Totul este o problema de sistem de valori.
Un pas mic pentru om poate fi un pas mare pentru omenire.

Daca schimbarile climatice, emisiile de gaze cu efect de sera NU  SINT probleme
de mediu, atunci subventionarea investitiei in panori solare este sigur si
categoric doar o chestie insignifianta.

Sigur ca intr-o lume bine poluata si incalzita, biodiversitatea nu va mai
exista, ariile vor fi protejate inutil, samd.
Problemele de mediu ale planetei au inceput odata cu industria si nevoia de
energie.
Utilizarea combustibililor fosili, carbune, petril, gaz metan a modificat
definitiv echilibrul atmosferic.
Taierea aberanta a padurlor a inclinat si mai mult balanta spre schimbarile
climatice si incalzirea globala.

Revenirea la energia curata, solara poate fi un pas inainte spre salvarea
planetei.

Eu cred ca tratarea cauzelor (foamea de energie) este prioritara
biodiversitatii.

Asa cum am spus intr-o lume bine poluata si incalzita, biodiversitatea nu va
mai exista.
Si nici omul, parte a biodiversitatii.

Pentru umplerea peisajului cu eoliene finantarea nu este suficienta, mai
trebuie sa vrea si natura.
Iar in Romania vintul bate putin si incet. De asta eoliana de la ploiesti a
produs 0 energie.

Dar toate casele au acoperis sau pereti orientati spre sud, adica spre soare.
Fara a introduce o antropizare suplimentara sistemele solare pot face mult bine
biodiversitatii.

Este de preferat ca majoritatea acesto sisteme solare sa ajunga in mediul rural
la cei defavorizati, adica la aceia care taie pe sest padurile iarna de frig.
Un om la care nu ii este frig are mai multa intelegere fata de o padure.
Un om care are lumina poate sa se gindeasca la  incalziurea globala.
Un om avind securitate energetica si o factura zero la energie are o alta
viziune asupra lumii.

Daca vrem o planeta curata, putem elimina specia endemica homosapiens si atunci
biodiversitatea va reveni la normal, iar planeta va fi imensa arie protejata.

Dar daca vrem o planeta locuita si de om, trebuie sa facem in asa fel incit sa
rezolvam problemele umanitatii in mod natural.

360000 kmp de panouri solare sint suficiente pentru TOATA energia consumata de
omenire.

Asa ca eu cred ca revenirea omenirii la energia solara este un pas inainte
extrem de important pentru ca trateaza cauze si nu efecte.

Cit priveste utilizarea banilor de la fondul de mediu trebuie sa o facem in asa
fel incit ei sa ajunga chiar la protejarea mediului.
Scenarii catastrofice se pot face, dar in acest moment seamana cu drobul de
sare.

ing. Dan-Calin Tocaciu
Asociatia "Valea Soarelui"