati si "interogati" ..

  dac lucrurile meregeau bine in vara , ne sarbatoream cei 2 de ani aratind ca
se incheaga PUNTILE ROMANESTI PESTE OCEAN, eu reveneam si, CA UN PAS IN PLUS,
PRACTIC SI DE COOPEARE REALA (TRANSOCEANICA,)  ajutam cu asemenea lucruri...

  Si acum as vrea sa fie ute si sa ajut sau sa ma adaug..Sa lansam chiar noi ca
organziatii asemeea interogatii candidatilor, dar cum deja am anuntat, nu avem
voluntari si nu am cum sa-i mai gasesc..deci ceea ce voiam de faot sa va spun
cu California este ca nu mai am destula ebergie sa folosesc din plin vizita mea
aici ...mi-am laut de acasa citeva nume de romani de aici si nr.de telefon dar
nu am mai avut puterea sa sun mai mult decit la unul..si las mesaj
altuia..Adica nu am mai putut sa trag de ei/mai mult (de ex.de consula
onorifica sau de Dna Cismas, presedinta "Casei Romane".. carora acum doi ani
le-am si scris si cerut intilniri in ideea ca sa aducem aic o expozitie..daca
nu chiar o parte a muzeului..dar nic macar nu au raspuns..iar aolta romanca pe
care am rugat-o sa insiste si ea mia- spus ca nu are nicv o "putere"..Vedeti
stilul asta romanesc de lasitate, de fuga de responsabilititate..caci nu-ti
trebuie sa detii functii sau sa fi pus si palti de cineva ca sa
 sustii cazua buna cum e cea culturaal sau a comunicarii civilizate/raspunsuri
la scrisori..dar asa e romanul/..si romancele si mai rau..la fel si domnul la
care am sunat ..de faot fost coleg de facultate co sotul si cunostinte cu care
care tinem leagtura cit de cit..Imi spune ca el nu merge la buserica sau la
Casa romana, ca nu e obosnuit sa tina legaturi, etc.etc..Asta este meteahna
romanessca si buba noastra..??In mare parte da, doar securrsii sunt asi in a se
sprijini unii pe alti si a coopera, nu-i asa? Sau evreii romani..sau unii
unguri de la care ar trebui sa invatam asta..

  Dar eu, cum nu ma mai simt nu numai sprijinta...ca asta nu pot sa spun ca s-a
intimplat in Romania decit in niste cazuri de exceptie (despre care voi scrie
si despre ele..cind vine vremea..cit mai reoede sper..) ..dar nici apreciata
de cei de  ACASA desi stiu bine ca altii ca mine nu sunt in toata
diaspora....si cine vrea sa verifice e suficient sa se uiute, comparind,  la
web site-urile ambasadelor si vede..

  ... nu le mai pot trage de conationalii de aici..nu mai sunt destul de
motivata ca in anii trecuti , mai ales in ani 90 nd insistam ore in sir zilnic
la telefon vorbind cu multa lume..si cheltuiam minim 10 ore pe intlniri
concrete..sa spun "este de datoria noastra sa-i ajutam pe cei de acasa" caci au
inceput sa spua tot mai accentuat : ' "lasati-ne doamana, ca se descurca mai
bine ca noi, sa munceasca si ei..Iar bani au, de ce da statul roman bani sa
tineti muzeul ca are bani destui dar face ce vrea cu ei..Noi nu ne bagam, nu ne
mai intereseaza, numai nervi ne facem.." Degeaba le spuneam ca noi nic macar nu
le ceeram bani, ci doars a fie prezenti la muzue sa aratam americanilor ca
SUNTEM..si ca din tar am cerut sa nis etrimita ,sa vina oamnei, nu am cerut
bani..caci ei ar fi ptutut salva muzeuul daca se alaturau strategiilor necesare
propuse de mine..si, ei, ele, da, puteau solicita finatari de la MAE sau ICR
sau alte institutii..Era timpul sa invete si conationalii din
 tars a faca promovare aici si sa ceara sprijin p.tasta..macar pina mai tineam
noi spatiile la Philadelphia..

  Dar oamenii, individualisti fiind si neobosnuit cu sarcini de nivel si
greutate nationala..nu numai ca nu intekeg si nu se simt angajati dar li s
eapre ca am eu vreo vina si se enerveaza pe mine..Culmea !! Asta este reactia
unoar si unii chiar si de la aceste gruprui unde trimit..unii barbati oribili,
d eo mitocanie si ura cumplita, m-au atact mizer..si este cl ca ura lor nu era
adestaa numai mie, nu putea fi doar unei eprsoane..ci era impotriva valorilor
neamului nostru ptcare dansii nu au nic o stima sau dragoste..sau minim
respect..Si mai erau pt.ca sunt niste frustrati inraiti si atun au placerea
cinica sa loveasca in cei care fac ceva bun si frumos pt. societate caci ei nu
pot..

  Eu sunt aproape sigura ca nu va intilniiti direct,  ca femei voluntare in
Romania, cu asemenea barbati misogini si mitocani..cares a arunce insulte si
calomnii/denigrari crase directe, cu voce tare, in public..caci chiar i-ati da
in judecata...Dar noi/eu ce sa fac? As vrea sa ii dau si eu in judecata caci
simt ca insais cazuele ce,e mai frumoase rtomanesti , mai pure si generoase au
fost intinate..ca insais milionele de romance care au creat tezaurul ce-l avem
aic si cu care ma mandream prezentindu-l peste tot..au fost intinate si lovite
de acest barbati..

  va spun dvoastra ca femei..si va intreb, este o organziatie cars a se ocupe
pur si simplu de procese impotriva unor asemenea barbati?

