O veste buna de tot!
http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/lovitura-naucitoare-pentru-afacerea-rosia-montana-de-la-guvernul-boc-via-ministerul-culturii-58970.html

Scrisoarea ARA:

Masivul Cârnic de la Rosia Montana este monument istoric.

Orice avizare de exploatare miniera contemporana pe masivul Cârnic este ilegala!

Conform Listei Monumentelor Istorice (LMI 2010), republicata în Monitorul
Oficial din data de 01.10.2010 (M.O., Anexa 1, partea I, nr.
670/bis/01.10.2010, p. 15, nr. 146), întregul Masiv Cârnic de la Rosia Montana
detine statutul de monument istoric (cod AB-I-s-A-20329). Astfel, toate
componentele de patrimoniu ale acestui monument sunt protejate: întregul sistem
de exploatari miniere de epoca romana, precum si exploatarile miniere istorice
– medievale si de epoca moderna.

În consecinta si avizarea proiectului minier promovat de RMGC, în forma depusa
la Ministerul Mediului si Padurilor, este ilegala. Pe lânga faptul ca o
asemenea avizare ar fi flagrant ilegala, subliniem ca proiectul minier RMGC ar
urma în mod obiectiv sa distruga acest monument istoric prin amplasarea chiar
pe masivul Cârnic – monument istoric – a unei cariere de exploatare miniera.

În cazul unui aviz pozitiv al Ministerului Mediului si Padurilor, autorizând
aceasta exploatare pe masivul Carnic – monument istoric – de catre compania
RMGC, se va încalca atât Legea Monumentelor Istorice (L.422/2001, art. 10,
alin. 4, art. 11, alin. 2) cât si Legea Minelor (L. 85/2003, art. 11, alin. 1).

În consecinta, Asociatia ARA solicita Ministerului Mediului si Padurilor
respectarea legilor citate mai sus prin:

Respingerea imediata si fara rezerve a cererii de emitere a avizului de mediu
pentru proiectul de exploatare miniera promovat de RMGC si returnarea Studiului
de Impact asupra Mediului depus în acest scop la Ministerul Mediului si
Padurilor.

Si inca una de imagine:
http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/curajosul-alexandru-tomescu-la-cluj-a-luat-de-la-bogati-si-a-dat-la-saraci-58882.html

?I S-A ÎNTÎMPLAT ASTFEL:
Am venit cu foarte mare bucurie la concertul din seara aceasta. Un eveniment de
o asemenea amploare si cu un asemenea istoric presupune foarte multa munca;
prin urmare atat eu, cat si Toma Popovici dorim sa multumim si sa felicitam din
inima organizatorii pentru efortul depus!

Facem insa o precizare extrem de importanta: dorim sa ne disociem clar de Rosia
Montana Gold Corporation si de toate actiunile acestei companii. In semn de
solidaritate cu cei care incearca sa salveze aceasta zona, atat eu, cat si Toma
Popovici – am decis sa donam in intregime onorariul din seara aceasta
Asociatiei Salvati Rosia Montana.

Asa ca pina acum este bine.

ing. Dan-Calin Tocaciu
Asociatia "Valea Soarelui"