Domnu ....     Cei care hotaresc evindet  sin parintii sau tutorii si
ei trebuie sa ii inscrie pe copii la cursurile de  religie, DACA VOR. Nu
este logic, normal si  legal sa ajungi obligat la ora de religie. Acel
"NU" inseamna exact  asta: la ora de religie ajunge cine vrea, nu toti
la gramada. Miie ne o sa vina RC, o sa  bage (ce-i place...!) aceeasi
strofa pe ora de "accept" direct. Iar daca nu prinzi de  veste, afli
dupa o luna ca dragul tau copil invata despre cu sa practici  libertatea
gay sau lesbi. Si cum nu exista profesori, vin predicatorii  lor! Pe de
alta parte liberul  arbitru este promovat si in Biblie, asa ca intii
omul are dreptul de a  alege. Constitutia  spune clar ca invatamintul
religios este liber.  Art. 32, alin.  (7) din Constitutia României:
„Statul asigura libertatea învatamântului  religios, potrivit
cerintelor specifice fiecarui cult. În scolile de stat,
învatamântul religios este organizat si garantat prin  lege".
Asa ca sint legale "scoli penticostale, baptiste, iehoviste, etc.
mascate sub  diverse forme de fundatii, ong-uri, etc ne-am trezi si cu
1.000 de scoli  musulmane de muezini" daca ele functioneaza pe baza
deciziei  parintilor si tutorilor de a inscrie copii.   Si daca pentru a
participa la ora de religie trebuie sa te inscri si nu  esti inscris
obligatoriu, se poate preda orice inclusiv de popi. Stiind ce se  preda
si de cine poti decide pe baza liberului arbitru!

DC? T

Dubito ergo cogito, cogito ergo sum!
Cînd se  suie scroafa în pom

> Domnu inginer,
>
> Matale sti ce drepturi LEGALE are un copil pana la majorat ?
> Ia matale rigla de calcul si aduna pe cele unde are DREPT DE DECIZIE !
> Pana la majorat, parintii sau tutorii hotarasc atat asupra
scolarizarii cat si a bunurilor materiale, etc.
> Chestia aia cu "NU" a matale, este un sofism foarte periculos care ar
duce la aceleasi imbecilisme precum in Anglia,
> adica interzicerea folosirii cuvintelor mama si tata in invatamntul
englez !

> Asa cum coitul este normal numai intre un barbat si o femeie, tot asa
predarea religiei MAJORITARE si NATIONALE, este in firea lucrurilor.
> Altfel pe langa scolile penticostale, baptiste, iehoviste, etc.
mascate sub diverse forme de fundatii, ong-uri, etc ne-am trezi si cu
1.000 de scoli musulmane de muezini !
> In privinta profesorilor, se pare ca matale nu esti la curent cu
faptul ca Seminariile pregatesc "profesori civili" de religie.
> Cand numarul lor o sa fie suficient, preotii o sa ramana la altar si
profesorii o sa fie la catedra.
> Mai ai rabdare o tzara.
>
> Cu stima,
> Dicu-Sava Cristian
> www.dsclex.ro
> http://arid.wordpress.com

din Romania de atacurile ateilor de la ASUR !

>   Problema pleaca de la obligativitate orei de religie.
>   Sustin oricind obligativitatea cursului de istorie a religiei,
religie comparata, samd predat de profesori si nu de preoti.
>   Religia "predata" acum in multe scoli este una de stricta
indoctrinare si care nu este normala intr-o scoala de stat.
>   Acum constitutia este violata cu sirg pentru ca libertatea garantata
prin lege devine obligatie pentru cei care nu vor sa il practice.
>   Pentru ca pe aceeasi libertate miine vom avea cursuri de homosexuale
pentru ca si libertatea acestora este garantata.

>   Ora de religie trebuie sa fie obligatorie NUMAI pe baze voluntare.
>   Prblema vine de la faptul ca "la solicitarea scrisã a elevului
major, a pãrintelui sau a tutorelui legal constituit, elevul poate
sã nu frecventeze orele de religie" cind corect ar fi "la solicitarea
scrisã a elevului major, a pãrintelui sau a tutorelui legal
constituit, elevul poate sã frecventeze orele de religie".
> [...]
>

>   DC? T
>
>   Dubito ergo cogito, cogito ergo sum!
>   Cînd se suie scroafa în pom
>   Cine tace nu e om.
>

