Mesajul de mulţumire al lui Eugen Tomac adresat basarabenilor

Dragi prieteni, dragi colegi, fraţi români,
Data de 30 noiembrie a fost un moment istoric deosebit, un nou orizont politic
pentru basarabeni, bucovineni şi pentru Romвnia.
Pentru prima data Basarabia оncepe să conteze оn contextul politic romвnesc. La
alegerile din 30 noiembrie, basarabenii au fost chemaţi să-şi aleagă
reprezentanţii lor оn cele doua camere legislative de la Bucureşti. Basarabenii
mi-au acordat оncrederea lor оntr-o majoritate absolută. Acest lucru mă obligă
să ma consider reprezentantul lor moral la Bucureşti.
Cu toate că am întâmpinat obstacole nebănuite în Basarabia, am reuşit să câşţig
cele mai multe voturi şi pentru acest lucru doresc să le mulţumesc atât celor
care s-au prezentat la vot, cвt şi celor care m-au sprijinit în această
campanie electorală.
Cu toate că Basarabia mi-a acordat un puternic vot de încredere, colegiul
uninominal 2 pentru romвnii din străinătate a fost pierdut la numai cвteva
voturi rezultate din celelalte secţii de votare din Asia. Procentul maxim
obţinut în aceste alegeri mă face să cred că românii din diasporă au sprijinit
programul meu politic şi idealurile pentru care lupt.
Legea votului uninominal este o lege inechitabilă, deoarece a făcut o realocare
a mandatelor către oameni care s-au clasat pe locurile 3 sau 4, persoane
absolut nereprezentative pentru romвnii din diasporă.  Acest lucru
decredibilizează absolut atвt sistemul propus, cвt şi chiar parlamentarul. Оn
acest sistem, un candidat care a luat procentul cel mai mare din voturi pierde
prin redistribuire оn favoarea unei persone care a luat de 3 ori mai puţine
voturi. Cât de credibil va fi acel candidat în faţa alegătorilor din diasporă?
Legea trebuie urgent modificată pentru ca românii din diasporă să fie cu
adevărat reprezentaţi оn Parlamentul Romвniei оntr-un mod echitabil.
Cu toate că la aceste alegeri parlamentare nu am câştigat un mandat de deputat,
voturile basarabenilor au transformat PD-L оn cвştigătorul alegerilor
parlamentare. Acest lucru оmi dă convingerea că voturile romвnilor din diasporă
nu au fost irosite.
Munca mea de peste 10 ani оn folosul romвnilor din diaspora şi în special al
fraţilor basarabeni va continua ca şi până acum. Am speranţa că împreună cu
Preşedintele României, domnul Traian Băsescu, vom reuşi să fim şi mai aproape
de Basarabia şi de romвnii de pretutindeni.
Оn acest moment, doresc să vă mulţumesc încă odată pentru sustinere, pentru că
aţi votat din inimă, pentru Basarabia, pentru România!

Al dvs,
Eugen Tomac