  Dar macar de conadamnarea lor intr-o publicatie cu exemple anume..cai sunt
sigura ca femeile care au fost insultate vor sa se se stie de asemenea  abuzuri
si daca nu toate, multe sau destule sa se inceapa asa ceva..

  Sigur ca multe femei in Romania si acele organizatii care se ocupa.. aveti
probleme mult mai grave din cauza violentei fizice, dar ele sunt legate sas
indrazni sa spun ca violenta verbala in public este mai grava..caci dac se
intimpla in public si nu este stopata si conamnata atunci ce sa mai zici de cea
acsunsa de acasa...?

  IN cazul meu mult din munca mea fost blocat de asemena atacuri iar la Barsov
chiar de ceva asemanator in presa...lycru care , sigur, mi-a facut foarte
rau..mai ales ca dupa cum ati observat am dat Brasovului enorm..

  Cine sunt barbatii care-si permit sa insulte femeile in public? In general
din generatia mai putin tinara, fosti cine stie ce care s=au obisnuit cu ceva
functii de putere sau ..brijarii parveniti acum financiar..Iar pe internet cred
ca sunt multi securisti pusi anume sa faca asta asa cum este un anume Dicu Sava
care chiar ca a depasit orice am auzit vreodata..Iar alti barbatii il apreciaza
p.tca li se pare ca e destept si stie multe..Pt. asta ii tolereaza tacut si las
abuzurile verbale si dezlanturile de ura..Cum cred dabsii ca se ajunge la
cunoastere si la rezultate sociale semnificative bune din partea unor asemenea
oameni??

  la fel si cu alte femei din tara, cred ca multe rtec pirn tto felul de furci
caudine de inadat ce se manifesta mai critic, mai voluntar si vor sa indrepte
lucrururile in jurul lor..Si ca barbatii (multi..??) le dau in cap..Asa incit
ele , sensibile, si este clar ca romancele sunt foarte sensibile, nu reusesc sa
se ridice deasupra unor asemenea lucruri suficient..si de fapt ce sa faca?

  Impotriva abuzurilor celor care pun botnita cu forta sau prin mojicii
persoanelor civile numai ca sunt critice sau doresc sa impartaseasca societatii
initiative pe care le stiu/cred bune..este nevoie sa existe macar o organziatie
de femei care sa se ocupe..si sunt sigura ca la ea s-ar adauga si barbati
civilizati..

  Mai avem inca multe de invatat  de la americani si chiar de la societatile
anglo-saxone de mai aproape de dvoastra....chiar de la sasi si chiar de la
ardeleni

  Pina a alta, revenind la tema intiatiala..

  este nevoie acerba de unitate intre femei si cele care o doresc trebuie sa
invete caile posibile TRECIND PESTE ORGOLIILE LOR..

  Cind sunt aliate vor creste sansele sa se doneze cauzelor specifice
organizatiilor lor..

  (a propos, avem nevoie de avocati specializati in procese de
calomnie/denigrare si minciuna intentionata in presa din partea unor salariati
publici - NU-I ASA CA ACESTIA NU AU VOIE, PRIN LEGEA LOR SA FACA AFIRMATII
PUBLICE RAUVOITOARE...Precum si de calomnie/denigrari la grupurile de pe
internet..caci sunt cazuri grave si nu numai din cele de care sa te plingi
moderatorilor sau la yahoo sau )

  Rodica Perciali
  www.romanianculture.us

   Mariana Duran <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
            Stimata Doamna,
  se intampla sa nu intervenim pentru ca suntem chiar foarte ocupate, ca sa nu
mai spun de faptul ca acordati prea mare atentie unei astfel de persoane. Eu am
inteles ca la TV timpul de emisie se poate umple cu orice, iar d-na de care
vorbiti abia asteapta o invitatie. Cred ca dansa este mai tot timpul in ,,acea
perioada'', in ultima vreme, de-asta se preteaza la astfel de afirmatii.
  Parerea mea este ca, mai ales in aceasta perioada, avem mult mai multe si
importante lucruri asupra carora sa atragem atentia oamenilor de bine, in loc
sa ne dam singure ,,la gioale''(scuzati).
  Haideti sa vedem cum salvam natura, cum sa hranim malnutritii, cum sa ajutam
cu cele de trebuinta adaposturile din Valea Plopului si Gogosaru, batrana cu 3
lei pensie..., si cate nu mai sunt.
  Este chiar regretabil ca v-ati dat ziua de plaja pentru astfel de discutii.
  Sau n-ati auzit ce fac unii dintre parlamentarii nostri? Aici sa tot aveti de
dezbatut si criticat!
  Disputa dintre femei si barbati, ce ar trebui sa faca unii, si ce altii?
  Haideti sa ne schimbam noi, si lumea va fi schimbata.
  Si, scuzati-ma, chiar nu-mi pierd timpul si energia citind orice!
  Cu consideratie,
  Mariana Duran