>   --- In protest-ro@yahoogroups.com, "Arhitectura" dsc1@ wrote:
>   >
>   >
>   >
>   > Patriarhia BOR apara invatamantul religios din Romania de
atacurile ateilor de la ASUR
>   >
>   > ?BOR: "Refuzam oferta vidului spiritual [ateist]"
>   >
>   > 15 Febr. 2011 - Agentia de Stiri BASILICA
http://www.basilica.ro/ro/stiri-patriarhie/brefuzam_oferta_vidului_spiri\
tualb_6840.html
>   >
>   >
>   > Raspuns al Patriarhiei Române la campania "Stop
îndoctrinarii religioase în ?coli", lansata de Asocia?ia Secular
Umanista [Ateista] din România (ASUR):
> [...]
>   > Raspuns al Patriarhiei Române la campania "Stop
îndoctrinarii religioase în ?coli", lansata de Asocia?ia Secular
Umanista din România (ASUR):
>   >
>   > ASUR: "Prevederile legii 1/2011 în privinta predarii religiei
în scoli vin în contradictie cu Constitutia României, cu legea
privind protectia si promovarea drepturilor copilului, cu codul muncii
si chiar si cu legea cultelor."
>   >
>   > Predarea religiei în scolile de stat se face în conformitate
cu art. 32, alin. (7) din Constitutia României: "Statul asigura
libertatea învatamântului religios, potrivit cerintelor specifice
fiecarui cult. În scolile de stat, învatamântul religios este
organizat si garantat prin lege". În mod similar, Legea educatiei
nationale prevede în art. 18, alin. (1): "Elevilor apartinând
cultelor de stat, indiferent de numarul lor, li se asigura dreptul
constitutional de a participa la ora de religie, conform confesiunii
proprii".
>   >
>   > Daca Legea educatiei nationale se afla în conflict cu
Constitu?ia României, este misiunea Cur?ii Constitu?ionale sa decida.
Interpretarea oferita de ASUR este una tendentioasa, menita sa
legitimeze aceasta ac?iune de denigrare a Bisericii Ortodoxe Române
(BOR). De altfel, tonul profund anti-BOR arata ca ASUR promoveaza un
umanism antireligios. ASUR se face astfel continuatoarea procesului de
ateizare "prin informare", pe care comunismul l-a propus României,
timp de 45 de ani, cu roadele dureroase pe care le resimtim si acum.
>   >
>   > ASUR: "Lipsa unui mecanism de înscriere voluntara, pe baza unei
decizii informate a parintilor si a elevilor, instaureaza
obligativitatea de facto a studierii religiei în scoala, fapt ce
violeaza art 29, al. (1) din Constitutie."
>   >
>   > În conformitate cu art. 32, alin. (1) si art. 3, alin. (1) din
Legea nr. 489/2006 privind libertatea religioasa si regimul general al
cultelor, este obligatorie prezenta religiei printre celelalte
discipline din schema orara (nu la dispozitia conducerii scolii), dar nu
este obligatorie participarea elevilor la ora de religie. La solicitarea
scrisa a elevului major, a parintelui sau a tutorelui legal constituit,
elevul poate sa nu frecventeze orele de religie; în acest caz,
situatia scolara se încheie fara disciplina religie (art. 18, alin.
(2) din Legea educatiei nationale). Aceasta prevedere a legii este adusa
la cunostinta parintilor de catre diriginti sau învatatori, la
început de an scolar.
>   >
>   > ASUR: "Prevederea conform careia se poate solicita ca elevul sa nu
frecventeze orele de Religie este insuficienta în conditiile în
care, în practica, scolile, din motive administrative, sunt extrem de
reticente în a informa elevii si parintii si de a accepta o astfel de
optiune."
>   >
>   > Este datoria tuturor celor angrena?i în sistemul educativ,
profesori, elevi ?i parin?i, sa vegheze la respectarea prevederilor art.
18, alin. (2) din Legea nr. 1/2011. Prin urmare, credem ca interventia
denigratoare la adresa religiei în scoala, prin promovarea de
sloganuri si conceptii insuficient sustinute pe fapte reale, este o
agresiune inacceptabila, care afecteaza fondul sufletesc al persoanelor
aflate în procesul educativ.
>   >
>   > ASUR: "Interzicerea dreptului la optiune pentru elevii care au
împlinit 16 ani, este în contradictie cu art 3, al (2) din legea
cultelor."
>   >
>   > Art. 3, alin. (2) din Legea cultelor men?ioneaza alegerea religiei
copilului, iar nu studiul ei. În plus, art. 3 alin. (1) din aceeasi
lege prevede: "Parintii sau tutorii au dreptul exclusiv de a opta pentru
educatia religioasa a copiilor minori, conform propriilor convingeri".
Asadar, acest aspect intra sub inciden?a vointei familiei. Mâine,
probabil, ASUR va cere si desfiintarea familiei, pentru ca nu se
