Nicolae Popa, Fost Presedinte Consiliul Mondial Roman

"Dragii mei,

Pentru inceput doresc sa va aduc la cunostina faptul ca sunt un ardent
sustinator a lui Eugen Tomac, pe care il cunosc inca de cand era student si de
care ma leaga amintiri si activitati frumoase in slujba fratilor din Basarabia.
A fost apreciat de intreaga conducere CMR si invitat la Conferinta de la Vatra
Dornei sa faca parte din conducerea CMR,, membru al Comitetului Director.
Nu ne-a fost usoara alegerea avand in balanta cei doi eruditi dar, pentru a fi
fidel doctrinei organizatiei noastre de distantare fata trecutul rusinos al
unora, am decis sa-l sustinem pe Eugen Tomac pent ru functia de deputat in
Parlamentul Romaniei..
Aceasta a fost decizia CMR si cu acest mandat am pornit spre Basarabia
A contribuit la decizia mea si scrisoriea de raspuns al domnului Dabija, in
care spunea negru pe alb cum ca, nimeni nu a iesit cu incaltamintea curata din
acel trecut mocirlos. Ei bine, Eugen Tomac are avantajul de a nu fi cunoscut
acea mocirla cu pacatele ei si de a nu fi participat la ele intr-un fel sau
altul, majindu-si pantofii.
In aceasta scrisoare de raspuns a domnului Dabija se incearca o deculpabilizare
a tot ce este in continuare culpabil, o tendinta de promovare a celor care au
reusit sa iasa din mocirla cu pantofii murdari si care, reciclati la scoala
noii democratii, au dreptul de a fi promovati in functii de conducere.Sunt
multe de spus, dar daca astazi Basarabia inca mai tanjeste dupa acel trecut
mocirlos si viata cea de toate zilele este din ce in ce mai insuportabila (
zilele de Vineri, Sambata ,Duminica si Luni le-am dormit cu paltonul pe mine ),
iar sute de mii fug incotro vezi cu ochii, se naste o intrebarea fireasca si
anume, daca mai este justificata pretentia unor putini, dar cu ambitii de
promovare la functii inalte de stat .
Recent a aparut o scrisoare de sustinere a unor colegi de deputatie a domnului
Dabija. Il vor deci in cotinuare in parlament si nici o vorbulita despre
dezastrul la care au contribuit intr-un fecu totii.
Nici-o parere de rau, nici-o remuscare. E ca un fel de dinastie care se cere
reciclata; un fel de falsa mandrie patriotica, multumirea unei misiuni
indeplinite. Care? Unde este Basarabia astazi?
Ai impinge in fata pe aceiasi oameni care prin prezenta lor au girat dezastrul
de astazi al Basarabiei este o eroare.
Daca s-ar fi votat legea lustratiei, cu certitudine domnul Dabija ar fi fost
oprit sa candideze. De ce atata indarjire si de ce cei vechi numai ei? De ce
tocmai acum reciclarea cadrelor?

Am plecat spre Basarabia joi, 6 Noiembrie, cu gandul de a stabili un fel de
armistitiu intre candidati si ziare care, dupa cum stiti, isi arunca unul
altuia cu noroi in asa hal, incat alesii vor fi la un moment gramezi de gunoi,
nelasand alegatorului posibilitatea de a le vedea adevarata fata.
Am obtinut promisiuni cam de la toti. Spun promisiuni, caci rezultatul il
cunoasteti.
Nu am avut decat sporadic acces la computer si nu am putut tine pas cu avalansa
de scrisori. Abia marti, 25 noiembrie, am aflat de declaratia domnului Dabija,
in care isi anunta membria de onoare la CMR, organizatie pe care din cate
cunosc a ignorat-o cu desavasire si nu a contribuit la nici o actiune de
protest a ei. Mai mult, pe lista Bioului Director al CMR nu apare nicaieri
numele de Dabija, fapt care m-a determinat sa spun interlocutorului meu ca
nu-mi amintesc in nici un fel si l-am rugat sa amane decizia unui comunicat
pentru a doua zi , data cand voi sosi acasa in L.A.
Miercuri, 26 noiembrie in jurul orei 11 AM cand ma pregateam20de imbarcare, am
fost sunat de catre un student care mi-a citit comunicatul chiar in momentul in
care discutam cu cei de la Lufthansa, (care imi cereau $ 200 in plus pentru
schimbare de data) si fara sa ma concentrez prea mult le-am dat O.K.
Imi recunosc greseala grava, de aceea cer iertare colegilor care impartasesc
alte opinii si pe care nu am avut timp sa-i consult. Am fost depasit de
situatie, raman, insa la parerea ca, acest comunicat ar fi putut fi redactat in
alti termini, fondul ramanand acelasi. Dar fratilor,
negandu-i apartenenta la CMR nu s-a scufundat pamantul. Organizatia noastra a
fost tot timpul ignorata de catre domnia sa. De unde pana unde a devenit CMR
atata de important in viata domnului Dabija incat sa simta nevoia de a-si
dezvalui membria de onoare? Daca ar fi fost cat de cat activ, mi-ar fi fost
imposibil sa nu-mi amintesc.
Nu uitati, dragii mei ca suntem o organizatie democrata care am luptat pentru
validarea Legii Lustratiei, pe care acum o aruncam la gunoi. Nu uitati ca prin
statut ne declaram impotriva totalitarismului, impotriva comunismului -
ucigasul buneilor vostri si a aproximativ a 250.000.000 de suflete.
Iar daca am fost nevoiti sa induram temnite si depotari este datorita aceluiasi
flagel - comunismul, pe care acum practic vrem sa-l reciclam prin alegera
fostilor.
Acum la plecare propun Presedintelui Mihai Stan si Biroului Director a-si
reafirma pozitia clara si fara ambiguitate fata de Legea Lustratiei si daca
sustin erea noastra fata de aceasta propusa Lege poate fi actuala.sau nu.
Consider ca astfel de oameni trebuie sa treaca printr-o perioda de carantina
penru a rupe definitiv lantul reciclarii, iar noi sa refuzam cel putin membria
temporara a acestor doritori de a ne face binele cu forta.
Am sentimentul da instrainare fata de opinia unor membri ai Biroului Director
CMR, membri pe care ii respect si carora le cer sa-mi aprobe demisia de onoare.
Asa am gandit, asa gandesc neschimbat si sutin in continuare alegerea lui Eugen
Tomac

Neculai Popa