MATCOVSCHI ÎL VREA PE EUGEN TOMAC DEPUTAT
“Lume nebunã, se murdãreºte, se aratã cu degetul,
Basarabie-maicã, cei cu tine? Deasupra tuturor acelaºi mititel, mi-e
ruºine. Cum sã-l compare pe Dabija cu Eminescu? Poet bun Dabija, dar
politica e altceva. Înseamnã cinste în primul rând, curãþenie moralã.
Nu am cetãþenie românã, nici soþia mea, care a copilãrit la Alba, nu
are. Ea nu vrea sã cerºeascã, eu lupt cu morile de vânt. Mi-e groazã,
impostorii, politrucii, se duc ºi vin de la Bucureºti, ca de la Moscova
altãdatã. Au documentele în ordine. Cine a luptat ºi cine a cules rodul
acestei lupte? Mi s-a lehãmit de atâþia “patrioþi”, sunt ca nebunul
care nici nu crede, dar nici nu poate fãrã Dumnezeu. De-aº avea
cetãþenie, tot pe Eugen Tomac l-aº vota. Câþiva ani i-au mai rãmas pânã
la vârsta marilor iubiri. La 30 de ani aveam ºi eu o carte arestatã. Pe
scurt, nimic nou, aici ºi acum. Obraznicul mãnâncã praznicul! I-am
trimis lui Nicolae Dabija o scrisoare. Poate cã o va publica!
Obraznicul mãnâncã praznicul!”