Voteaza pentru Basarabia
Dragi prieteni, dragi colegi de generatie, frati romani! In data de 30
noiembrie se implineste un moment istoric deosebit. Eu cred ca de la acest
punct de reper incepe un nou orizont politic pentru basarabeni, bucovineni si
pentru Romania.
Aceasta zi marcheaza un moment foarte important. Pentru prima data Basarabia
incepe sa conteze in contextul politic romanesc. La alegerile din 30 noiembrie,
basarabenii sunt chemati sa-si aleaga reprezentantii lor in cele doua camere
legislative de la Bucuresti.
30 noiembrie este, insa, mai intai de toate, ziua Sfantului Apostol Andrei,
Apostolul romanilor, ocrotitorul Romaniei. In ziua urmatoare, imediat dupa ziua
votului, in data de 1 decembrie, se implinesc 90 de ani de la Marea Unire.
Sper ca in Duminica zilei binecuvantate de 30 noiembrie, romanii din Basarabia
sa se prezinte la vot si sa aleaga ceea ce e mai bun pentru viitorul lor. Este
o sansa istorica, ce nu trebuie ratata. De peste 60 de ani basarabenii nu au
mai putut vota in spatiul politic.
Stiu si stim prea bine ca ceilalti doi contracandidati nu reprezinta doar o
generatie mai in varsta ci si apusul unei epoci – epoca sovietica. Generatia
mea are alte obiective si alte valori, a crescut in alt spirit si respinge din
rasputeri trecutul sovietic bolsevic.
Eu am intrat in politica dintr-un indemn national, cu un obiectiv concret,
principial si de suflet. Vreau sa particip, alaturi de alti tineri din
generatia mea, la constructia unei altfel de Romanii, o Romanie mai puternica.
Dupa ce l-am consiliat pe presedinte Romaniei, Traian Basescu, privind
problemele romanilor din jurul granitelor, am descoperit, acum, ca este o si
mai mare provocare munca in spatiul politic. Politica este insa singura cale
prin care poate fi construita noua Romanie. Implicarea directa a tinerilor,
aportul lor de energie si entuziasm este absolut necesar. Asa cred eu si nu
numai eu.
Fac parte dintr-o generatie a tineretului Basarabiei care si-a asumat vibrant o
misiune istorica – anularea consecintelor Pactului Ribbentrop-Molotov, acordul
secret Hitler- Stalin si restituirea demnitatii basarabenilor lipsiti de
dreptul lor natural, dreptul cetateniei romane. Basarabia este o piatra de
hotar si cariera mea  politica debuteaza, nu intamplator, aici, pe pamantul
istoric al buneilor nostri.
Motivatia morala a votului este in afara de orice indoiala. Poate depinde si de
tine soarta acestei bucati de Tara. Celula etnica si culturala romaneasca s-a
regenerat, miraculos, in doar doua decenii de la momentul 1989. Multi
basarabeni curajosi, energici si luptatori care s-au luptat – fara violenta -,
pentru a-si obtine libertatea si pentru a iesi de sub gheara Imperiului. Suntem
datori sa implinim lupta acestor inaintasi.
Ma bucur sa incep acest drum aici in Basarabia, unde, cred eu, politica are o
miza mult mai mare. Basarabia concentreaza una dintre cele mai insemnate mize
nationale ale Romaniei.
Stiu ca este extrem de greu sa redai speranta basarabenilor, care sufera pana
astazi de pe urma mostenirii otravite a odiosului pact Ribbentrop-Molotov. Stim
cu totii ca politica este un teritoriu al compromisurilor. Eu nu voi face insa
nici un fel de compromis in privinta dreptului cetateniei.
Avem nevoie sa mergem cu fruntea sus inspre Europa. Tinerii basarabeni au acum
o sansa foarte serioasa, de a-si pune unul de-al lor, dintre ei, in Parlamentul
de la Bucuresti. Fac parte din singura formatiune politica care si-a asumat
deschis Problema romanilor din afara granitelor in chiar Programul de
Guvernare: Partidul Democrat Liberal  - PDL.
Cred ca votul pentru Eugen Tomac reprezinta mai mult decat un simplu vot
politic, ci este mai degraba un vot geopolitic, un vot pentru destinul european
al Basarabiei istorice. Crezul meu este crezul unei generatii romanesti care
isi cauta implinirea.
Sunt convins ca basarabenii vor conta din ce in mai mult in ecuatia politica
romaneasca. Mai ales dupa ce isi vor primi cetatenia toti aceia care au dreptul
natural de a se numi romani. Acesta este de altfel principalul punct al
misiunii mele politice.
Va salut cu dragoste si caldura si va urez sa votati pentru implinirea
destinului romanesc, pentru restituirea demnitatii nationale, pentru dreptul
vostru si pentru dreptul natural al fiecarui basarabean, cetatenia romana.
In acest moment decisiv avem datoria morala de a vota din inima, pentru
Basarabia, pentru Romania.
Al dvs,
Eugen Tomac
Un basarabean pentru Romania