încadreaza în doctrina sa ideologica, anulând astfel orice
drept al parintilor asupra copiilor.
>   >
>   > ASUR: "Pozitia ASUR este neechivoca: în unitatile de
învatamânt trebuie pastrata o stricta neutralitate religioasa, iar
în cadrul orelor de religie trebuie predata istoria religiilor si nu
doar viziunea particulara a unui anumit cult, indiferent care ar fi
acesta."
>   >
>   > Valorile propuse de disciplina religie sunt diferite de cele
propuse în cadrul cursurilor de istoria religiilor. Întrucât
aceste valori spirituale si morale stau la baza culturii europene si
nationale, elevii trebuie sa aiba acces în mod liber la ele. Rolul
lor formativ este temeinic demonstrat si de studiile sociologice în
domeniu. Astfel, rezultatele cercetarii nationale "Educatia
moral-religioasa în sistemul de educatie din România", realizata
în anul 2008 în cadrul Institutului de Stiinte ale Educatiei,
arata ca 85,7% dintre elevi, 91,4% dintre parinti si 88,6% dintre
profesorii diriginti considera credinta religioasa ca fiind importanta
în viata lor.
>   >
>   > Fundamentalismul antireligios al ASUR relativizeaza identitatea de
credinta a elevului sau a parintilor acestuia si o reduce la un fenomen
al trecutului (istoria religiilor). De fapt, sub pretextul promovarii
umanismului, ASUR militeaza pentru eliminarea religiei din cultura
copilului, nu doar pentru alternarea informatiei. Niciunul dintre
demersurile ASUR nu inspira convingerea ca, în cazul în care
copilul ar vrea sa fie educat religios, iar familia s-ar opune, ASUR e
gata sa militeze pentru acest drept al copilului!
>   >
>   > ASUR: "maniera actuala de predare a religiei corespunde perfect
definitiei îndoctrinarii".
>   >
>   > Acuzatia este injusta, deoarece educatia religioasa are ca scop
cultivarea propriei identitati spirituale a elevului si promovarea
iubirii de Dumnezeu si de oameni în comportamentul sau din societate.
>   >
>   > ASUR: "predarea se face de o maniera confesionala, oferindu-se o
singura viziune asupra fenomenului religios".
>   >
>   > Predarea în ?coli a religiei se face pe o baza teoretica si la
nivel general, ea urmarind formarea sau educatia spirituala a elevului.
Asa cum geografia ofera cunoasterea configura?iei spa?iale a
Pamântului, esen?iala pentru cunoa?terea patriei ?i planetei, iar
istoria ofera cunoa?terea succesiunii temporale a genera?iilor umane,
religia ofera perspectiva comuniunii eterne de iubire între Dumnezeu
?i oameni, între Creator ?i creaturi, între persoane ?i între
popoare. Drept urmare, a afirma ca studiul religiei în ?coala este o
îndoctrinare, dovedeste faptul ca viziunea clar anti-religioasa pe
care o ofera ASUR nu este nicidecum integrativa, ci una exclusivista.
>   >
>   > ASUR: "se urmareste izolarea copiilor de orice conceptie
alternativa prin sfaturi de genul: sa ne alegem prieteni credinciosi sau
prin catalogarea drept 'pacatosi' a celor care cred altfel decât ne
învata Biserica Ortodoxa".
>   >
>   > Biserica Ortodoxa Romana, prin rela?iile pe care le are cu alte
culte, atât din România, cât ?i din afara ?arii, nu da dovada
de exclusivism. Nicaieri în înva?atura cre?tin-ortodoxa nu se
precizeaza faptul ca cei care sunt de alta religie sau confesiune sunt
"pacato?i". Mai mult, constatam ca pentru ASUR a fi ortodox înseamna
anti-stiintific, bigot, izolat. Desi liberali în gândire, membrii
ASUR devin extrem de intoleranti si exclusivisti când e vorba de
religie.
>   >
>   > ASUR: "profesorii de religie fiind la cheremul cultului respectiv
(si al structurii teritoriale locale în special), trebuie sa respecte
întru-totul dogma bisericeasca. În caz contrar, li se poate
retrage avizul si îsi pierd automat locul de munca."
>   >
>   > Profesorii de religie nu se afla "la cheremul" nimanui din
structura Bisericii Ortodoxe Române când ace?tia predau disciplina
religie în ?colile publice din ?ara noastra. Ei sunt angaja?i ai unei
institu?ii de înva?amânt ?i respecta ca oricare alt profesor,
regulamentele de organizare ale acesteia, fundamentate pe Legea
educa?iei nationale. Ora de religie poate fi predata numai de personalul
didactic calificat ?i abilitat în baza protocoalelor încheiate
între Ministerul Educa?iei ?i cultele religioase recunoscute oficial
de stat (art. 18, alin. (3) din Legea educatie nationale). Cazurile de
