Scuze,

Afirmatia imi apartine si era proiect pe masa la Guvern acum 1 an, urmand sa
apara ca HOTARARE de Guvern.

HOTARÂRE
pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei electrice din
surse regenerabile de energie
http://www.minind.ro/PROPUNERI_LEGISLATIVE/2007/octombrie/HG_Certificate_Verzi_hg.pdf

CapitolulVII
Art. 15.
(1) Persoanele fizice ce detin unitati de producere a energiei electrice din
surse regenerabile cu putere instalata sub 1 MW poate sa comercializeze
cantitatile de energie electrica produsa din surse regenerabile ce depasesc
consumul propriu prin facturare pe sold;

Vad ca a aparut cu acelasi titlu, dar ca LEGE, si cu niste modificari:

LEGE
pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei surse
regenerabile de energie
Art. 14.
(3) Consumatorii care detin capacitati de productie pot vinde energia electrica
produsa, care depaseste nivelul consumului propriu, furnizorului cu care
consumatorii au încheiat contract de furnizare de energie electrica, în
conditiile stabilite prin reglementari ale ANRE, daca îndeplinesc cumulativ
urmatoarele conditii:
a) detin capacitati de producere a energiei electrice din surse regenerabile de
energie cu puteri instalate sub 1 MW;
b) utilizeaza cu preponderenta energia electrica produsa pentru consum propriu;
c) dispun de sisteme de masurare care respecta prevederile legale în vigoare.
Art. 21. - Persoanele fizice care utilizeaza surse regenerabile pentru
producerea a minimum 20% din consumul propriu de energie electrica au dreptul
la deducerea din venitul anual global a unei sume de pâna la 50% din valoarea
echipamentelor si instalatiilor achizitionate în scopul producerii de energie
electrica din surse regenerabile, în functie de venitul lunar. Conditiile
privind cuantumul dreptului de deducere se aproba prin hotarâre a Guvernului în
termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi.

Bucuresti, 27 octombrie 2008.
Nr. 220.

Modificarea de la persoane fizice la consumatori este bine venita, intrucat si
persoanele juridice pot detine capacitati de productie sub 1mW.

Domniei tale ti se pare o tampenie intrucat nu ai probabil nici:
1. o proprietate pe mal de rau si nici
2. bani ca sa pui o "moara" la lucru.
Sau o eoliana de puterte MEDIE, adica de 1 mW.
Altii, adica unii cu ceva milioane de Euro disponibile, au construit deja pe
Valea Doftanei 3 micro-hidrocentrale particulare.
Eu am inteles ca i-ar fi costat 1 Milion de Euro bucata, adica tot atata cat o
eoliana de 1 mW noua.
Nu stiu ce putere au, dar nu cred ca au bagat banii, de ce ecologisti feroce
erau. :))).
Eolienele de 500kW second-hand, costa 250.000 ceea ce face ca nr. de persoane
cu acces la astfel de sume sa creasca considerabil.
Cine a avut bani sa isi faca vila de 2-3 sute de mii de euro, foarte repede o
sa se orienteze catre "aurul verde" si o sa isi tranteasca o eoliana de 150
inaltime in curte !!!
Sa va las sa faceti un calcul de rentabiltate ? :)
O eoliana de 500 kW produce LUNAR intre 5.000 si 8.000 de euro daca zona este
buna.
5K x 12 luni = 60K euro/an
5 ani x 60K euro =300k adica costul eolieni second-hand si a intretinerii.
Urmatorii 15 ani inseamna o noua eoliana (inlocuirea primei eoliene) + 600k
profit.
Daca nu faci nimic altceva.
Daca la fiecare 5 ani cumperi inca o eoliana si la 15 ani cazezi cate una,
inseamna ca dupa 15 ani ai un profit de 900k si cheltuieli de 300k anual.
Stiti cati particulari au 300k euro venit anual  fara sa faca nimic ?
Si in 15 ani o sa ai voie sa produci si 5 mW, in batatura, intrucat lucrurile
se cam imput dpdv energetic.

Dar astea sunt povesti pt. oameni cu multi bani.