indisciplina ale profesorilor sunt sanctionate potrivit reglementarilor
în vigoare.
>   >
>   > ASUR: "si mai grav, copiilor, inclusiv celor din clasele primare,
li se repeta obsesiv despre 'pacat', 'iad' si 'diavoli',
inducîndu-li-se ideea ca nerespectarea cu strictete a 'poruncilor'
îi condamna la 'osînda vesnica'.
>   >
>   > Reprezentantii ASUR prezinta problema pacatului în mod simplist
si superficial, nu existential si social. Libertatea omului nu este
indiferen?a spirituala, ci capacitatea acestuia de a alege valori care
îmboga?esc via?a persoanei ?i a comunita?ii umane. În acest sens,
valorile oferite de educa?ia religioasa sunt extrem de necesare,
întrucât ele reprezinta pentru tineri un reper spiritual esen?ial
?i un liant existen?ial între toate cuno?tin?ele dobândite prin
studiul celorlalte discipline. Valorile cultivate ?i virtu?ile
încurajate în cadrul orelor de religie sunt necesare sanata?ii
spirituale a persoanei ?i a comunita?ii. Religia îl înva?a pe
copil ?i pe tânar iubirea fa?a de Dumnezeu ?i de oameni, credin?a,
speran?a ?i solidaritatea, dreptatea ?i recuno?tin?a fa?a de parin?i ?i
fa?a de binefacatori, darnicia ?i harnicia, sfin?enia vie?ii, valoarea
eterna a fiin?ei umane, binele comun ?i frumuse?ea sufletului profund
uman, cultivat ?i îmboga?it prin virtu?i si fapte bune.
>   >
>   > ASUR: "Pentru evitarea potentialelor abuzuri împotriva acelor
copii care studiaza totusi religia, ASUR recomanda parintilor
urmatoarele:
>   > . sa ceara referinte despre persoana care preda orele de religie
>   > . sa solicite planurile lectiilor care urmeaza a fi predate
copiilor
>   > . sa discute periodic cu copilul si sa îi explice de ce la
orele de religie i se predau lucruri în contradictie flagranta cu
cele învatate la celelalte materii
>   > . sa fie atenti la aparitia unor modificari radicale de
comportament a copiilor (dezvoltarea unor obsesii legate de moarte, de
pacat, de iad, tulburari de somn sau de nutritie, înstrainare de
prieteni etc.) si, daca este cazul, sa apeleze la consiliere
psihologica."
>   >
>   > Biserica Ortodoxa Româna, prin predarea religiei în ?coala,
propune modele viabile de bunatate ?i sfin?enie, oferind tinerilor
repere în via?a de familie ?i în viata sociala. Educa?ia
religioasa reprezinta un factor de stabilitate ?i de comuniune în
societatea româneasca ?i nicidecum "dezvoltarea unor obsesii legate
de moarte, de pacat, de iad, tulburari de somn sau de nutri?ie,
înstrainare de prieteni". Ea apara ?i promoveaza identitatea
spirituala ?i demnitatea persoanei care traie?te astazi într-o lume
din ce în ce mai pluralista, confuza ?i individualista din punct de
vedere spiritual ?i social, unde prinde tot mai mult contur un model
degenerativ de viata în care sunt la moda: minciuna, ho?ia, corup?ia,
în?elaciunea, tradarea, vulgaritatea, pornografia, violen?a de toate
tipurile etc. Toate acestea, însa, reprezinta negarea valorilor
crestine tradi?ionale.
>   >
>   > Textul ASUR este vadit anti-cre?tin, de factura umanist-ateista,
când insinueaza ca Biserica sus?ine adevarul în contrast cu
?tiin?a. Anii grei ai dictaturii comuniste, cu ateismul ei zis
"stiintific" si impus în ?colile de stat, contrar voin?ei unui popor
religios, ne-au înva?at sa nu mai dorim cultura fara credin?a,
?tiin?a fara spiritualitate, materie fara spirit, cunoa?tere fara
comuniune, filosofie fara speran?a ?i, îndeosebi, ?coala fara suflet,
adica educa?ie fara religie, mai ales la vârsta întrebarilor
existen?iale ?i a formarii spirituale a tinerilor.
>   >
>   > ASUR: "Includerea din oficiu a elevilor la orele de religie, fara
a tine cont de opinia lor, încalca art 24, al (1) si articolul 25 din
legea drepturilor omului."
>   >
>   > Biserica propune, nu impune valori. Întrucât libertatea
reprezinta un mare dar oferit de Dumnezeu omului, educa?ia religioasa
trebuie asumata în mod liber, conform dorin?ei parin?ilor ?i
copiilor. În acest sens, Biserica a respectat deciziile comunita?ilor
locale, în concordan?a cu prevederile articolului 26 alin (3) din
Declara?ia Universala a Drepturilor Omului: "parin?ii au dreptul de
prioritate în alegerea modului de educa?ie acordata copiilor lor".
Asadar, Biserica respecta si binecuvinteaza, în acelasi timp,
libertatea copiilor si a parintilor acestora.

Raspunde prin e-mail lui